پرچم نمایه ایران و فرانسه

تحلیلگر نشریات زنجیره‌ای اذعان کرد: هدف نهایی فرانسه در مذاکرات اخیر، عقب‌نشینی ایران از مواضع خود، بدون کاهش تحریم‌های آمریکاست.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

فریدون مجلسی که تحلیل‌هایش در نشریاتی مانند شرق منتشر می‌شود و از حامیان برجام است، به دیپلماسی ایرانی، گفت: بدون شک هماهنگی و ارتباط گسترده‌ای درخصوص مذاکرات با ایران میان مکرون و همتای آمریکایی‌اش وجود دارد. چون اساساً بدون وجود این هماهنگی پاریس نمی‌تواند درخصوص میانجیگری گام مؤثری بردارد.

بیشتر بخوانید:

اروپا تعهداتش را عملیاتی نکند ایران گام سوم را اجرا می‌کند

حمله نتانیاهو به فرانسه به دلیل پیشنهاد گفتگو با ایران


مکرون در سایه کم‌تحرکی لندن و برلین به‌دنبال پیگیری منافع خود با ارتقای جایگاه و وزن سیاسی کاخ الیزه در این بحران است. البته در این راستا رئیس‌جمهوری فرانسه به‌دنبال افزایش تنش و درگیری با کاخ سفید و شخص دونالد ترامپ نیست.


لذا یقیناً در این راستا وی تلاش می‌کند با حفظ چارچوب‌ها و ساختار تحریمی آمریکا، تلاش‌هایی را برای حفظ برجام داشته باشد تا از یک‌سو روابط ایالات متحده آمریکا و فرانسه خدشه‌دار نشود و از سوی دیگر موفق به حفظ برجام شود.


مجلسی با اشاره به پیشنهادهای فرانسه به ایران می‌گوید: من نگاه چندان خوش‌بینانه‌ای به موفقیت مکرون و برنامه‌های کاخ الیزه ندارم. چون اساساً با توجه به مواضع و سخنان مقامات ایرانی و آمریکایی بعد از تلاش‌های پاریس در جریان نشست سران جی ۷ از این نشان دارد که عمق اختلافات به‌قدری جدی است که حتی فرانسه هم نمی‌تواند شرایط را برای کاهش و تعدیل تنش شکل دهد. البته من مسئله عکس یادگاری و این دست مسائل را که از جانب آقای روحانی مطرح شد یک موضع مقطعی می‌دانم که اهمیتی ندارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    0 2
    کیهان اول صبحی چه قدر دلواپس شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس