کد خبر 988724
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
ریک پری وزیر انرژی آمریکا

وزیر انرژی آمریکا از احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق، به نقل از ریانووستی، «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد دولت متبوعش به احتمال زیاد تحریم‌های جدیدی را در ارتباط با خط لوله انتقال گاز «نورد استریم-2» علیه روسیه وضع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

تجربه ناموفق را نباید تکرار کرد

آمریکا نفتکش «آدریان دریا» را در لیست تحریم‌ها قرار داد

وزیر انرژی آمریکا پس از دیدار با مقامات لهستانی و اوکراینی، در یک نشست خبری در ورشو لهستان  به سؤالی که یکی از خبرنگاران در خصوص احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه بر سر قضیه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 پرسید، این‌گونه پاسخ داد: «بله، به احتمال زیاد تحریم‌های جدیدی وضع خواهد شد. این مسائل در سطح بسیار بالایی در آمریکا در حال بررسی است.»

پروژه نورد استریم-2 امکان انتقال گاز روسیه از جنوب سنت‌پترزبورگ تا سواحل آلمان از مسیر دریای بالتیک را فراهم خواهد کرد. این پروژه در صورت تکمیل می‌تواند سالانه 55 میلیارد مترمکعب گاز را به اروپا ارسال کند. با تکمیل این پروژه روسیه قادر خواهد بود در مجموع از طریق خطوط انتقال گاز «نورد استریم» و «نورد استریم-2» سالانه 110 میلیارد مترمکعب گاز را به اروپا صادر کند.

خط لوله نورد استریم از اوکراین عبور نمی‌کند و این از موضوعاتی است که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی بسیار بر آن تأکید می‌کنند. این کشورها می‌گویند که روسیه تلاش می‌کند تا با تکمیل پروژه نورد استریم، درآمد اوکراین از این بخش را کاهش دهد، چراکه بخش عمده درآمد اوکراین، از خطوط انتقال گاز روسیه به اروپا تأمین می‌شود.

در اوایل ماه ژوئن (اواخر خرداد) دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با همتای لهستانی خود «آندره دودج» اعلام کرده بود که دولتش تحریم پروژه خط لوله انتقال گاز از روسیه به آلمان را در دست بررسی دارد.

وی با مطرح کردن این بهانه که روسیه میلیاردها دلار از فروش گاز به آلمان درآمد کسب می‌کند، مدعی شده بود که تحریم احتمالی خط لوله نورد استریم در راستای منافع آلمان خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    1 0
    اگر مرحوم هاشمی زنده بود به روس ها پیشنهاد می کرد مرگ بر امریکا نگویند.
  • باران IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
    0 0
    این تحریم های امریکا کشورها را بیش ترباهم متحد می سازد وضررش بخودش میرسد دنیا را که نمیشه تحریم کردوزورگفت!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس