کد خبر 988720
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
جیمز متیس - نمایه

وزیر دفاع سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با انتقاد از سیاست‌های ترامپ گفت که وی رئیس جمهوری غیر عادی است.

به گزارش مشرق، «جیمز متیس» وزیر دفاع سابق آمریکا روز شنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را «رئیس جمهوری غیر عادی» توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

تاریخ محاکمه مظنونان حادثه ۱۱ سپتامبر مشخص شد

نظر وزیر دفاع آمریکا درباره توقیف نفتکش ایرانی

وی که برای اولین بار پس از کناره‌گیری از سمت خود مصاحبه تلویزیونی انجام می‌داد در گفت‌وگو با سی‌بی‌اس گفت: «رئیس جمهور ما یک رئیس جمهور غیر عادی است و من فکر می‌کنم که به خصوص با توجه به ماهیت تهاجمی که سیاست‌های امروز دارد، باید محتاط باشیم. ممکن است که کشور از هم گسسته شود.»

متیس در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت که پس از کناره‌گیری در ماه دسامبر تا کنون با ترامپ صحبتی نکرده است.

قرار است که سه شنبه هفته جاری متیسکتاب خود را رونمایی کند و انتظار می‌رود که در این کتاب انتقادهای صریحی از ترامپ انجام شده باشد.

در ماه دسامبر سال گذشته و پس از آنکه ترامپ به یکباره تصمیم خود برای عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه را اعلام کرد، جیمز متیس استعفای خود را اعلام کرد.

البته ترامپ پیش از آنکه موعد استعفای متیس فرا برسد وی را زودتر برکنار کرد و «پاتریک شاناهان» را به عنوان سرپرست وزارت دفاع معرفی کرد اگر چه شاناهان نیز پس از مدتی از قبول سمت وزارت دفاع خودداری کرد و ترامپ «مارک اسپر» را به عنوان وزیر دفاع آمریکا معرفی کرد.

متیس  روز چهارشنبه نیز در یادداشتی از گسترش تفرقه‌ها در کشورش ابراز نگرانی کرده و نوشته که سیاستمداران در آمریکا به قبایل معاند تبدیل شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس