کد خبر 988694
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
اسرائیل

پس از اظهارات سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی بر واکنش قریب‌الوقوع مقاومت به تجاوز اخیر پهپادهای صهیونیستی به این کشور٬ حالتی از نگرانی و سردرگمی میان صهیونیست‌ها ایجاد شده است.

به گزارش مشرق، رژیم اشغالگر صهیونیستی در حالت انتظار و ترس از واکنش حزب الله به تجاوزات اخیرشان ضد لبنان به سر می‌برد. این انتظار تبدیل به یک سلاح مرگبار شده و خواب را از چشمان صهیونیست‌ها ربوده است.

بیشتر بخوانید:

پاسخ حزب‌الله به رژیم صهیونیستی چه زمانی خواهد بود؟

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در خلال جشنواره مردمی منطقه عین البقاع به مناسبت سالگرد آزادسازی ارتفاعات لبنان از شر تروریست‌ها٬ اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در مرزها منتظر پاسخ قریب‌الوقوع باشد. وی اضافه کرد که مقاومت لبنان از مرزهای خشکی و دریایی و نیز هوایی کشورش دفاع خواهد کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد که به ساکنان شمال فلسطین اشغالی می‌گویم که راحت و مطمئن نباشید و باور نکنید که حزب الله اجازه چنین تجاوزاتی را خواهد داد.

در همین راستا نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد که نصرالله در نشست تلویزیونی سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که پاسخ تجاوز صهیونیست‌ها را با یک ضربه غافلگیرکننده خواهد داد.وی همچنین افزود که نمی‌توان از تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به عنوان یک مسئله گذرا چشم‌پوشی کرد.

افزایش اعلامیه‌های حزب‌الله مبنی بر واکنش قریب‌الوقوع به تجاوزات رژیم اشغالگر٬ موجب ایجاد حالت نگرانی‌و ترس در محافل سیاسی و رسانه ای طرفدار صهیونیست‌ها به ویژه شهرک‌نشینان شمال فلسطین اشغالی شده است.

گزارش‌ها و مقالات منتشرشده از سوی رسانه‌های صهیونیستی و مواضعی که نویسندگان و تحلیلگران آن در رابطه با هشدارهای حزب‌الله مطرح کرده‌اند٬ نشان‌دهنده اضطراب و نگرانی ارتش رژیم صهیونیستی است؛ چرا که همه این محافل اتفاق نظر دارند که اسرائیل باید این هشدارها را جدی بگیرد.

گزارش‌های روزنامه‌های صهیونیستی به مجموعه‌ای از تصمیمات رژیم اشغالگر در این زمینه اشاره کرده اند. روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحرونوت تاکید کرد که اسرائیل همه مجوزهای خروج نیروهای نظامی خود در گردان‌های فرماندهی شمالی را لغو کرده و این نیروها و نیز وسایل حمل‌ونقل نظامی اجازه خروج از اردوگاه‌های شمالی نزدیک به مرزهای لبنان را ندارند.

این روزنامه همچنین از محدودیت حرکت نیروها و وسایل حمل‌ونقل نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیک مرزهای لبنان تا اطلاع ثانوی خبر داد.

سایت اینترنتی عبری زبان دبکا نیز از لغو مرخصی نیروهای ارتش صهیونیستی در جبهه شمالی خبر داده و افزود که تصمیم دیگری درباره بازکردن پناهگاه‌ها و مخفی‌گاه‌ها در آن جبهه گرفته خواهد شد.

این سایت تصریح کرد که امیر برعام فرمانده ارتش صهیونیستی در منطقه شمالی فلسطین با روسای شوراهای محلی در این منطقه دیدار کرده و آنها را درباره بازکردن یا نکردن پناهگاه‌ها و مخفیگاه‌ها آزاد گذاشته است.

برعام بر لغو مرخصی‌های نیروهای صهیونیستی در جبهه شمالی تاکید کرد که این به معنای آماده شدن برای هرگونه حمله احتمالی است.

ارتش صهیونیستی طی یک حرکت مسخره٬ مترسک هایی را در خودروهای نظامی خود در نزدیکی لبنان منتشر کرده و این عروسک‌ها شبیه به نظامیانی هستند که از ترس واکنش‌های مقاومت استتار کرده‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از وضعیت فاجعه آمیز برای آماده‌سازی شهرک‌سازی ها پرده برداشته و گزارش‌ها شرایط جبهه داخلی رژیم صهیونیستی را کاملا مبهم توصیف کردند.

روزنامه هآرتص اعلام کرد که تعدادی از نیروهای صهیونیستی در مرزهای شمالی در خلال پاسخ قریب الوقوع حزب‌الله کشته خواهند شد.

شهرک‌های صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی در نزدیکی مرزهای لبنان نیز تبدیل به قبرهای خالی شده‌اند که هیچ حرکتی در آن‌ها دیده نمی‌شود.

خبرنگار العالم در لبنان در نزدیکی مرزهای این کشور با سرزمین‌های اشغالی در گزارش روز جمعه خود اعلام کرد همه جاده‌های پیونددهنده مطله٬ خالی از نیروهای اشغالگر و هرگونه گشتی شده است. وی ادامه داد که خودروهای صهیونیستی که در مرزهایشان با لبنان حضور داشتند٬ چند روزی است که ناپدید شده‌اند.

خبرنگار العالم ضمن بررسی وضعیت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مرزهای لبنان و فلسطین توسط دوربین این شبکه اظهار داشت این شهرک تقریباً یک شهر خالی از سکنه است و زندگی در طرف لبنان در نزدیکی آن کاملاً عادی پیش می رود.

رژیم اشغالگر علاوه بر ترس از پاسخ حزب‌الله٬ از نوع و چگونگی این واکنش و نیز روش آن هم می‌ترسد که همین امر موجب افزایش تنش و سردرگمی سران و محافل صهیونیستی شده است.

روزنامه یدیعوت معتقد است که رژیم صهیونیستی باید برای هرنوع سناریویی آماده باشد. این روزنامه اشاره کرد که اسرائیل نباید تجربه‌ها و درس‌های جنگ 2006 را که حزب‌الله چندین‌بار موفق به غافلگیر کردن ارتش آن شد٬ فراموش کند.

روزنامه اسرائیل امروز اعلام کرد که ممکن است حزب‌الله برای تحقیر اسرائیل به دنبال ضربه زدن به آن باشد؛ اما این تحقیر بدون اینکه اسرائیل را به گوشه رینگ بکشاند، منجر به جنگی خواهد شد که حزب‌الله در حال حاضر آن را نمی‌خواهد.

در سایه تحولات کنونی٬ سران رژیم اشغالگر در حالتی از انتظار کشنده‌ای که حزب‌الله به آنها تحمیل کرده و نیز پاسخ دردناک مقاومت به سر می‌برند.

استراتژی انتظار کشنده حزب‌الله ضد رژیم صهیونیستی٬ صهیونیست‌ها را به‌ ویژه در شمال فلسطین اشغالی به صورت آرام و تدریجی تحت فشار روانی زیاد و در انتظار پاسخ دردناکی که حزب‌الله وعده داده از بین خواهد برد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هاشم IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    2 1
    سلام و درود بر سید حسن که با استفاده از استراتژی ماشه‌(دست روی ماشه و تاخیر در شلیک برای زجر کش کردن دشمن بدون سلاح)خواب و برای صهیونیستها حرام کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس