کد خبر 988561
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
۳۶ سال حبس برای ۵۰ دلار ناقابل!

آلوین کندر که ۳۶ ساله پیش به جرم دزدیدن ۵۰ دلار از یک نانوایی دستگیر شده و به حبس ابد محکوم شده بود. حالا با تغییر حکم دادگاه بعد از گذشته بیش از سه دهه به زودی از زندان آزاد می‌شود.

به گزارش مشرق، حکم قضایی مردی در آلاباما تغییر کرده و پس از ۳۶ سال به زودی از زندان آزاد می‌شود. آلوین کندر در سال ۱۹۸۴ میلادی، ۲۲ ساله بود که بدون مجازات موقت، محکوم به حبس ابد شد. قانون ایالتی آلاباما در آن زمان اینگونه بود که چون این چهارمین جرم آلوین کندر بود، قاضی چاره نداشت جز اینکه او را به حبس ابد محکوم کند.

بیشتر بخوانید:

البته این قانون، اکنون تغییر کرده است؛ به طوری که حالا قاضی‌ها می‌توانند برای مجرمی که برای چهارمین بار متهم به دزدی است، حکم بازدداشت موقت بدهد.

اما از سال ۲۰۰۰ که این قانون تغییر کرد دلیلی برای تغییر حکم‌های صادر شده پیش از این نبود به همین دلیل آلوین کندر ناچار بود تمام عمر خود را پشت میله‌های زندان بگذراند. با این حال با پیگیری و کنجکاوی یک قاضی بالاخره حکم این مرد ۵۸ ساله تغییر کرد  و او به زودی از زندان آزاد می‌شود.

آقای ولسوالی بیل نورث دستیار دادستان در این باره به abc news گفته است: رفتار خوب این مرد طی ۳۶ ساله گذشته مهمترین عامل تغییر این حکم شد.

در سال ۱۹۷۹، هنگامی که کندر ۱۸ ساله بود، وی به دلیل سرقت در بازداشت شده و به سه مورد سرقت از درجه دوم اعتراف کرد. برای این سه اتهام، وی به سه سال مشروط محکوم شد. پس از آن اما او در به جرم دزدیدن ۵۰ دلار از یک نانوایی دستگیر کردند. در جریان این سرقت، وی یک چاقوی جیبی به همراه داشت که چون از آن استفاده نکرده بود حکمش از اعدام به حبس ابد تغییر یافت.

اما اگر همین جرم را امروز متهم شده بود؛ با قوانین جدید این ایالت، حداقل به ده سال حبس و حداکثر به ۲۱ سال حبس محکوم می‌شد.

دستیار دادستان گفته است، بیش از  ۲۵۰ زندانی وجود دارد که به همین ترتیب محکوم شده و در زندان‌های ایالت آلاباما به سر می‌برند. البته آنها چون وکیلی ندارند که پرونده‌های‌شان را پس از این همه سال به جریان بیندازد همچنان در زندان به سر می‌برند.

  دستیار دادستان می‌گوید که آلوین کندر روابط خانوادگی خود را حفظ کرده و در جلسه دادگاه نیز ده‌ها نفراز دوستان و آشنایان وی حضور داشتند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    13 16
    قانون بسیار عالیست، در اسلام قطع ید قطع پا حبس و اعدام برای ۴ بار سرقت داریم اما متاسفانه اجرا نمی‌شود
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    12 31
    به نظر من که کار خوبیه حداقل 4 بار جرم کرده برای ابد انداختنش زندان
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    11 1
    چه قانون خوبی هست .اینجا طرف تو زندان برا بار دهم هم بره بهش مرخصی میدن میاد بیرون دوباره خلاف میکنه.
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    24 5
    چه قانون خرکی. یارو عمر ش.توزندان طلف شده.به خاطر۵۰.دلار...
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
      2 4
      کمه؟ 6 ملیون تومنه الان.
  • DE ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    13 38
    کاش این قوانین توی ایران اجرا میشد. اونوقت هر مدیر و مسئول دزد و فاسد بنفش رنگ میباست کل عمرشو بدون مرخصی زندان بمونه ای کاش ...
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    0 0
    این همون دولتیه که مارو برای اعدام تحت فشار میزاره!
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    0 0
    طرف در ایران 30 بار جرم کرده با جریمه ازاد میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس