کد خبر 988557
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
هفته دولت هم تمام شد/ آزادراه تهران-شمال زیر بار ترافیک می‌رود؟

مسئولان ارشد دستگاه های دولتی و حاکمیتی وعده داده بودند که آزادراه تهران-شمال در هفته دولت زیر بار ترافیک می رود، اما به نظر می رسد این اتفاق باز هم به تعویق افتاده باشد.

به گزارش مشرق، در بهار و ابتدای تابستان امسال تعدادی از مقامات ارشد دستگاه های دولتی و حاکمیتی مرتبط با احداث آزادراه تهران-شمال وعده بازگشایی و زیر بار ترافیک رفتن قطعه یک این آزادراه در هفته دولت یا ایام پایانی تابستان را دادند؛ اما با توجه به اتمام هفته دولت و آغاز ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در روزهای باقی مانده از تابستان، عملا زمانی برای بازگشایی قطعه یک این آزادراه باقی نمانده است.

بیشتر بخوانید:

قطعه یک آزادراه تهران-شمال به طول ۳۲ کیلومتر از تهران تا شهرستانک ادامه می‌یابد؛ ۱۳.۵ کیلومتر از این قطعه معادل ۴۲ درصد آن، تونل است که تعداد تونل ها در دو باند رفت و برگشت، ۳۹ رشته به طول ۳۲ کیلومتر است.

معاون وزیر راه(۲۱ خرداد ۹۸) : بهره برداری موقت از قطعه یک در پایان تابستان

نخستین وعده را خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در ۲۱ خرداد ماه امسال در حاشیه بازدید از آزادراه های تهران-شمال و همت-کرج در جمع خبرنگاران مطرح کرد و اظهار داشت: این آزادراه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد اما در پایان تابستان امسال به طور موقت زیر بار ترافیک خواهد رفت.

خادمی با تأکید بر اینکه امید است بتوانیم فاز نخست آزادراه تهران-شمال را در اواخر تابستان ۹۸ بهره‌برداری کنیم، گفت: پروژه آزادراه تهران - شمال از حیث سرمایه‌گذاری برای کشور پروژه‌ای مهم است زیرا بنیاد مستضعفان و دولت هر دو برای این پروژه هزینه می‌کنند.

نوبخت (۲۱ خرداد 98) : تهران-شمال تا  ۲ ماه دیگر زیر بار ترافیک می رود

در همان روز (۲۱ خرداد ۹۸) محمدباقر نوبخت نیز در در جریان بازدید از آزادراه تهران-شمال در جمع خبرنگاران از تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل فاز یک این پروژه خبر داد و اظهار کرد: پس از تخصیص اعتبار مورد نظر، انتظار داریم طی ۲ ماه فاز یک این پروژه تکمیل و زیر بار ترافیک برود.

فرمانده راهور (۱۶ تیر ۹۸) : افتتاح تهران-شمال؛ به زودی

سردار سید کمال هادیانفر، فرمانده راهور ناجا نیز در ۲۱ تیر ماه امسال در حاشیه بازدید از آزادراه تهران-شمال در جمع خبرنگاران هدف خود از بازدید  محور تهران - شمال را تسریع در عملیاتی شدن قطعه یک این آزادراه عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این مسیر، بخشی از بار ترافیکی سایر محورها به این محور منتقل می‌شود که این امر موجب می‌شود تردد در سایر محورها قابل تحمل تر گردد.

رئیس پلیس راهور ناجا از افتتاح قطعه یک آزادراه تهران شمال طی چندماه خبر داد و گفت: این قطعه به طول ۳۲ کیلومتر به دست مهندسان ایرانی در حال انجام است که امیدواریم ظرف چندماه آینده به بهره‌برداری برسد و اگر حاشیه و ایمن سازی را در نظر بگیریم شاید ۲۲ بهمن مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وزیر راه (۱ مرداد ۹۸) : آغاز تردد از تهران-شمال در هفته دولت

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز یک مرداد امسال در حاشیه بازدید اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جمع خبرنگاران درباره آزادراه تهران- شمال خاطرنشان کرد: قطعه یک این آزادراه مطابق زمانبندی، در حال پیشرفت است و تا پایان تابستان افتتاح می‌شود. آنچه در آزادراه تهران- شمال مهم است، خرید تجهیزات تونل‌ها به خصوص موتور جت‌فن تهویه است؛ چراکه بدون تهویه، امکان افتتاح آزادراه وجود ندارد؛ ضمن اینکه در مسیر تقاطع آزادراه با جاده چالوس نیز تعدادی معارض داشتیم که تاکنون رفع شده است.

فتاح (۴ مرداد) : بازگشایی در تابستان؛ بهره برداری در دهه فجر

سید پرویز فتاح رئیس جدید بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز ۴ مرداد امسال، نخستین اقدام خود در این بنیاد را بازدید از آزادراه تهران-شمال همراه با محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار داد.

وی در این بازدید با اشاره به موافقت سازمان برنامه و بودجه با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شکل اوراق اسناد خزانه اسلامی به آزادراه تهران– شمال افزود: در صورت تخصیص این اعتبار، قطعه یک آزادراه به صورت موقت تا پایان تابستان بازگشایی و تحت ترافیک قرار خواهد گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی که شریک وزارت راه در احداث این آزادراه است اظهار داشت: در حال حاضر در قطعه یک آزاد راه تهران – شمال، روسازی و زیرسازی به اتمام رسیده و فقط نصب تجهیزات، تهویه، هواکش‌ها و جت‌فن‌ها باقی مانده که در صورت تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی، نصب این تجهیزات نیز به پایان خواهد رسید؛ اما افتتاح رسمی آن با حضور مقامات و به شرط انجام تعهدات مالی دولت، در دهه فجر برگزار خواهد شد.

وعده جهانگیری (۱۳ مهر ۹۷) : افتتاح تهران-شمال تا پایان سال ۹۷! / نوبخت: این وعده من نبود

وعده‌های اخیر که روایت شد، در حالی است که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در بازدیدی که نیمه مهرماه سال گذشته همراه با عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی از آزادراه تهران-شمال داشت، وعده افتتاح این آزادراه تا پایان سال ۹۷ را داده بود.

نوبخت معاون رئیس جمهور نیز در بازدیدی که ۲۱ خرداد امسال از آزادراه تهران-شمال داشت در در پاسخ به این پرسش که چرا علی‌رغم وعده معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر افتتاح قطعه آزادراه تهران شمال در سال گذشته، این اتفاق رخ نداد؟ گفت: به آرشیوهایتان مراجعه کنید و ببینید آیا من چنین قولی داده بودم یا نه؟ هر وعده‌ای که من دادم مانند اتصال دو استان گیلان و آذربایجان غربی به شبکه ریلی در سال گذشته محقق شد. من از وعده‌های جهانگیری بی‌خبرم؛ در حال حاضر نیز وعده می‌دهم و متعهد می‌شوم که قطعه یک آزادراه تهران شمال در سال جاری افتتاح شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    9 0
    باید تا می تونن ازش پول بکشن وگرنه انتخابات رو با چی انجام بدن
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    0 0
    بابا امت در صحنه مي خواهد باين ايام بروند شمال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس