کد خبر 988373
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
ملکه انگلیس نمایه

رسانه دولتی ـ سلطنتی انگلیس وقتی مواردی مشابه این فرمان ملکه انگلیس در سایر کشورها اتفاق می‌افتد، از واژه‌هایی نظیر "کودتا"، "قدرت مطلقه"، "اختیارات فراقانونی" و... برای توصیف ماجرا استفاده می‌کند!

به گزارش مشرق، ملکه انگلیس فرمان تعلیق پارلمان این کشور را صادر کرد و بدین ترتیب برنامه مطلوب نخست وزیر اجرا شد.

"بوریس جانسون" در آستانه برگزیت، خواستار تعطیلی مجلس نمایندگان بود تا دولتش با فراغ بال طرح خروج از اتحادیه اروپا را محقق کند.

بیشتر بخوانید:

کودتا علیه پارلمان چه سرنوشتی را برای ملکه رقم می‌زند؟

این اقدام با اعتراض شدید کشورهای اروپایی همراه شده و بنا به گزارش گاردین، اتحادیه اروپا بیانیه‌ای صادر کرد و تعطیلی پارلمان انگلیس را عملی "شرورانه" خواند.

بی بی سی هم از عصر چهارشنبه دائم تلاش می‌کند ملکه را در این میان بیطرف جلوه دهد.

رسانه دولتی ـ سلطنتی انگلیس در همه اخبار و گزارش هایی که راجع به این ماجرا منتشر می‌کند، اصرار دارد که به مخاطب بقبولاند ملکه در این میان نقش ویژه‌ای نداشته و تنها پیشنهاد نخست‌وزیر را پذیرفته است.

در حالی که مطابق گزارشی که همین شبکه پیش از قطعی شدن تعطیلی پارلمان منتشر نموده بود، تصمیم نهایی با ملکه الیزابت بود و او می‌توانست چنین درخواستی را رد کند.

جالب اینجاست که بی بی سی وقتی مواردی مشابه این فرمان ملکه انگلیس در سایر کشورها اتفاق می‌افتد، از واژه‌هایی نظیر "کودتا"، "قدرت مطلقه"، "اختیارات فراقانونی" و... برای توصیف ماجرا استفاده می‌کند!

گفتنی است "جرمی کوربین" رهبر مخالفان دولت، تعلیق پارلمان انگلیس با درخواست نخست‌وزیر و موافقت ملکه را "غیرقابل‌قبول" خواند و این اقدام را "ضربه‌ای مهلک به دموکراسی" دانست.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    1 5
    ملکه انگلیس فرمان تعلیق پارلمان رو صادر نکرد.بر اساس قانون اساسی انگلیس نخست وزیر درخواست داد و ملکه تایید کرد.طرف نیومده مثل جاهای دیگه برای دولت برامده از انتخابات تعیین تکلیف کنه
  • سید IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    8 1
    جمع بهائیان نجس و صهیونیست های نحس شده است بی بی سی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس