رسول منتجب‌نیا

چرا دلار ۱۹ هزار تومانی و ۱۱ هزار تومانی برای اصلاح‌طلبان تفاوتی ندارد؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

وقتی به جای پاسخ به شبهات، پمپاژ شبهات می‌کنند!

تأثیر شبهات ماهواره بر یک نماینده مجلس

«مسعود پزشکیان»، نایب رئیس مجلس و از فعالان اصلاح طلب در اظهاراتی که اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد، گفته است:

«دستاوردهای دولت را نقد می‌کنند، خب دولت‌های ما از ابتدا تاکنون چه کسانی بودند، ابتدا که آقای موسوی بوده اسمش را نباید ببریم، آقای خاتمی بوده است که ممنوع التصویر کردند،  احمدی‌نژاد بوده که در حال حاضر می‌گویند وضعیت خاصی دارد، بنی صدر هم که در رفت، آقای رجایی هم که شهید شد، آقای هاشمی هم که به رحمت خدا رفتند، آقای روحانی هم که الان اینگونه است دستاورد ۴۰ ساله انقلاب ما چیست؟»

 او در ادامه می افزاید: می‌گویند دستاوردهای ما همه بد است! پس این همه دستاورد از کجا آمده است؟ قسم حضرت عباس یا دم خروس را باور کنیم؟

پزشکیان گفت: ما یا باید بپذیریم دستاوردهای داشته‌ایم که همین دولت‌ها به دست آورده‌اند یا اگر نداریم پس بگویم در چهل سال انقلاب کاری نکرده‌ایم همه دوستان فاسدند و بگیرند و بزنند! [!]

*این مسئله جای تأسف دارد که به جای اینکه شاهد باشیم یک نماینده مبرّز مجلس مشغول پاسخگویی به شبهات موجود در ذهن افرادی از جامعه است؛ اما او نه تنها این کار را نمی کند بلکه خود به منبع پمپاژ این شبهات تبدیل می شود.

اینکه تعدادی از مسئولان سابق یک کشور به دلیل زوایایی که با گفتمان عقلانیت پیدا می کنند؛ از قطار همبستگی با نظام سیاسی پیاده می شوند؛ نشانه ضعف نیست بلکه نشانه قوت است. نشانه قوت حکومتی که کوچکترین کجی را از هیچکسی ولو یک مقام بلندپایه سابق یا فعلی تحمل نمی کند و در مسیر پیشرفت خود با رویش های جدید و همراهی مردم به حرکت ادامه می دهد.

بله! نظام جمهوری اسلامی در عمر ۴۰ ساله خود دستاوردهای عظیم و محیّر العقولی هم داشته است که بعضا در زمانه همین مسئولان مسئله دار رخ داده اند.

اما آیا این مسئله دلیلی است بر اینکه این مقامات سابق بر هر انحراف و اشتباهی که قرار می گیرند همچنان مورد پذیرش باشند؟

آیا می توان انتظار داشت یک قاضی عادل به صرف گذشته یک متهم؛ از جرم یا جرائم او بگذرد!؟

هرگز چنین چیزی نیست و عقلانیت هم این رفتار را نمی پذیرد. کما اینکه امام راحل نیز فرمود: ملاک، حال فعلی افراد است.

از طرفی این نکته هم محل تأمل است که چرا شخص آیت ا... خامنه ای با اینکه سابقه رئیس جمهوری دارند اما در اشارات پزشکیان جایی نداشته اند!؟

در بحث رئیس جمهور روحانی هم باید اشاره کرد که دولت محترم هنوز ۲ سال آزگار وقت دارد تا به نمادی از خدمت در خاطره جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود. یا اینکه مفتون حقه هایی مثل اختیارات بیشتر و مذاکره با آمریکا و رفراندوم و ... شود و آینده ای مبهم را در مقابل دوران پسااعتدال قرار دهد.

***

رونق سکه بازار «سیاه‌نمایی»!

چرا دلار ۱۹ هزار تومانی و ۱۱ هزار تومانی برای اصلاح طلبان تفاوتی ندارد؟

«رسول منتجب نیا» از فعالان اصلاح طلب در بخشی از مصاحبه اخیر خود با روزنامه همشهری درباره پیش بینی خود از عملکرد دولت آقای روحانی طی ۲ سال آینده و تا انتخابات ۱۴۰۰ گفته است:

«سیری که الان دارد ادامه پیدا می‌کند آخرش مشخص است. اگر امیدی برای حل مسائل اقتصادی و اجتماعی باشد، بالاخره گام به گام شروع می‌شود و اینطور نیست که معجزه‌ای اتفاق بیفتد. ما چیز قابل توجهی را ملاحظه نمی‌کنیم. اگر چیزی هم پشت صحنه انجام می‌شود، آثارش برای مردم مشهود نیست. من فکر نمی‌کنم با این روند تا پایان این دوره کار بزرگی صورت گیرد، مگر اینکه تجدیدنظر کنند.»

او می افزاید: نهادهای دیگر به‌جای اینکه دولت در دولت تشکیل دهند، به دستگاه اجرایی کشور کمک کنند تا امید و اعتماد را بین مردم بازسازی کنند! [۲]

*این اصرار بر سیاه نمایی از اوضاع و تزریق ناامیدی به مردم که رواج کثیری در میان فعالان اصلاح طلب دارد بدون دلیل نیست.

قابل تأمل آنکه آقای منتجب نیا و دوستان ایشان ولو حاضر به اشاره به کاهش قیمت دلار هم نیستند و حرف هایی که در زمان دلار ۱۹ هزار تومانی می زدند را در دوران دلار ۱۱ هزار تومانی هم بیان می کنند.

بله! کشور و دولت با مشکلات زیادی مواجه هستند و ما هم نه حامی که منتقد دولت آقای روحانی هستیم.

اما آیا این انصاف است که یک فعال سیاسی که از قضا حامی دولت هم بوده است! به جای تمجید از رخدادهای خوب شکل گرفته درون دولت و تأکید بر راهبردهایی مثل «نظارت بر قیمتها»؛ مدام آیه یأس بخواند و از این بگوید که «فکر نمی‌کنم با این روند تا پایان این دوره کار بزرگی صورت گیرد»!؟

یعنی سوال اصلی اینست که چرا منتجب نیا و دوستان او در ستاد اصلاحات هرگز قائل به بیان نیمه پر لیوان نیستند و آیا این ربطی به «فتنه اقتصادی» هم دارد یا خیر!؟

قضیه وقتی جالب تر می شود که بدانیم رسول منتجب نیا که امروز در قامت منتقد شماره یک دولت ظاهر می شود و تمام باب های امید پیرامون دولت را نیز بسته نشان می دهد؛ کسی است که در ایام دولت اول آقای روحانی تأکید داشت که ما اصلاح طلبان «فدائیان روحانی» هستیم. [۳]

***

عارف: حیات جمهوری اسلامی به ما وابسته است!

«محمدرضا عارف»، رئیس فراکسیون امید مجلس در دیدار با جمعی از اصلاح طلبان گفته است:

«در انتخابات مجلس دهم دو اشتباه راهبردی انجام دادیم؛ اول اینکه با حامیان دولت ائتلاف کردیم که در واقع جبهه حامیان دولت نبودند و فقط یک حزب بود و کل جریان اصلاحات با یک حزب فقط ائتلاف کرد و اشتباه دوم مربوط به لیست بستن یا حمایت از اشخاص به صورت سلبی بود، یعنی به دلیل این که فردی رای نیاورد، از افرادی حمایت کردیم.»

به گزارش جماران، او می افزاید: بر اساس سیاست دوم، ما در بعضی مناطق از افرادی حمایت کردیم که مشخص بود به محض ورود به مجلس روبروی ما خواهند ایستاد اما به دلیل این که فرد دیگری رای نیاورد از آن‌ها حمایت کردیم، که اشتباه بود.

عارف در این اظهارات همچنین گفته است: اصلاح‌طلبان از نیروهای اصیل انقلاب هستند و تا زمانی که اصلاحات وجود داشته باشد، نظام دوام دارد! [۴]

*ما اظهارات عارف درباره اشتباه اصلاح طلبان در ائتلاف با حامیان دولت را به قضاوت خوانندگان محترم می گذاریم...

در بحث وابستگی دوام نظام به دوام اصلاحات! نیز گویا آقای عارف در جریان نیستند که فریاد «اصلاحات مرد»، «عبور از خاتمی» و «اصلاحات به بن بست رسید» سالها قبل از اردوگاه جریان چپ به گوش رسیده اما نظام اسلامی هم اکنون در چهلمین سال از عمر شریف خود روزهای پر اقتداری را می گذارند.

این اظهار نظر عارف همچنین رسوبات همان سخن عجیبی است که برخی اطرافیان مرحوم هاشمی با جعل سخن امام راحل بیان کردند و از این گفتند که «نهضت زنده است چون هاشمی زنده است»! و این در حالی است که امام راحل فرموده بود: هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.

***

۱_ https://etemadonline.com/content/۳۳۵۷۶۴

۲_ http://newspaper.hamshahri.org/id/۷۵۳۵۵

۳_ http://fna.ir/a۱hzoo

۴_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-۱۲۴۷۴۶۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 36
  • سعید IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    حیات جمهوری اسلامی به افراد نیست بیشتر دقت کن آقای عارف
    • مظلوم IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
      71 1
      طلبکاری تا کجا .مگه برای مردم چکار کردید .
    • سید IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
      53 8
      خدایا به تو پناه می بریم از شرّ اصلاح طلبان تهوع آور!
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
      40 2
      حیات جمهوری اسلامی به خون شهدا وابسته است نه ژن خوب
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
      37 4
      عارف فراموش کرده که اصلاح طلبان در سال 88 در نقش معاند نظام ظاهر شدند و داشتن ریشه جمهوری اسلامی را می زدند.
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    86 9
    حیات شما وابسته به جمهوری اسلامی.نه برعکس.که عارف گفته.
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
      34 3
      افسادطلبان انگلهای جمهوری اسلامی هستند ان شاالله نظام با یک انگل زدایی قانونی و مقتدرانه از شر این انگل‌های مضر خلاص می شود
  • ES ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    73 2
    حیات جمهوری اسلامی با رفتن دولت مردانی متزلزل و خستهای مثل شما و امثال شما از هر جناحی باشد با جوانان پرتلاش و غیرتمند و... پر میشود. کوته فکری شما با افزایش سن رابطه مستقیم دارد.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    52 0
    شما که فقط در انتخابات دوبار اشتباه میکنی چطور می توانی حیات جمهوری اسلامی را به خودت مربوط کنی! فکر می کنم منظور شما حیاط ! جمهوری اسلامی بوده چون از اشتباهات انتخاباتی خودتان گفته اید!
  • جوادی IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    56 0
    لطفا به نظرات همین سه بزرگواری که از جبهه اصلاحات هستند و از اول انقلاب تا کنون بر سر سفره انقلاب ارتزاق فرموده و به قطر کمرشان افزوده اند خوب دقت کنید . این ها مورد وثوق ملت بوده اند که توانسته اند فرصت حضور در بالاترین رده مدیریتی کشور را پیدا کنند . ملت اکنون مایل است سئوال کند که ما وظیفه خودمان در انتخاب شما و امثال شما به خوبی انجام دادیم . لطفا شما بفرمایید چکار کردید ؟ اگر می گویید همه موجودی فعلی نظام محصول تلاش همه مدیران کشور است خواهیم گفت که بلی صحیح است اما با داشته هایی که در اختیارتان گذاشته شد باید ده ها برابر بیشتر خدمت می کردید . ملت می خواهد بداند چرا شما کم کاری و فامیل گرایی کردید و بجای شایسته سالاری ، حزب بازی کردید و توان مملکت را هدر دادید ؟ و امروز هم طلبکارانه وجود نظام اسلامی را وابسته به وجود خودتان می دانید . ژن شما ها خوب است اما نه در رسته انسان های مومن و شیفته خدمت . شما ها تشنگان قدرت هستید و دنیا ها فاصله دارید با خمینی ها ، بهشتی ها ، رجایی ها ،چمران ها ووووووو . ملت را وادار نکنید تا بیش از این دوسیه شما را تشریح کنند . حیا کنید .
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    39 0
    درست برعکسه عارف جون حیات شما هست که وابسته به جمهوری اسلامی است
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    46 0
    پزشکیان شأن مجلس را با این حرفهای عوامانه پایین آورد
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    38 0
    عارفو از خواب ژن برتر خارج شو.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    40 2
    حیات جمهوری اسلامی مطمئنا به نابودی کامل اصلاح‌طلبان وابسته است بعدازانقلاب نوددرصدخیانتها ازطرف اسهال طلبها بوده خدا همه اصلاحاتیهارانابود بفرمایدانشالله
    • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
      5 2
      هرکه خرابکاری میکنه سریع میگید از ما نیست تا دیروز که موافق شما صحبت می کرد که نیروی انقلاب بود از همتون حالم بهم می خوره
  • مجید IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    27 0
    عارف نظام را تهدید کرده است .پس مردم چی؟
  • حسین IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    37 0
    آهان این نظرات همان نتیجه ژن های خوب آمریکاییست مگه نه آقای عارف ،خیلی خودتو بزررررررررررررگ می بینی
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    22 1
    شما هیچی نیستید تهدیدی کنند جمهوری اسلامی هستید مگر خمینی با شما هاانقلاب کرد ملت دیگه فهمیدن فقط کافی نیروهای انقلابی زحمت کش یاد بگیرن تو زمین شما بازی نکنن
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    25 1
    بله حیاط منازل شما به حیات جمهوری اسلامی وصل هست!
  • علی IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    3 12
    «نهضت زنده است چون هاشمی زنده است»! و این در حالی است که امام راحل فرموده بود: هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. چه فرق داردمانند مثل چه علی خواجه چه خواجه علی
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
      11 0
      خیلی فرق دارد .کمی دقت کن متوجه میشوی.
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
      24 0
      فتنه 88 فتنه اکبر بود.
  • رحمت ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    22 0
    جوگ گفتی آقای عارف مگه مه این همه شهید که خون دادن برای این نطام چنین ادعایی را نداشتن . شماها چقدر طلبکار هستین
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    21 0
    اقای عارف شما بروید مابه شنا نیازی نداریم ملت راحت میشوند نباشید
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    17 0
    حیات شرافتمندانه شما به جمهوری اسلامی است وگر نه اگر دوران پهلوز بودید یا باید نوکری آمریکا و رژیم را میکردید یا باید سکت میکردید و مثل آدم زندگی می کردید شما عزت خود را از جمهوری اسلامی و خون شهدا گرفتید حالا طلبکار هم شدید آقای ژن خوب
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    13 0
    بروبابا ابله اعصاب نداریم شما هم هی روش رژه برین
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    19 1
    خوبی چو از حد بگذرد نادان سوارت می شود ... دیگه دوران سواری گرفتنتون تمومه. پیاده شو حاجی
  • مقداد IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    19 0
    اظهارات پزشکیان گل بخودی است.بخدا ما از اسرائیل وامریکا ذره ای ترس نداریم وهمانگونه که امام خمینی(ره)فرمود امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند من فکر میکنم غلطها رو طیفهای فکری همین پزشکیان ومنتجب نیا وعارف میکنند .باز دراستانه انتخابات قرار گرفتیم واظهارات شاذ این غربزده های بی خاصیت شروع شد.
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    13 0
    فرقه قدرت طلب کی با جمهوری اسلامی قهر می کنند .؟!
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    20 0
    صدها هزار بار تاسف از وجود و حضور افسادطلبان در مدیریت کشور....خسته شدیم از این همه دروغ و سنگ اندازی...خسته شدیم از دهان کجی به ارزشهای اعتقادیمان که صده هزار شهید برایش پرپر شده اند....خسته شدیم از این همه سکوت و مدارا با این وطن فروشان پول پرست....خستگی ما دارد کم کم به یاس و نامیدی مبدل میشود...به فریاد برسید
  • ليلا IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    14 0
    درست ميگي اقا جون ، اخه فقط شما ژن خوب داري! اتفاقا گل پسرت هم دقيقا به همين نكته اشاره كرد ،ايشان فومود : ژن خوب فقط ميتونه اين كارهايي رو كه من كردم انجام بده ، باور نداري برو از خودش بپرس
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    12 0
    نه آقا اون حیات امریکا و اسرائیل است ....
  • ایرانی IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    11 0
    هیچ دورانی ایران اینقدر درتنگنا قرار نگرفته چون اصلاحات حاکم بر دولت هست وتا این افراد بی تجربه بی تخصص بی تعهد بر مسند دولت هستند تنگناها وگرانیها واختلاسها وکم کاریها ادامه دارد چون همه افکارشان بر پایه تنش ومقصر جلوه دادن دیگران است وهمه مشکلات خود را از دولتهای گذشته میدانند ونمی دانند که خودشان عامل همه مشکلات هستندچون تیم اقتصادی ضعیفی دارندوقدرت کنترل بر بازار را ندارند
  • فلاح IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    12 0
    آقای عارف به نظرمی رسه ژن معیوب شما در این کهن سالی کم کم خودشو نشون میده یکم به فکر اخرت باشید و کم کم به گذشته فکر کنید ببینید چکار کردید.
  • ali IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    22 0
    پزشکیان مثل اینکه خیلی خیلی پرتی همه را گفتی هشت سال ریاست جمهوری رهبری را در اتش هشت سال جنگ ایران و عراق نگفتی.نه یادت باشه رهبری هم هشت سال رییس جمهور بود در اوج جنگ.
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    1 17
    کاربرد ماله در ساختمان سازی بسیار مشهودتر است. مشرق جان! شما وارد چرخه ساخت مسکن شوید موثرتر خواهید بود.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    19 0
    لطفا بابت خسارات واردبه نظام جمهوری اسلامی و ملت با این جماعت برخورد قضایی نمایید این خواست عمومی است جناب آقای رییسی ,باور ندارید رفراندوم بگذارید..
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    13 3
    احمدی نزاد را جمع نبندید ایشان مورد اقبال عمومی می باشند و در حال حاضر نماز را به جماعت در مسجد نارمک مانند سایر مردم اقتدا می نمایند..
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    15 0
    عارف حیاط جمهوری اسلامی. به ماوابسته است. برعکس بارفتن شماها.. جمهور اسلامی نفس راحتی میکشد. ودرریل هموارتری. به حیات خود ادامه میدهد.
  • رضا IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    17 0
    مرده شور اصلاح طلب ها واصول گرا ها ببرن که مملکت را به این وضع دراوردن اگر کار خوبی هم در کشور انجام میشود کار انقلابی ها ست خدا عمر پر برکت به رهبری بده که کشور را به حول قوه الهی حفظ کرده
    • سحرناز IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
      6 2
      خدا عمر پر برکت به "رهبری" و ایضا "دکتر احمدی نژاد" بدهد که الحق مالک اشتر علی بود و هست. یادتون نرفته که سال 84 جبهه اصولگرایی پشت سر علی لاریجانی قرار گرفت اما هم جبهه اصولگرایی شکست خورد و هم اصلاحات و کارگزاران و این جبهه ملت و مستضعفین بود که پیروز شد.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    12 3
    مردم در انتظار ریاست جمهوری محمود مردمی نژاد یا چون او هستند
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
      3 3
      از نظر علمی و مدیریت توانایی هایایشان بی نظیر بود ولی ایشان دچار توهم و انحراف شدید شده است و با این که تئوری دهنده ها زندان هستند همچنان به کارهای عجیب مثل تبریک تولد مایکل جکسون می پردازند البته پشت سر ان هم فکر می کنند دارند جلب توجه می کنند و اعتقادشان به امام زمان همچنان باقی است ولی در واقع خود را به چاه ویل می افکنند
  • علی قلم IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    0 3
    البته آقای عارف گفته تازمانی که اصلاحات وجوددارد ....نه اینکه اصلاح طلبان .
  • م-ا-ی IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    13 0
    از زاویه دیگر نیز می توان حرف عارف را فهمید که اگر اصلاحات نباشد با تمام توانشان در سر نگونی نظام اسلامی با لابیهای داخلی و خارجی خود اقدام می کنند همان گونه که تا به حال در ضربه زدن به اقتصاد و سیاست داخلی و خارجی و وابسته کردن نظام به پیمانهایی مثل برجام 2030 و قاچاق کالا و اردس به دشمن برای تحریم و توطئه خارجی برا تنگناه دادن نظام اصلاحات قدرت خوبی در وطن فروشی دارد سیاسی و اخوند و تئوریسین و ...
  • مادر ايراني IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    8 0
    جناب عارف جمهوري اسلامي را سيدالشهدا نگه داشته نه شماها. توهم نگيردتان
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    8 0
    خدایا همه کسانی را که به این ملت وکشور خیانت می کنند وفقط حرف زده اند در طول این چهل سال وهیچ قدم خیری برای جامعه برنداشته اند وفقط به فکر موقعیت خودوسوءاستفاده بوده اند در هر مقام ولباسی که هستند رسوا ونابود بفرما. آمین
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    7 0
    یعنی این اصلاح طلب ها شبیه گربه هستن. هرجور بندازیشون بالا دوباره چهاردست و پا میان رو زمین و حاضر نیستند زمین خوردن خودشون رو قبول کنند. #اصلاحات_مُرد بقیه هم که دم از اصلاح طلبی میزنند در واقع خوی ضدانقلابی دارند.
  • علی IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    6 0
    ایران حیاط خلوت شماست امریکا خانه و کاشانه شماست بچه ها ی شماها کجا هستند بعد از عیاشی میخواهند به حیاط خلوط بر گردند
  • ع ق IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    4 0
    باسلام جناب عارف شمابخاطره حسادت ونیامدن افرادتوانابه مجلس حاضرشدییدهرفردی رادرلیست خودتان قراربدهیدمردم هم متاسفانه بخاطره رای نیاوردن دیگران به لیست شمارای دادنندوشمابفکرریس مجلس شدن بودییدخداازتمام اندیشه وفکرانسانهامطلع هست خداراشکرملت درحال بیدارشدن هستنددیگه امثال پسرشماکه مدعی هستندازدیگران باهوش ترهستندبه اخرخط خواهندرسیداین انقلاب بدست ملت ایران برقرارشدولی برای شماهاخوب شدصاحب مال ومقام وزندگی ارام شدید
  • بابک FR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    10 0
    اقای پزشکیان این ۴۰ سال برای شما و امثال خیلی خوب بود اما برای افرادی که قبل از انقلاب زحمت کشیدن وبعد از انقلاب زحمت کشیدن برای آنها خوب نبود که هیچ حتی به حقوق قانونی خودشان نرسیدن شما را به خدا شعار ندهید انتخابات نزدیک است
  • فواد IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    6 0
    اصلاح طلبها برن گم شن دیگه از جون ابن ملت چی میخواد جناب نماینده سما دست آورد نداشتید این ملت غیور بودند که در همه مراحل سخت از جان ومال خود دریغ نکردن خیلی بی شرف هستید از ملت خجالت بکشید از خدا و شهدا که خجالت نمیکشید واقعا به انسان بودن شما باید شک کرد تا به دیندار بودنتان اسم اینایی که بردید چه گلی به سر ملت زدند غیر از این که پاچه خواری غرب کردند توله هاشون تو همون کشور ها هستند برید بمیرید شاید ملت نفس راحتی بکشن
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    6 0
    چی زدی عارف؟
  • SE ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    4 0
    درخت ی که میوه میدهد هم برای سلامت ماندن ورشد نیاز به قطع کردن شاخ و برگهای خشکیده و کج رشد کره و غیره دارد همینطور انقلاب اسلامی هم نیاز به کوتاه کردن دست مفسدان و متکبران و خوسران و کجروان دارد از جمله منم گویان و خو تافته جدابافته ها و ویژخواران پر مدعا
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    0 1
    آقای عارفاز همین حالا برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنید یکی از آرزوهای عارف به رضایی هم بگو ما رای به شما می دهیم شما همیشه ثبت نام کنید بلاخره روزی رای می آورید شک نکنید
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    2 0
    آقای پزشکیان عزیز! یادت باشد دولت با رئیس دولت فرق می کند! یعنی ممکن راس یک دولت به دلایلی فاسد باشد اما بدنه اش سالم.مثلا ریاست جمهوری بنی صدر که نخست وزیرش رجایی بود. یا در دولت هاشمی غیر از خودش خیلی از معاونین و وزراش آدمهای درستی بودند و البته افراد دیگری هم مشکل داشتند... دولت خاتمی هم همینطور ! دولت احمدی نژاد هم اگر چه انتقاداتی به خودش وارد است اما اکثریت بسیار وزرایش انسانهای تلاشگر و سالمی بودند و .. .
  • کامران حسینی DE ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    3 0
    اقای عارف سنش رفته بالا زود فراموش میکنه نامه ی که سران فتنه به امریکا نوشتن که به ایران فشار بیاورید تا ما متاع سیاسی مان را پیش ببریم امربکای که ما از در انداختیم بیرون اقایون اصلاح طلب میروند اونطرف بهاش نرد عشق بازی میکنند علیه ملت ،یکبار در صدر اسلام کوتاهی کردیم نتیچه اش خانه نشین شدن ائمه بود اینبار نسبت به جریان انحرافی اصلاح طلب که میخواهد لیبرالیزم را در کشور نهادینه کند ملت ساکت نمی نشیند دستاورد چهل ساله انقلاب را اقای عارف به نام جریان نفوذی اصلاح طلب مصادره نکن اگر این چهارده از انقلاب پیشرفت کردیم کار انقلابیونی بود که با خون خودشون امضا کردن اصلاحات بتن ریختن در راکتور و نابود کردن هسته ای را برای ما به ارمغان اورد اصلاحات فساد رانت خواری. سقوط اقتصاد طوق بندگی استثمار،فقر اقازاده ها و..... را به ملت هدیه داد
  • علی اصغرشکری FR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    2 0
    حضرت آقای بهشتیان اگر اصلاح طلبان باانقلاب روراست بودند وفتنه های ۷۸و۸۸ برپا نمی کردند و در اکثر موارد به بهانه منافع ملی طرف بیگانه نمی گرفتند ،الان دست آوردها خیلی خیلی بالاتر از بود که می بینی، واین را هم بدان بدل شدن به ضرب زور خادم به خائن بسیار محتمل است.
  • محمد IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    1 0
    جان ناموستون اصلاح طلب و اصولگرا و راست و چپ اینا رد ول کنید فکر مردم باشید
  • محمد IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    1 0
    باسلام عارف وژن ؟ چه کرده اونی که کرده؟
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    3 0
    آقای عارف شما واقعا مدافع جمهوری هستید؟ اگر این گونه است پس چرا با تصویب fatf درصدد بودید کشور را برای همیشه واگذار کنید طوری که ملت حتی نتواند از تجاوز به ناموس خود جلوگیری کند که در آن صورت بایستی به عنوان تروریست خسارت می داد راستی تصویب fatf درجهت دفاع از اسلام یا جمهوری اسلامی یا آب و خاک ایران بود ؟ طرحی که دل هر کافر وطن پرستی به درد می آورد
  • علی IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    2 0
    تووامثال تو مایه ننگ جمهوری اسلامی هستید.فراموش نکن افسادطلب.حیات جمهوری اسلامی به انفاس قدسی امام وخون شهدا وابسته است وبس.البته تحت رهبری آقا.
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    1 0
    کی وقت محاکمه عاملان ومباشران ترور شهدای دهه ی ۶۰ فرا می رسد!؟ کی این پرده ها کنار زده می شود!؟ آیا باید مشمول مرور زمان شود یا کمکاری دلسوزان است!؟ در شرایطی که خناسان خوش خط و خال جای جلاد وشهید را عوض کردند و می کنند..و هر ساله ازین دست مسایل را نبش قبر می کنند...چرا عموم مردم و قدیمی تر ها هم نباید بدانند تا چه برسه به نسل امروز..!؟ اگر خرمشهر ها در پیش است یکی از آن قطعا باید جام جم باشد...!!!
  • Fazeel DE ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    3 0
    ازاین پدرهمون پسر که ماژن خوب هستیم بیشرزائیده نمیشود. حالابایدبگیم: پدرکونداردنشان از پسر توبیگانه خوانش نخوانش پدر
  • DE ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    3 0
    چرا دلار ۱۹ هزار تومانی و ۱۱ هزار تومانی برای اصلاح‌طلبان تفاوتی ندارد؟// زیرا از قدیم گفته اند :خر چه داند قیمت قند و نبات.
  • DE ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    3 0
    عارف: حیات خلوت های جمهوری اسلامی به ما وابسته است! /
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    1 0
    با این فرمون احتمالا در آینده شاهد خواهیم بود که حیات اسلام و قرآن هم العیاذ بالله وابسته به وجود پر برکت اصلاحات چیان است.
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    2 0
    اصلاحات بی آبرو هرچه دست و پا بزنی بیشتر فرو میروی و این سنت خداست که برخی مواقع رسوا و بی آبرو میکند و احتمالا از این هم بی آبرو تر میشوید
  • mjr IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    2 0
    البته منظورش حیات خلوت بوده
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    3 0
    شما به حیات جمهوری اسلامی ضربه زدید عملکرد 32 ساله شما نتیجه ای جز بدبینی مردم را بدنبال نداشته است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس