آژانس بین‌المللی  نمایه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از سقف مجاز در برجام فراتر رفته است.

به گزارش مشرق، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از سقف مجاز در برجام فراتر رفته است.


بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سطح اورانیوم غنی‌سازی شده ایران به ۲۴۱ کیلوگرم رسیده که از حد مجاز ۲۰۲ کیلوگرم فراتر رفته است.

بیشتر بخوانید:

صنعت هسته‌ای با قدرت و قوت پیش می رود

صالحی: تولید اورانیوم را به ۵۰ تُن می‌رسانیم


آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که این نهاد از ایران خواستار همکاری کامل و به موقع بوده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این هدف را با ایران پیگیری می‌کند.


این شانزدهمین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برجام بوده و در این گزارش اعلام شده که درصد خلوص غنی‌سازی اورانیوم ایران فراتر از ۳/۶۷ درصد شده و به ۴/۵ درصد رسیده است.

متن کامل شانزدهمین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران


آمریکا یکسال پیش علی‌رغم مخالفت‌های کشورهای امضاکننده برجام و پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام، به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شد و اعمال فشار به تهران را به امید وادار کردن ایران به مذاکره مجدد درباره یک توافق جدید در پیش گرفت.


جمهوری اسلامی ایران نیز بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و در پایان یک سال، به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند، مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند.


با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست.


جمهوری اسلامی ایران تا کنون در دو گام از تعهدات خود کاسته و از ۱۶ تیرماه  یک ضرب‌الاجل ۶۰ روزه دیگر برای محقق شدن تعهدات سایر طرف‌ها صادر کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
    16 0
    ماشالا هنرکردیم .ادای صنت هسته ای درمیاریم. ابروی صنعتهارم بردیم. بابلوف وتبلیغات میخام اروپائیارو بترسونیم
  • AT ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    1 1
    ترامپ دمت گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس