کد خبر 988321
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
سعد الحریری نمایه

نخست وزیر لبنان در تماس تلفنی با دبیر کل سازمان ملل هشدار داد که هرگونه تشدید اوضاع از سوی رژیم صهیونیستی باعث کشیده شدن منطقه به درگیری می‌شود که پیامدهای آن نامشخص است.

به گزارش مشرق، «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان بعد از ظهر روز جمعه تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل گفت‌وگو و درباره اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی هشدار داد.


وی در این تماس تلفنی به گوترش تاکید کرد که «اسرائیل کاملا مسئول تجاوز غیر قابل توجیه و بی‌سابقه از سال ۲۰۰۶ به منطقه مسکونی در جنوب بیروت و به علاوه نقض چند باره قطعنامه ۱۷۰۱ است.»

بیشتر بخوانید:

شکایت لبنان به شورای‌امنیت علیه رژیم صهیونیستی


الحریری به دبیر کل سازمان ملل هشدار داد که این اقدام غیرقابل قبول اسرائیل، ثبات و آرامشی را که از ۱۳ سال پیش در مرزهای بین‌المللی وجود داشته تهدید می‌کند.»


وی همچنین گفت:«هرگونه تشدید شرایط از سوی اسرائیل باعث کشیده شدن منطقه به درگیری است که پیامدهای آن نامشخص بوده و به همین دلیل باید فشارهای بین‌المللی علیه اسرائیل افزایش یابد.»


پیش از این نیز «الیاس بوصعب» وزیر دفاع لبنان هشدار داده بود که ارتش لبنان به هر گونه تجاوز اسرائیل اعم از زمینی و هوایی پاسخ خواهد داد.


ارتش لبنان چهارشنبه گذشته به سمت یک هواپیمای شناسایی رژیم صهیونیستی که به حریم هوایی لبنان تجاوز کرده بود، آتش گشود.


هفته پیش دو پهپاد اسرائیلی که یکی از آن‌ها حامل مواد منفجره بود وارد حریم هوایی لبنان در ضاحیه جنوبی شده بودند که هر دو سرنگون شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس