ریندیرز

وزیر امور خارجه بلژیک در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای اروپایی در فنلاند اعلام کرد در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اتحادیه اروپا گفت‌وگو با ایران است.

به گزارش مشرق، نماینده بلژیک در نشست وزرای خارجه کشورهای اروپایی در «هلسینکی» پایتخت فنلاند، اعلام کرد، اتحادیه اروپا گفت‌وگوی دیپلماتیک با ایران در خصوص اجرای برجام و امنیت تنگه هرمز را در اولویت قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

رایزنی وزرای خارجه سه کشور اروپایی درباره ایران


به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «دیادیر ریندیرز» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک روز جمعه گفت:‌ «ما به شدت نسبت به مسائل مربوط به امنیت دریایی و آزادی ناوبری که باید مورد اطمینان باشد نگران هستیم. اما همان‌طور که می‌دانید، ما از اجرای برجام حمایت می‌کنیم و در نتیجه، تلاش می‌کنیم از تنش در منطقه اجتناب کنیم. ما به دنبال این هستیم که دریابیم چگونه می‌توانیم آزادی ناوبری را در منطقه تضمین کنیم اما همچنین به کار با ایران برای روی اجرای صحیح توافق هسته‌ای ادامه خواهیم داد».


او در پاسخ به سوالی درباره تشکیل مأموریت نظارتی توسط اتحادیه اروپا در خلیج فارس گفت: «در حال حاضر مهمترین مؤلفه، بحث دیپلماتیک با ایران است».


امروز (جمعه) «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس نیز در حاشیه این نشست اعلام کرد با مقامات آلمانی و فرانسوی درباره تشکیل ائتلاف دریایی در تنگه هرمز و ضرورت حفظ برجام از سوی طرفین به مذاکره کرده است.


ماه گذشته تفنگداران دریایی انگلیس یک فروند نفتکش حامل نفت ایران را در منطقه جبل طارق توقیف کردند. ایران نیز یک نفتکش انگلیسی را به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی توقیف کرده است.


همچنین «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر حفظ و اجرای کامل برجام تأکید کرد و گفت: «موضع شفاف و قاطع اتحادیه اروپا بر حمایت از حفظ و اجرای توافق هسته‌ای ایران است و تمامی اقدامات ممکن را برای عدم اشاعه هسته‌ای به کار می‌گیریم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس