فن دایک

ویرجیل فن‌دایک مهم ترین جایزه مراسم پنجشنبه شب یوفا را به خانه برد.

به گزارش مشرق و به نقل از یوفا، مراسم قرعه کشی مرحله گروهی فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ قهرمانان در کنار اهدای جوایز برترین های فصل گذشته این رقابت ها پنجشنبه شب برگزار شد و ویرجیل فن‌دایک مدافع ۲۸ ساله و هلندی لیورپول در کنار جایزه بهترین مدافع فصل، بهترین بازیکن فصل ۱۹-۲۰۱۸ اروپا نیز لقب گرفت.

۵ ماه بعد از انتقال از ساوتهمپتون به لیورپول، فن‌دایک شاهد شکست دردناک تیمش در فینال کیف برابر رئال مادرید بود. یک سال بعد، فن‌دایک می‌توانست دلایل زیادی برای استرس داشتن در یک فینال دیگر، این بار مقابل تاتنهام، داشته باشد. اما او با حفظ تمرکز و ناکام گذاشتن اسپرز، بهترین بازیکن فینال ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان لقب گرفت و جام لیگ قهرمانان را بالای سر برد. 

فن‌دایک با لیورپول تا آخرین روز برای قهرمانی در لیگ برتر انگلیس جنگید و در نهایت با ۹۷ امتیاز، مقتدرترین نایب قهرمان تمامی دوران ها لقب گرفت. فن‌دایک به جز عرصه باشگاهی، یک نایب قهرمانی دیگر را این بار در عرصه ملی تجربه کرد و به همراه هلند، به مقام دوم رقابت های لیگ ملت های اروپا دست یافت.

فن‌دایک در طول ۱۲ بازی در فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ قهرمانان ۱۰۸۰ دقیقه به میدان رفت و به ثبت ۵ کلین شیت برای قرمزها کمک کرد. البته شاید دریافت ۱۲ گل در همین تعداد بازی یک نکته منفی برای خط دفاع لیورپول بوده باشد. او همچنین با زدن ۲ گل و ۲ پاس گل، نشان داد که می‌تواند در محوطه جریمه رقبا هم از فیزیک کم نظیر خود به نحو مطلوبی استفاده کند.

او در تک تک بازی های لیورپول در فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ برتر به میدان رفت و ۴ گل و ۲ پاس گل هم در آن رقابت ها برای خود ثبت کرد. حضور در ترکیب تیم منتخب فصل لیگ قهرمانان، بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلیس (PFA) و بهترین بازیکن فصل لیورپول از نگاه بازیکنان دیگر عناوینی است که فن‌دایک در بهترین فصل فوتبالی خود موفق به کسب آن ها شده است.

یورگن کلوپ می‌گوید می‌توان درباره قدرت و توانایی های فن‌دایک یک کتاب نوشت. او همچنان جوان، اما کاملا بالغ است. رونالد کومان سرمربی تیم ملی هلند که یکی از برترین مدافعان عصر خود بوده هم اعتقاد دارد او آیینه تمام نمای یک مدافع است. 

در ادامه به رده بندی برترین بازیکنان یوفا در فصل ۱۹-۲۰۱۸ و امتیازات هرکدام خواهیم پرداخت. بدین ترتیب بعد از لیونل مسی (۱۱-۲۰۱۰ و ۱۵-۲۰۱۴)، آندرس اینیستا (۱۲-۲۰۱۱)، فرانک ریبری (۱۳-۲۰۱۲)، کریستیانو رونالدو (۱۴-۲۰۱۳، ۱۶-۲۰۱۵ و ۱۷-۲۰۱۶) و لوکا مودریچ (۱۸-۲۰۱۷)، فن‌دایک ششمین بازیکن و نخستین هلندی است که موفق به کسب عنوان برترین بازیکن فصل یوفا می‌شود.

۱-ویرجیل فن‌دایک (لیورپول، هلند): ۳۰۵ امتیاز

۲-لیونل مسی (بارسلونا، آرژانتین): ۲۰۷ امتیاز

۳-کریستیانو رونالدو (یوونتوس، پرتغال): ۷۴ امتیاز

۴-آلیسون بکر (لیورپول، برزیل): ۵۷ امتیاز

۵-سادیو مانه (لیورپول، سنگال): ۵۱ امتیاز

۶-محمد صلاح (لیورپول، مصر): ۴۹ امتیاز

۷-ادن هازارد (چلسی/رئال مادرید، بلژیک): ۳۸ امتیاز

۸=فرانکی دی‌یونگ (آژاکس/بارسلونا، هلند): ۲۷ امتیاز

۸=ماتیاس ده‌لیخت (آژاکس/یوونتوس، هلند): ۲۷ امتیاز

۱۰-رحیم استرلینگ (منچسترسیتی، انگلیس): ۱۲ امتیاز

اما او در کنار جایزه اصلی پنجشنبه شب، جایزه برترین مدافع فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ قهرمانان را هم کسب کرد. در ادامه نگاهی به رده بندی برترین مدافعان و امتیازات هر کدام هم خواهیم داشت:

۱-ویرجیل فن‌دایک (لیورپول): ۳۴۹ امتیاز

۲-ماتیاس ده‌لیخت (آژاکس، یوونتوس): ۲۰۵ امتیاز

۳-ترنت آلکساندر آرنولد (لیورپول): ۲۹ امتیاز

۴-اندی رابرتسون (لیورپول): ۱۶ امتیاز

۵-جرارد پیکه (بارسلونا): ۱۴ امتیاز

۶-یان فرتونگن (تاتنهام): ۱۲ امتیاز

۷-جورجو کیه‌لینی (یوونتوس): ۸ امتیاز

۸=توبی آلدرویرلد (تاتنهام): ۵ امتیاز

۸=کالیدو کولیبالی (ناپولی): ۵ امتیاز

۸=سرخیو راموس (رئال مادرید): ۵ امتیاز

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس