کد خبر 988252
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
واکنش ضرغامی به اتهام فروش آرشیو صداوسیما

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز دولت که وظیفه همه پشتیبانی و تقویت آن است باید متوجه بعضی اقتضائات باشد گفت: عصر امروز عصر پرسشگری است و هیچ کس نباید نسبت به آن منتقد باشد.

به گزارش مشرق، سید عزت الله ضرغامی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با بیان اینکه قمی‌ها نقش مهمی در اعتلای اسلام و انقلاب داشتند اظهار کرد: انقلاب با حضور شما در ١٩ دی کلید خورد و تا امروز در مواجهه با همه فتنه‌ها و آسیب‌ها برای انقلاب قم همیشه پیشگام و خط نگهدار بوده است.

وی با بیان اینکه اداره کشور در شرایط فعلی کار پیچیده و سختی است گفت: امروز جبهه استکبار خطر انقلاب و توسعه آن را بیش از هر زمانی احساس می‌کند و تلاش دارد از هر راهی آن را تضعیف کند.

بیشتر بخوانید:

روایت ضرغامی از مراسم ختم ساده اهل سنت +عکس

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رابطه رهبری با دولت‌ها افزود: مدتی است دشمنان انقلاب تلاش می‌کنند اگر مشکلاتی در اداره کشور است به نوعی آن را به رهبری منصوب کنند که یک بی انصافی بزرگ است.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون سیره امام و رهبری دفاع محکم، جانانه و بدون قید و شرط از دولت‌ها بوده و البته ممکن است خیلی اوقات هزینه‌هایی را هم برای رهبری ایجاد کرده باشد.

ضرغامی ادامه داد: ولایت فقیه و اقتدار ایشان و به ویژه نفوذ معنوی بزرگترین فرصت برای دولت‌هاست. امروز در دنیایی هستیم که زور و قلدری حرف اول را می‌زند اما وقتی رهبری معظم هست و مسؤولیت به عهده می گیرد و نگران استکبار نیست و جلوی دشمن ایستاده دولت زیر سایه او می‌تواند وظیفه را به درستی انجام دهد.

وی گفت: در پناه چنین اقتدار و معنویتی دولت‌ها می‌توانند کار خود را به خوبی انجام دهند. از دوره اصلاحات برای توجیه برخی اشکالات سعی کردند جایگاه رهبری را زیرسوال ببرند و گفتند کشور رئیس جمهور نمی‌خواهد و تدارکات چی می‌خواهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات کشور خاطرنشان کرد: در این شرایط رئیس جمهور موفق کسی است که بتواند کارها را سر و سامان بدهد و موفق کسی است که تدارکات‌چی خوبی برای مردم باشد.

وی با بیان اینکه رهبری براساس قانون و شرع وظایفی بر عهده دارد که اگر آنها را انجام ندهد در مقابل وظایف پاسخگو نبوده است افزود: حتی رهبری همچون مراجع نیست که مقلدان بخواهند یا نخواهند فتواها را عمل کنند و اگر رهبری هشداری می‌دهد دقیقا مطابق وظایف خودش است.

ضرغامی با اشاره به توییت یکی از نمایندگان مجلس در خصوص انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش از سوی دفتر رهبری گفت: رهبر انقلاب در وهله اول در انتصاب هیچ مسؤولی دخالت نمی‌کنند؛ من سال‌ها در صدا و سیما کار کردم و هرگز رهبری به من نگفتند فلانی را در فلان جا نصب کنید. البته بعضی انتصابات حساسیت بالایی دارد و رئیس جمهور باید هماهنگی کند تا کارش جلو رود.

وی با اشاره با گله رئیس جمهور در خصوص برخی دستگیری‌های اخیر گفت: رهبری در خصوص این گله تاکید کردند که به همین خاطر گفتم جلسه روسای قوا مرتب تشکیل شود تا هماهنگ باشید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی که حکمیت را بر علی(ع) تحمیل کردند از همین جنس بودند که امروز برخی موارد را به رهبری نسبت می دهند و می‌گویند رهبری در کارها دخالت می‌کنند.

وی ادامه داد: چطور وقتی برخی وزرا که تصور رای آوردن آنها نمی‌شود با لابی‌گری و و منافع مشترک رای می‌آوردند کسی اعتراض نمی‌کند ولی وقتی رهبری تذکراتی می‌دهند برخی اعتراض می کنند.

ضرغامی با تاکید بر اینکه نکند جامعه به جایی برسد که رهبری برحسب وظیفه هر حرفی می‌خواهد بزند یکی اعتراض کند و منتقد شود خاطرنشان کرد: قرار نیست وقتی مسوولی منصوب می‌شود سر هر کاری از ایشان اجازه بگیرد.

وی با بیان اینکه امروز دولت که وظیفه همه پشتیبانی و تقویت آن است باید متوجه بعضی اقتضائات باشد گفت: عصر امروز عصر پرسشگری است و هیچ کس نباید نسبت به آن منتقد باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه حق مردم است که سوال کنند و انتخاب کنند افزود: مسؤولان وظیفه دارند پاسخ روشن و درخور به مردم بدهند؛ امروز سؤالات زیادی برای جوانان مطرح است و پرسش‌های نو پاسخ‌های نو می‌خواهد.

ضرغامی با بیان اینکه انقلاب پروژه نیست بلکه فرایندی است که نو به نو مسائلی دارد خاطرنشان کرد: همه پرنشاط باید پاسخگوی نیازها باشند تا بتوانیم گام‌های بلند در راستای توسعه انقلاب برداریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس