امیر صباحی فرد

امیر صباحی‌فرد گفت: دنبال جنگ نیستیم اما امنیت کشور خط قرمز ما است و در این حوزه هیچ معامله و مماشاتی با کسی نداریم و عمق نفوذ راهبردی ایران در حال تقویت است.

به گزارش مشرق، امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در سخنانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: پدافند هوایی در چهل سال گذشته ضمن نقش آفرینی در دفاع مقدس و مواجه با انواع کمبودها و تحریم‌ها تا به امروز به پیشرفته‌های قابل توجهی نایل آمده و در حال تبدیل شدن به قدرت اول پدافندها در منطقه است.

وی ادامه داد: قطار پیشرفت پدافند در ریلی قرارگرفته که توقفی برای آن متصور نیست و ذیل هدایت‌های رهبر انقلاب شگفتی خواهد آفرید در شرایط کنونی دشمن ضمن حفظ و تقویت قدرت تهاجمی خود در منطقه، جنگ را در عرصه‌های اقتصادی و سیاس هم آغاز کرده که مشکلاتی را برای مردم آغاز کرده اما هزینه تسلیم سنگین ر از هزینه مقاومت است.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله خامنه‌ای کوتاهی در پدافند هوایی را گناه می‌دانند/ 600 بار تاکید رهبری بر پدافند

صباحی‌فرد افزود : حفظ قدرت دفاعی و رصد دشمن و صدور اخطارهای به موقع و برخورد با هرگونه اقدام دشمن موجب شده دشمن ماشین جنگی خود را در 200 مایلی تنگه هرمز متوقف کند. این  نشانه قدرت بازدارندگی و جهاد دفاعی نیروهای مسلح کشور است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اضافه کرد: اگر دشمن احساس می کرد که ایران در حوزه دفاعی ضعف دارد بلا شک به کشور ما حمله می‌کرد اما خوب می‌داند آمادگی‌رزمی ایران قابل آزمودن نیست.دنیا می‌داند  ما دنبال جنگ افروزی نیستیم اما اگر دشمن دچار توهم تجاوز شود سیلی محکمی از جایی که تصور نمی‌کند خواهد خورد و پایان مخاصمه در اختیار او نخواهد بود.

امیر صباحی فرد افزود: به همت جوانان این مرز و بوم سامانه موشکی برد بلند و راهبردی باور 373 را عملیاتی کردیم . یکی از مزیت‌های این سامانه بومی بودن آن است. این سامانه کاملا سازگار با شرایط محیطی کشور طراحی شده و قادر است در حداقل زمان عملیاتی شود و طوری طراحی شده که اجازه تغییرات لازم برای بهینه سازی و نسخه پیشرفته تر را هم می دهد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار داشت: سامانه برد متوسط 15 خرداد هم یکی دیگر از سامانه‌های پدافند هوایی است که قادر به درگیری با انواع هواگردها است. همچنین اورهال رادار فلق با برد 400 کیلومتر و انواع سامانه‌های فرماندهی و شبکه ارتباطی امن و دفاع سایبری بومی از جمله سامانه‌هایی است که حضور پایدار در صحنه نبرد را برای پدافند فراهم کرده است. پیشرفت پدافند هوایی در حوزه پهپاد هم بسیار شگفت انگیز بوده و مجموعه پدافند هوایی ارتش در حال تبدیل شدن به قطب قدرت پهپاد کشور است و امروز ما مجهز به انواع پهپادهای بومی با قابلیت حمل انواع مهمات هستیم.

وی درپایان گفت: ما به دنبال جنگ نیستیم اما امنیت کشور خط قرمز ما است و در این حوزه هیچ معامله و مماشاتی با کسی نداریم و عمق نفوذ راهبردی ایران در حال تقویت است و هیمنه آمریکا رو به افول است.معتقدیم امنیت منطقه با مشارکت کشورهای منطقه قابل تامین است و حضور کشورهای فرامنطقه‌ای و حضور رژیم غاصب صهیونیستی در خلیج فارس موجب چالش و ناپایداری امنیتی خواهد شد. قویاً به به رهبران کشورهای حوزه خلیج فارس توصیه می شود در سیاست‌های امنیتی خود تجدید نظر کرده و از ائتلاف با رژیم صهیونیستی پرهیز کنند که این به صلاح همه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    1 0
    نیروهای نظامی کشور به تعداد امرا سخنگو دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس