لاوروف: هر اقدامی در جهت حفظ برجام، باید منافع ایران را نیز تأمین کند

وزیر خارجه روسیه گفت که برخی کشورهای غربی در مبارزه با تروریسم رفتار دوگانه دارند و از داعش در افغانستان برای دستیابی به اهداف ژئوپلتیک خود استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اهمیت مبارزه صادقانه با تروریسم و حضور داعش "نگران‌کننده" داعش در افغانستان گفت: برخی همکاران غربی ما در رابطه مبارزه با سازمان‌های تروریستی رفتار دوگانه دارند و تلاش می‌کنند تا از این گروه‌ها برای رسیدن به اهداف یکجانبه و ژئوپلتیک خود در افغانستان استفاده کنند.

لاوروف با اشاره به درخواست ترامپ از روسیه و دیگر قدرت‌های منطقه برای افزایش تلاش‌ها برای مبارزه با داعش نیز گفت: مبارزه علیه تروریسم و قاچاق مواد مخدر که تامین کننده مالی تروریسم است در توجه مسکو و موضع ما در رابطه با افغانستان قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ برای مبارزه با داعش دست به دامان ایران شد

فیلم/ انفجاری که عروسی را تبدیل به عزا کرد

چرا آمریکا تهدید به آزادسازی عناصر داعش در اروپا می‌کند؟

وی افزود: هدف تمام تلاش‌های ما نیز هم در چارچوب نشست مسکو و هم در چارچوب نشست روسیه-آمریکا-چین نیز همین موضوع است. ما همچنین مایل هستیم تا سایر کشورها از جمله هند، پاکستان و ایران را نیز در این چارچوب شامل کنیم.

به گزارش «اسپوتنیک»، لاوروف ادامه داد: این تلاش‌ها برای تسهیل یک توافق سیاسی است که ضمن مورد قبول قرار گرفتن همه گروه‌های قومی، مذهبی و سیاسی و اجماع گسترده ملی در افغانستان تهدید تروریسم، افراط گرایی و قاچاق مواد مخدر در این کشور را نیز از بین ببرد.

اخیراً «گنادی کوزمین» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت این سازمان ضمن ابراز نگرانی از افزایش فعالیت داعش در افغانستان گفته بود که این گروه تروریستی برای تبدیل افغانستان به پُلی برای نفوذ به دیگر کشورهای منطقه تلاش می‌کند.

وی همچنین گفته بود که در حال حاضر بیش از چهار هزار تروریست داعشی در ولایت‌های «کنر» و «ننگرهار» حضور دارند و  هشدار داد که این گروه تروریستی در برخی مناطق شمالی افغانستان و هم مرز با تاجیکستان نیز فعالیت‌های خود را افزایش داده است.

روسیه پیش از این نیز بارها درباره حضور داعش در افغانستان و خطر گسترش این حضور در آسیای مرکزی ابراز نگرانی کرده است.

مقامات روس با اشاره به گزارش‌ها درباره پرواز بالگردهای ناشناس در آسمان افغانستان در حمایت از داعش آمریکا را و ناتو را به حمایت از داعش متهم می‌کنند زیرا به گفته آن‌ها با توجه به کنترل حریم هوایی افغانستان توسط آمریکا و ناتو پرواز این بالگردها بدون اطلاع آن‌ها ممکن نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    2 0
    راس میگه مردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس