کد خبر 988108
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
دفترچه بیمه نمایه

معاون کل وزارت بهداشت گفت: با پیشرفت طرح تحول نظام سلامت در حوزه بیمه و خدمات درمانی اقدامات خوبی صورت گرفت. درحال حاضر پوشش بیمه‌ای مردم به ٩٣ درصد رسیده است.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی در هفته دولت، درخصوص اولویت‌های وزارت بهداشت در دوره کنونی گفت: تقدم پیشگیری و بهداشت بر درمان و تقدم درمان سرپایی بر بستری، جزو اولویت‌های ما در این دوره است.

بیشتر بخوانید

جزئیات حذف برخی دفترچه‌های بیمه

وی ادامه داد: در این راستا اقدام به راه‌اندازی بسیج و پویش‌های ملی کرده‌ایم و نخستین پویش را برمبنای شناسایی و کنترل فشار خون افراد ٣٠ سال به بالا برنامه ریزی کردیم. در بسیج ملی کنترل فشارخون،  ٣٠ میلیون و ٧٠٠ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفتند و افرادی که از فشار خون خود اطلاعی نداشتند، شناسایی شدند.


حریرچی ایجاد ایستگاه سلامت و تربیت سفیران سلامت در منزل را گام بعدی وزارت بهداشت برشمرد و گفت: در سال‌های اخیر مهم‌ترین دستاورد وزارت بهداشت، فراهم‌آوری خدمات بهداشتی و درمانی مطابق وسع و توان مالی مردم و بر حسب محل سکونت آنان بوده است و در این راستا مراکز بهداشت روستایی تکمیل و ۶۰۰۰ پزشک در مناطق روستایی مشغول به خدمت شدند.


وی ادامه داد: با پیشرفت طرح تحول نظام سلامت در حوزه بیمه و خدمات درمانی اقدامات خوبی صورت گرفت. درحال حاضر پوشش بیمه‌ای مردم به ٩٣ درصد رسیده است اما همچنان ٧ درصد مردم بیمه نیستند.


حریرچی افزود: اجباری شدن بیمه تمام آحاد مردم با انجام آزمون «وسع» تثبیت شد و به‌زودی ابلاغ می شود. این موضوع به آن معنا است که هر ایرانی که بیمه نیست با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.


وی ادامه داد: علیرغم تحریم‌های خارجی کمبود داروی کشور زیر یک درصد است اما نارضایتی مردم در حوزه داروهای خارجی است که تولید داخل نیز دارد چراکه این داروها تجویز شده و مورد درخواست مردم است و بر اساس اصول اقتصاد مقاومتی و مصوبات مجلس، داروهایی که مشابه داخلی دارند، اجازه واردات ندارند و مردم این مساله را به عنوان کمبود تلقی می کنند.


معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: نیاز است که مردم به توانمندی دانشمندان و داروسازان ایرانی اعتماد کنند.


بنابر اعلام وبدا، حریرچی در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد: قاچاق دارو را کتمان نمی کنیم اما خوشبختانه این آمار را به حداقل ممکن رسانده‌ایم و درصدد هستیم که کاهش دهیم. مردم می‌توانند با خاطری آسوده به داروهای موجود در داروخانه‌ها اعتماد کنند، ضمن اینکه نمی‌توان به‌طور قطعی بیان کرد که هیچ خلافی در داروخانه‌ها رخ نمی‌دهد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس