کد خبر 988038
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
سمیه محمودی

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از شرایط موجود کشور ناامید شده بودند با این حرکتی که قوه قضائیه انجام داد، مردم فهمیدند که مبارزه با فساد در کشور آغاز شده است.

به گزارش مشرق، سمیه محمودی با اشاره به دیدار کمیسیون اجتماعی و کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری مجلس شورای اسلامی با رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: حدود 30 نفر از نمایندگان با آیت‌الله رئیسی دیدار کردند و از ایشان برای برخورد با مفاسد تقدیر کردند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مجلس و نمایندگان موافق طرح شفافیت هستند، افزود: با ورود آیت‌الله رئیسی به قوه قضائیه شفافیت از این قوه آغاز شد و 60 حساب این قوه به 3 حساب رسید که این امر گلایه بیشتر مردم بود.

وی با بیان این که در چند هفته اخیر با مفسدان اقتصادی در لباس و جایگاه‌های مختلف و دلالان برخورد شد، گفت: مردم از شرایط موجود کشور ناامید شده بودند با این حرکتی که قوه قضائیه انجام داد، روحیه خودباوری در مردم افزایش پیدا کرد و مردم فهمیدند که مبارزه با فساد در کشور آغاز شده است.

محمودی با اشاره به مطرح شدن قانون مدیریت خدمات کشوری در این جلسه، بیان کرد: این قانون بعد از قانون اساسی مهم‌ترین قانون است که بررسی و اصلاح این قانون در دستور کار کمیسیون مشترک قرار گرفته و اصلاح آن تا پایان شهریور ماه پایان یافته و باید در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وضعیت کارمندان، عدالت در پرداخت، استخدام نوع مشاغل حاکمیتی، غیرحاکمیتی و خصوصی وضعیت بازنشستگان در این قانون مطرح شده است، خاطرنشان کرد: با اصلاح این قانون به سمت و سویی می‌رویم که بیشترین عدالت در کشور حاکم شود و راه گریزی برای دستگاه‌ها ایجاد نشود و کمتر از قانون سوءاستفاده شود.

وی با بیان این‌که با اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری امیدی در دل کارمندان ایجاد می‌شود، عنوان کرد: یکی از مهمترین فاکتورهای بهره‌وری و افزایش ساعت کار مفید، رضایت شغلی است و هنگامی که  تبعیض شغلی وجود داشته باشد، نمی‌توان انتظار رضایت شغلی داشته باشیم.

محمودی با بیان این‌که موضوع دیگری که در این دیدار مطرح شد، مسأله شوراهای حل اختلاف بود، ادامه داد: اعضای شوراهای حل اختلاف به صورت داوطلبانه در این شورا کار می‌کنند که باید وضعیت آن‌ها تعیین و تکلیف و حقوق و مزایای آن‌ها مشخص شود که آیت‌اله رئیسی قول بررسی دادند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که اعتراضات کارگری یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود، اضافه کرد: در این جلسه تأکید شد که قوه قضائیه نباید به کارگری که با اعتراض حقوق خود را مطالبه می‌کند، نگاه امنیتی داشته باشد، در برخی کارخانه‌ها کارفرماها به دلیل وضعیت نابسامان دچار بدهی می‌شوند، نباید اجازه بدهیم این کارخانه‌ها تعطیل و اموال‌شان توقیف شود، قوه قضائیه باید از این سرمایه‌گذاران با توجه به شرایط اقتصادی حمایت کند.

وی با بیان این‌که در بعضی از قوانین دچار مشکل هستیم، بیان کرد: در بحث قانون نیاز به اصلاح و یا حذف داریم در این جلسه از رئیس قوه قضائیه درخواست کردیم که یک گروه متخصص به مبحث قانون ورود پیدا کند و مجلس برای اصلاح، ایجاد و یا حذف قوانین زائد اقدام کند.

محمودی خاطرنشان کرد: در این جلسه قرار شد، فراکسیون زنان مجلس به طور ویژه با رئیس قوه قضاییه جلسه‌ای را برگزار کند و مشکلات مطرح و طرح و لوایح به نتیجه برسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس