کد خبر 988033
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
شهیدان رجایی و باهنر

آنها گمان می‌کنند که با ‌ترور شخصیت‌ها و ‌ترور ‌اشخاص می‌توانند با این ملت مقابله کنند و ندیده‌اند و کور بوده‌اند که ببینند که در هر موقعی که ما شهید دادیم ملت ما منسجم‌تر شد.

به گزارش مشرق، «منطق ما منطق ملت ما منطق مومنین و منطق قرآن است. انا ‌لله و ‌انا الیه ‌راجعون. [گریه شدید حضار] با این منطق هیچ قدرتی نمی‌تواند مقابله کند. جمعیتی که ملتی که خود را از خدا می‌دانند، همه چیز خود را از خدا می‌دانند و رفتن از اینجا را بسوی محبوب خود مطلوب خود می‌دانند با این ملت نمی‌توانند مقابله کنند. آنکه شهادت را در آغوش، همچون عزیزی می‌پذیرد آن کوردلان نمی‌توانند مقابله کنند. آنها یک اشتباه دارند و آن اینکه شناخت از اسلام و شناخت از ایمان و شناخت از ملت اسلامی ما ندارند.

آنها گمان می‌کنند که با ‌ترور شخصیت‌ها و ‌ترور ‌اشخاص می‌توانند با این ملت مقابله کنند و ندیده‌اند و کور بوده‌اند که ببینند که در هر موقعی که ما شهید دادیم ملت ما منسجم‌تر شد. ملتی که قیام کرده است در مقابل همه قدرت‌های عالم، ملتی که برای اسلام قیام کرده است، برای خدا قیام کرده است، برای پیشرفت احکام قرآن قیام کرده است، این ملت را با ‌ترور نمی‌شود عقب راند. آنها گمان می‌کنند که افکار مومنین و ملت بپاخاسته ما همچون افکار غرب زده‌ها و غرب است که جز به دنیا فکری نمی‌کنند، جز متاع دنیا را نمی‌بینند اینها همان‌طورند...»


این سطرها، بیانات نورانی امام راحل در جمع اقشار مختلف مردم است که فردای شهادت شهیدان رجایی و باهنر برای عرض تسلیت به حسینیه جماران آمده بودند. ۸ شهریور ۶۰ به فاصله دو ماه از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب، زهر نفوذ دفتر نخست‌وزیری را هدف قرار داد و رئیس‌جمهور محبوب و مکتبی و نخست‌وزیر متعهد و انقلابی را در خاک و خون کشید. عامل انفجار مسعود کشمیری از اعضای گروهک منافقین بود که تا جانشینی دبیر شورای امنیت کشور پیش رفته بود.


دوشنبه ۹ شهریور ۶۰ کیهان با روتیتر «انفجار بمب در دفتر نخست‌وزیری»، تیتر یک «رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر بدست عوامل مستقیم آمریکا به شهادت رسیدند» را بر صفحه اول خود می‌نشاند و به چاپ دوم نیز می‌رود.


کیهان در این شماره اطلاعیه حزب جمهوری اسلامی را منتشر کرده که در آن آمده است: «انفجار در ساختمان نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران در حقیقت دومین ضربه‌ حساب شده امپریالیسم آمریکا به انقلاب اسلامی توسط مزدوران منافقش پس از سقوط بنی‌صدر به‌عنوان یک مهره اساسی امپریالیسم و صهیونیسم به‌حساب می‌آید.»


همچنین کیهان در گزارشی نوشته است: «به‌دنبال اعلام شهادت جانگداز رئیس‌جمهور مکتبی و مبارز و نخست‌وزیر انقلابی ایران برادران رجائی و دکتر باهنر در حادثه انفجار نخست‌وزیری از اولین دقایق پس از اعلام خبر مردم مسلمان و متعهد تهران در دسته‌های چند نفری، پیاده و با موتورسیکلت و اتومبیل به‌سوی پزشکی قانونی و مجلس شورای اسلامی شعارگویان و ‌اشک‌ریزان همچون سیلی‌خروشان حرکت کرده‌اند.»


کیهان همان روز نسخه فوق‌العاده نیز منتشر کرده که تیتر یک آن از این قرار است؛ «امام: ملت عقب‌نشینی نخواهد کرد» همچنین در زیر تیتری به نقل فرموده امام راحل پرداخته و نوشته است: «قوای مسلح ما در جبهه‌های جنگ باید توجه کنند که برای خدا می‌جنگند، نه برای رئیس‌جمهور، نه برای نخست‌وزیر» همچنین در زیر تیتر دیگری از امام خمینی(ره) آمده است: «اگر صدراعظمی ‌در زمان سابق کشته میشد امکان نداشت که توده مردم هیچ عکس‌العملی نشان بدهند و امروز که دو نفر شهید معظم از ما رفته است، سرتاسر کشور به عزا نشسته است.»


کیهان همچنین تصویری از شهید رجایی در حالی‌که یک کشاورز دستش را بر صورت وی نهاده است، منتشر کرده و در توضیح آن نوشته است: «شهید رجائی در کنار یک کشاورز، شهید رجائی از همان آغاز بر روی منافع مستضعفین تأکید فراوانی داشت. مزدوران امپریالیسم آمریکا تنها خدمتگزاران به خلق را هدف توطئه‌های خود قرار می‌دهند. اما اطمینان داریم که جامعه انقلابی ما از رجایی‌ها خالی نخواهد ماند.»

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس