حمیدرضا آصفی

سخنگوی وزارت خارجه دولت اصلاحات تصریح کرد: مواضع ضدایرانی رئیس جمهور فرانسه، ایران را از مذاکره دور و بر اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی نزدیک‌تر کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

در حالی که محافل مدعی اصلاح‌طلبی در حال بزک‌ کردن مواضع ضدایرانی ماکرون هستند، حمیدرضا آصفی به روزنامه فرهیختگان گفت: «فرآیندی که از چند هفته قبل آغاز شده و در روزهای گذشته به اوج رسیده است، از حضور مشاور ویژه آقای مکرون در تهران تا مذاکرات بعدی روسای جمهور و وزرای خارجه دو کشور این تصور را برای آنهایی که چندان با سیاست خارجی ایران آشنا نیستند به وجود آورد که در روابط ایران و آمریکا تحولی در حال رقم خوردن
 است.»

بیشتر بخوانید:

واعظی: صحبت از ملاقات مقامات ایران و آمریکا صحیح نیست

تصویر ناخوشایند از بیقراری «ظریف» برای مذاکره!


وی در توضیح نقش رئیس جمهور فرانسه در این تحولات افزود: «در این فضا ماکرون تا حدی کم‌تجربگی به خرج داد و پختگی‌ای را که از رئیس جمهور کشوری چون فرانسه انتظار می‌رفت نشان نداد و ضمن عدم آشنایی کافی با فضای ایران، قدری نیز مرعوب ترامپ شد. او در کنفرانس مطبوعاتی همان نکاتی را گفت که قبلا پمپئو گفته بود.»


وی ادامه داد: «فعالیت‌های ایران در منطقه، مذاکرات موشکی و بند غروب برجام و مواردی از این دست محورهایی بود که از سوی ماکرون مطرح شد در حالی که این محورها اساسا برای ایران موضوعیتی نداشته و همان‌طور که قبلا نیز بارها از سوی مقامات ایرانی گفته شده به کلی قابل مذاکره نیستند و بالعکس قرار بود تحریم‌های هسته‌ای ایران به‌طور کامل برداشته شود طرف‌های اروپایی هم به برجام پایبند باشند.»


آصفی  خاطرنشان کرد: «ماکرون می‌گوید تحریم‌ها برای مدتی کوتاه و به صورت محدود برداشته می‌شود و در ازای آن ایران این اقدامات را انجام دهد. یعنی ما فراتر از برجام به تعهداتی متعهد شویم و در عین حال تحریم‌ها هم برداشته نشود.»


سفیر اسبق ایران در پاریس اضافه کرد: «روش آمریکایی‌ها و به‌طور کلی غربی‌ها این است که ابتدا تهدید می‌کنند و اگر جواب نداد به فریب متوسل می‌شوند. رفتاری که در چند روز گذشته نیز مشاهده شد. خوشبختانه این عملیات فریب با اظهارات آقای روحانی منتفی شد.»


وی با بیان اینکه اظهارات ترامپ و ماکرون در کنفرانس خبری اخیر فاصله ما را با مذاکره نسبت به قبل بیشتر کرد، یادآور شد: «بالعکس این موضوع فاصله ایران با گام سوم را به لحاظ عملیاتی کمتر کرد. ما باید گام سوم را با جدیت برداریم چرا که دستپاچگی امروز غربی‌ها همین گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    0 3
    چی شده کیهان به حرفهای اصفی اهمیت میده؟
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    3 0
    کی به اون مردک اجازه داد بدو بدو بره اونجا که چی!؟؟؟ اینا جز خسارت و ضعف و کوچک شدن کشور چه فایده ای داشتن!؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    1 0
    عجیبه که لاریجانی رئیس مجلس کلا ساکته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس