روحانی

هفته دولت که گذشت. اما کاش روزی برسد و بشنویم رئیس جمهور می گوید حاضرم برای حل مشکلات تولید و صادرات و آبادان کشور، با تولید کنندگان و صادر کنندگان ملاقات کنم.

به گزارش مشرق،  محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

نمی دانیم چند نفر پریروز ذوق کردند، وقتی شنیدند رئیس جمهور  می گوید برای آبادانی کشور حاضر است با هر کس (ترامپ) ملاقات کند. این  ذوق، بی رمق شدهء هیجانی است که از توافق با اوباما و کری به بعضی ها دست داد. خیال می کردند دلار 500 یا هزار تومان می شود.

پریروز کسی برای موضع متهورانه روحانی، به خیابان نیامد و پایکوبی نکرد. اما یقین دارم هر بار رئیس جمهور و وزیران اراده کنند و به کارخانه ای سر بزنند و مشکلات را بشنوند تا بتوانند موانع سر راه تولید و عرضه و صادرات را بردارند، ده ها میلیون نفر از عمق جان شادمان می شوند و دست به دعا بر می دارند.

هفته دولت که گذشت. اما کاش روزی برسد و بشنویم رئیس جمهور می گوید حاضرم برای حل مشکلات تولید و صادرات و آبادان کشور، با تولید کنندگان و صادر کنندگان ملاقات کنم.

نه که بگوید حاضرم. بلکه خبر برسد پاشنه ها را ور کشیده و رفته اند در دل زمین های کشاورزی و کارخانه ها و عمق روستا ها و شهرهای دور و نزدیک و یا گمرک و بانک ها و بورس؛ و بی آن که دوباره سخنرانی و گفتار درمانی کنند، چند ساعت بنشینند پای درد دل  کارگران و کشاورزان و کارفرمایان و سرمایه گذاران و فقط شنونده باشند.

یا مثلا بشنویم رفته اند برخی شهرک های صنعتی اطراف شهر که زمانی ازدحام ورود و خزوج کامیون ها و تریلر ها بوده، اما حالا از رونق و رمق افتاده اند.

چرا جای دور برویم؟ در همین اتاق بازرگانی، کم نبودند اعضایی که برای توافق بزک شده لحظه شماری می کردن تا شاید بنا بر تبلیغات پر حجم دولتی، از این طریق مشکلات سر راه کسب و کارشان برداشته شود.

اما بسیاری از آنها بارها گفته اند پس از برجام، عرصه برای ما تنگ تر شد؛ و رکود تورمی پس از برجام، اصلا قابل مقایسه با سال 90 و 91 نیست.

روزنامه شرق، همین پریروز نوشت "تنها پنج پله مانده تا دولت تدبیر و امید، رکورد تورم دولت سازندگی (هاشمی) را بشکند. تورم در حالی به 42 درصد رسیده که قبل از دولت روحانی، حداکثر 34 درصد شد".

اعضای اتاق بازرگانی در چند سال اخیر بارها نامه نوشته و گلایه کرده اند که آقای رئیس جمهور و برخی مدیران ارشد، در شش سال گذشته حاضر نشده اند چند ساعت وقت ملاقات به آنها بدهند و مشکلات و پیشنهادهای آنها را بشنوند.

آنها می گویند برخی سوء تدبیرها، مانع رونق کسب و کار و تولیداست. این موانع، فعالان اقتصادی را بیچاره می کند و به سوداگری های ویرانگر اقتصاد وا می دارد .

مشابه این گلایه را برخی مدیران اجرایی، از رئیس جمهور دارند که برای شنیدن مشکلات آنها و چاره اندیشی وقت نمی گذارد.

آقای روحانی آن قدر ملاقات کننده مفید و به درد بخور و گره گشا - و در عین حال نیازمند برداشتن موانع از سر راه- در نوبت دارد که نخواهد و تنواند به ملاقات توهین آمیز و بی فایده و پرخسارت با ترامپِ بدعهد فکر کند.

"سالها دل طلب جام جم از ما می کرد- وآنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد". کلیدی را که در خانه گم کرده باشید، نمی توانید چند کوچه آن طرف تر دنبالش بگردید.

آری، مجنون به لیلای خود می رسید، اگر مرکب او سر پیچی نمی کرد و در سودای فرزند خود، به راهی خلاف اراده مالک و راکبش نمی رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
    9 0
    دلسوزان روحانی بهش تذکر بدن
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
    6 0
    دقیقا روحانی الان باید مسیر خودش رو تغییر بده و بیاد برای رسیدگی دقیق به مشکلات داخلی وقت بگذاره واقعا. تشکر
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
    3 5
    آقای ایمانی، حرف های دقیق و منطقی گفتید. اما به این فکر کنید که در کدام دولت این کارهایی که از آقای روحانی آرزو دارید، انجام می گرفت و آیا شما هم صدا با همین آقای روحانی و حامیانش به تخریب همان شخص نپرداختید؟
  • سید IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
    11 0
    این دعا کع بسیار تا بسیار بعید از استجابت است! شاید اگر دعا کنی این رئیس جمهور خانه نشین شود و دستش از سر ملت و کشور کوتاه شود و به امورات زنجان بپردازد، شاید به اجابت نزدیکتر باشد!
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    1 1
    تولید کننده وتاجر ودلال وصادرکنند-دزدی خودشان را دارند کاری به رهبر ورئیس جنهور ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس