کد خبر 987684
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۷
سینما نمایه

باز هم مسئولان دولتی از اکران مستندهای انقلابی و انتقادی ممانعت کردند. این بار نوبت به مستند «امیدی‌هِ» شد.

به گزارش مشرق، با اینکه یکی از شعارهای دولت فعلی «پناه بردن به خدا از بستن دهان منتقدان» بوده، اما کمتر فیلم مستند انتقادی را می‌توان یافت که از سوی دولت دچار مشکل نشده باشد! تا آنجا که می‌توان این دولت را رکورددار توقیف یا ممانعت از نمایش فیلم‌های مستند دانست. این محدودیت حتی دامن صداوسیما را هم گرفته و بارها شاهد بوده‌ایم فیلم مستندی که قرار بوده از شبکه‌های تلویزیونی پخش شود، با مخالفت دولت از آنتن پایین کشیده شده است.

مستند «امیدی‌هِ» که چند روز قبل در مراسمی ‌همراه با تحسین امام جمعه لواسان و برخی دیگر از چهره‌های انقلابی رونمایی شده بود، برای نمایش در شهرستان امیدیه با مشکل برخورد. این فیلم درباره اقدام آتش به اختیار گروهی از جوانان انقلابی در شهرستان امیدیه برای مقابله با یک بی‌عدالتی است که در نهایت نیز به ثمر می‌نشیند. این فیلم قرار بود در مساجد آن شهرستان هم به نمایش در بیاید و مجوزهای لازم را هم داشت، اما در آخرین لحظات، فرمانداری امیدیه، بدون دلیل مشخصی از اکران این فیلم ممانعت کرد.


سیدمحمدحسین حسینی تهیه‌کننده مستند «امیدی‌هِ» که برای اکران به شهرستان امیدیه رفته بود گفت: ما مجوزهای لازم برای اکران این فیلم را داشتیم اما در آخرین لحظات مشاهده کردیم که از ورود مردم علاقه‌مند به مسجد برای تماشای این مستند جلوگیری شد. تعدادی از مردم و علاقه‌مندان که زودتر از زمان تعیین شده و برای خواندن نماز به مسجد رفته بودند، در آنجا جمع شدند و حجت‌الاسلام محمد نهیرات از روحانیون انقلابی شهرستان امیدیه برای آنها سخنرانی کرد.


حجت‌الاسلام نهیرات نیز گفت: قصد اقدام غیرقانونی نداریم و با وجود مجوزهای لازم نمی‌دانیم به چه دلیلی مانع از پخش مستند «امیدی‌هِ» شده‌اند. مشخص نیست به چه دلیلی مانع از پخش مستندی که در حوزه عدالت‌خواهی ساخته شده می‌شوند؟


گفتنی است، مستند «امیدی‌هِ» به کارگردانی علی زهیری و تهیه‌کنندگی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، تولید شده است و ثبت‌نام برای اکران مردمی ‌این فیلم از روز گذشته در سایت جشنواره عمار آغاز شد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس