عادل عبدالمهدی نمایه

نخست‌وزیر عراق در واکنش به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه الحشد الشعبی گفت که بغداد آماده است به هرگونه حمله‌ای که از خارج یا داخل کشور صورت می‌گیرد، پاسخی سخت و محکم بدهد.

به گزارش مشرق، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق روز سه‌شنبه در نشست هفتگی هیات دولت به آخرین تحولات سیاسی و امنیتی این کشور پرداخت و اعضای کابینه خود را در جریان نتایج تحقیقات مربوط به هدف قرار گرفتن انبارهای سلاح و مهمات الحشد الشعبی قرار داد.

بیشتر بخوانید:

واکنش سران عراق درباره حمله به حشد الشعبی


دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق در این خصوص گفت که «عبدالمهدی روز سه شنبه در دیدار با اعضای هیات دولت عراق درباره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی این کشور رایزنی کرد و نتایج تحقیقات مربوط به حمله به انبارهای سلاح و مهمات در خاک عراق و اقدامات پیشگیرانه و حمایتی از همه انبارهای تسلیحاتی را در جریان وزراء قرار داد».


در بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق آمده که «عبدالمهدی در این جلسه بر آمادگی بالای نیروهای مسلح از عراق و شهروندان عراقی و نهادهای دولتی و هیات‌های دیپلماتیک تاکید کرد و گفت که بغداد آماده است با همه تجهیزاتی که دارد، قاطعانه و محکم به تجاوزاتی که از داخل یا خارج خاک عراق صورت می‌گیرد، پاسخ دهد».


به گزارش السومریه نیوز، در این بیانیه تاکید شد که «نخست‌وزیر عراق در ادامه به تحرکات دیپلماتیک کنونی این کشور با همه کشورهای همسایه و منطقه و جامعه بین الملل اشاره کرد و مواضع عراق در تعامل با کشورهای منطقه و جهان و سیاست حمایتی این کشور از صلح و ثبات منطقه را تشریح کرد».


دفتر نخست‌وزیری عراق تاکید کرد که وزرای عراقی هم بر حمایت کامل خود از مواضع فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در خصوص مدیریت بحران و سیاست وی در مخالفت با استفاده از اراضی این کشور برای حمله به کشورهای همسایه تاکید کردند.


انبار مهمات اردوگاه الصقر متعلق به سازمان الحشد الشعبی در تاریخ ۲۱ مردادماه گذشته در منطقه الدوره واقع در جنوب بغداد بمباران شد که به دنبال آن یک نفر کشته و ۲۹ نفر زخمی شدند.


«ابو مهدی المهندس» جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در بیانیه‌ای دولت آمریکا را مسئول حوادث اخیر در پایگاه‌های نظامی عراق دانست.


مهندس در تاریخ سی‌ام مردادماه اعلام کرد که «آمریکایی‌ها برای هدف قرار دادن پایگاه‌ها و مقرهای عراق، چهار پهپاد اسرائیل را به این کشور وارد کرده‌اند».


جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی تأکید کرد که «آمریکا مسئول اول و آخر آنچه در عراق می‌افتد، هست و از امروز، آمریکا را مسئولیت همه حوادث می‌دانیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخ.حمله که کرده پاسخ بدید اگه میتونید
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    0 0
    سخت و محکم! خخخخخخخخخ
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
    0 3
    آفرین. کم نیاورید. زدند بزنید گور بابای آمریکا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس