کد خبر 987592
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
میزان مخالفت‎ها با ترامپ در آمریکا افزایش یافت

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی اظهار داشت که برای خروج نظامی از خاک افغانستان هیچ عجله‌ای ندارد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت که برای خروج نظامیان این کشور  از افغانستان  عجله‌ای ندارد.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به ۸ دور مذاکرات آمریکا و طالبان

به نوشته وبگاه «تی وی نیوز» «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا این سخنان را روز گذشته در نشست مطبوعاتی قبل از دیدار با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در حاشیه برگزاری نشست گروه هفت در فرانسه و پس از سؤال درباره زمان بندی خروج نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان اظهار داشت.

ببینید:

فیلم/ سیاست ترامپ درباره ایران به بن‌بست رسید

ترامپ گفت که بدون جدول زمانی و هرچه باشد، ما عجله در این کار نداریم. رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت ، نقش نظامی آمریکا در افغانستان به «یک نیروی پلیس» مبدل شده است.

وی در این باره گفت: «منظور من این است که ما آنجا هستیم. اما رک و پوست کنده بگویم که واقعا بیش از هر چیز دیگری (در افغانستان) یک نگهبان هستیم.»

ترامپ در ادامه ادعا کرد که آمریکا می‌تواند در مدت زمان کوتاهی  برنده جنگ در افغانستان باشد.

این در حالی است که یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی نیز روز شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری«فاکس نیوز» هشدار داد که خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان خطر وقوع  11 سپتامبر دیگری را به همراه دارد.

 سناتور «لیندسی گراهام» در این زمینه اظهار داشت، اگر ما افغانستان را ترک کنیم، به طالبان نمی‌توان برای مقابله با القاعده یا داعش اطمینان کرد و آن‌ها این قابلیت را ندارند. اگر این مورد را از جامعه امنیتی نیز بپرسید که در صورت خروج آمریکا از افغانستان چه اتفاقی رخ می‌دهد، آن‌ها بی‌درنگ می‌گویند این اتفاق  منجر به 11 سپتامبر دیگری می‌شود. 

آمریکا پس از ماجرای 11 سپتامبر در سال 2001، به افغانستان تجاوز نظامی کرد و این مسئله 18 سال به طور انجامید و بیشترین میزان دخالت نظامی در یک کشور خارجی در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. این نبرد تاکنون باعث کشته شدن بیش از 2 هزار نظامی آمریکایی شده، بیش از 20 هزار نفر مجروح برجای گذاشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    0 0
    عجله نکنید یه دفعه وصلش کنید به جهنم رفتن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس