حسین انتظامی

حسین انتظامی ‌رئیس سازمان سینمایی، روز گذشته هیئتی ۳۰ نفره را برای رده‌بندی سنی آثار سینمایی منصوب کرد.

به گزارش مشرق، رئیس سازمان سینمایی درحالی برای تعیین محدودیت سنی در سینما یک شورای ۳۰ نفره را تعیین کرده که تعداد زیادی از اعضای منصوب شده در این هیئت، تخصصی در زمینه سینما ندارند و حتی نام یک زندانی سابق نیز در بین آنها به چشم می‌خورد.

قانون تعیین محدودیت سنی برای تماشای برخی از فیلم‌های سینمایی، یکی از اقدامات انتقادآمیز مدیریت فعلی سازمان سینمایی وزارت ارشاد است. به‌نظر بسیاری از منتقدان، این قانون، پوششی برای ارائه مجوز نمایش به فیلم‌هایی با مضامین نامناسب است.

بیشتر بخوانید:

با آفتابه لگن تا ۱۴۰۰

نکته مهم این است که اساساً اکثریت مخاطبان فیلم‌های ایرانی، نه در سالن‌های سینما بلکه در منازل و از طریق شبکه نمایش خانگی یا دریافت از دنیای وب، این آثار را می‌بینند. به تصریح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۸۸ درصد مردم ایران، اصلا سینما نمی‌روند. با این اوصاف و به‌خاطر یک قانون نه چندان مهم و موثر، حسین انتظامی ‌رئیس سازمان سینمایی، روز گذشته هیئتی ۳۰ نفره را برای رده‌بندی سنی آثار سینمایی منصوب کرد. اتفاق قابل تأمل این است که اغلب اعضای این هیئت، تخصص یا سابقه‌ای در حوزه سینما ندارند و مشخص نیست که بر چه اساسی در این هیئت منصوب شده‌اند؟!


اما از نکات بحث برانگیز در این هیئت، انتصاب فردی است که چند سال قبل به علت اقدامات خلاف قانون مجرم شناخته شد و به زندان رفت. وی که به‌ یک سال حبس محکوم شده اکنون قرار است برای خانواده‌های ایرانی تعیین کند که چه فیلمی‌متناسب دیدن است! با مرور سابقه فعالیت ایشان نیز می‌توان به‌طور آشکار دید که این مجرم سابقه‌دار کوچکترین سابقه فعالیت در حوزه سینما را ندارد!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    0 0
    کلا سابقه همه تون از بیخ و بن خرابه
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
      0 0
      لابد تو خوبی با اون پرچم اجنبی ات؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس