کد خبر 987323
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
آتش بس

دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی اعلام کرد که با شورای انتقالی جنوب یمن بر سر آتش‌بس در سه استان جنوبی این کشور توافق کرده است.

به گزارش مشرق، دولت مستعفی یمن با عناصر مسلح تحت امر شورای انتقالی جنوب یمن (تحت حمایت امارات) در سه استان جنوبی آتش‌بس کرد.


به گزارش روسیا الیوم، این آتش‌بس به درخواست ائتلاف سعودی-اماراتی و در راستای همکاری با کمیته مشترکی که اخیرا بین ابوظبی و ریاض به منظور توقف درگیری‌ها در جنوب یمن تشکیل شده، اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

اختلافات امارات و عربستان تشدید شد


«معمر الاریانی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت که وزیر دفاع دولت مستعفی یمن به همه یگان‌های مستقر در استان‌های «عدن»، «ابین» و «شبوه» دستور داده که به درخواست ائتلاف سعودی برای آتش‌بس در سه استان مذکور پاسخ مثبت دهند.


درگیری داخلی بین عناصر مسلح وابسته به عربستان سعودی و امارات در شهر عدن (مرکز جنوب یمن) در تاریخ دهم آگوست/۱۶ مردادماه به وقوع پیوست و به مدت چهار روز ادامه داشت تا اینکه شورای انتقالی جنوب یمن(تحت حمایت امارات) کنترل کاخ معاشیق را در دست گرفت و عناصر تحت امر ارتش سعودی و دولت مستعفی یمن مجبور به ترک کاخ مذکور که مقر رئیس دولت مستعفی بود، شدند.


این درگیری که به کشته شدن بیش از ۴۰ نفر از عناصر دو طرف سعودی و اماراتی منجر شده بود، با میانجی‌گری «ائتلاف عربی» علیه یمن به پایان رسید و دو طرف به آتش‌بس و مذاکره روی آوردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SA ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 0
    متحد. جاهای شیران یمنی خداست جان سگان وهابی و خوکان اماراتی از هم جداست
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    0 0
    فقط کافی است یک تیر از سمت یکی از طرفین شلیک بشه و یک جنگ بزرگ بین طرفین شکل میگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس