کد خبر 987312
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
خشونت پلیس آمریکا

نتایج تحقیقات جدید نشان می‎دهد که خشونت پلیس آمریکا از عوامل اصلی مرگ و میر مردان در این کشور از جمله سیاه پوستان به شمار می‎رود.

به گزارش مشرق، نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که خشونت پلیس آمریکا عامل اصلی مرگ و میر جوانان سیاه پوست ۲۰ تا ۳۵ ساله در این کشور است.
 
به گزارش پایگاه آی‎اف‎ال ساینس، همچنین شهروندان مرد آمریکا در رده سنی ۲۵ تا ۲۹ سال بیشترین میزان مرگ و میر را به دلیل خشونت اعمال شده از سوی پلیس در آمریکا تجربه می‌کنند.

بنابر این گزارش، خشونت پلیس آمریکا ششمین عامل اصلی مرگ و میر در این کشور پس از مصرف بیش از حد مواد مخدر، تصادفات، خودکشی، سایر موارد قتل، بیماری‌های قلبی و سرطان است.
 
 


 
 
فرانک ادواردز، رئیس دانشکده جنایی دانشگاه راتجرز نیویورک می‎گوید، "ما دقیقاً نمی‌دانیم که چه مدت این قتل‌ها روی می‎دهد چرا که اطلاعاتی که در اختیار داریم کافی نیست. اما اگر قصد داریم سیاست‌های پلیس را که نتیجه نمی‌دهند تغییر بدهیم، باید اطلاعات موجود را بهتر ردیابی کنیم. "
 
گزارش‎ها حاکی از آن است که شمار شهروندان سیاه پوست، هندی تبار و بومیان آلاسکا در آمریکا در مقایسه با زنان و مردان سفید پوست که قربانی خشونت پلیس می‌شوند به طور قابل توجهی بیشتر است.

همچنین زنان سیاه پوست ۱.۴ برابر بیشتر از زنان سفید پوست بر اثر رفتار خشونت آمیز پلیس کشته می‌شوند. این در حالی است که مردان در آمریکا ۲۰ برابر بیشتر از زنان قربانی خشونت پلیس می‌شوند.
 
 

در این تحقیق محققان به داده‌های جمع آوری شده از سوی پایگاه Fatal Encounters استناد کردند.
 
پس از برررسی داده‌ها محققان دریافتند مرگ‌هایی که پلیس آمریکا در آن‌ها دست داشته در میان گروه‌های اجتماعی، نژاد و جنسیت تفاوت داشته‎اند.

بر اساس این تحقیق زنان و مردان آمریکایی آفریقایی تبار، زنان و مردان بومی و مردان لاتین در مقایسه با همتایان سفید پوست خود در معرض خطر بیشتری قرار دارند که به دست پلیس آمریکا کشته شوند.
 
 
همچنین احتمال کشته شدن مردان به دست پلیس در جامعه آمریکا یک در ۲ هزار است و این احتمال برای مردان سیاه پوست ۲ برابر است.

مسئله نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا موضوعی رو به رشد است که همچنان در کانون مناقشات ادامه دارد.

تجزیه و تحلیل خشونت پلیس آمریکا نشان می‌دهد که نیروهای پلیس این کشور در سال ۲۰۱۷، ۱۱۴۷ نفر را به قتل رساندند که افراد سیاه پوست ۲۵ درصد از این آمار را تشکیل می‌دهند.
 
این در حالی است جمعیت سیاهان تنها ۱۳ درصد کل جمعیت آمریکا را شامل می‌شود. در نتیجه سیاهان ۳ برابر بیشتر از سفیدپوستان به دست پلیس کشته می‌شوند. از این تعداد از سیاه پوستان تقریباً یک سوم در سال ۲۰۱۵ مسلح نبودند.
 
 
 


 
به گفته محققان، پلیس آمریکا در مقایسه با سایر کشورها آمار بیشتری از کشتار را به خود اختصاص می‌دهد به ویژه زمانی که پای نژاد ود سیاهان در میان است.

قتل‌های شهروندان سیاه پوستانی از جمله اسکار گرانت، مایکل براون، چارلینا لیلز، استفون کلارک و تمیر رایس توجه و اعتراض‎های ملی را برانگیخته است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس