حسن روحانی

تجربه پر خسارت برجام ایجاب می کند که از رئیس جمهور روحانی بخواهیم به‌خاطر منافع ایران با هر کس و ناکسی دیدار نکند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

به‌خاطر منافع ایران با هرکسی دیدار نکنید آقای روحانی!

رئیس جمهور روحانی، روز دوشنبه گذشته، همزمان با برگزاری اجلاس گروه هفت در فرانسه، در همایش ارائه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت های روستایی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تاکید بر اینکه برای حفظ منافع ملی باید با هر دو دست قدرت و دیپلماسی کار کنیم، خاطرنشان کرد: برای حل و فصل مشکلات باید از قدرت نظامی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی افزود: معتقدم برای منافع ملی کشورمان از هر ابزاری باید استفاده کرد. اگر بدانم که به یک جلسه ای بروم و با کسی ملاقات کنم که کشور من آباد و مشکلات مردم حل می شود دریغ نخواهم کرد، اصل منافع ملی ملت ایران است![1]

*ساعاتی پس از این اظهارات، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در اظهاراتی گفت: آماده برگزاری ملاقات بین ترامپ و روحانی هستم... امکان رسیدن به توافق بین رئیس جمهوری ایران و آمریکا وجود دارد.[2]

گفته می شود مکرون همچنین در یک تماس تلفنی از روحانی خواسته است که با ترامپ دیدار کند!

در کنار مکرون، دانلد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز طی اظهاراتی در حاشیه اجلاس گروه هفت گفته است: اگر شرایط مناسب باشد، با ایرانی ها برای رسیدن به یک توافق جدید دیدار خواهم کرد. اما باید بازیگران خوبی باشند.

او در پاسخ به این که اگر ابتکار عمل رئیس جمهور فرانسه موثر شود، آیا آمادگی دیدار با مقامات ایران را دارید، گفته است: ایران نسبت به 2.5 سال گذشته تفاوت زیادی دارد.

ترامپ تصریح کرده است: ما خواهان تغییر کادر رهبری ایران نیستیم چرا که زمان این کار به سر رسیده است.[3]

این بازی جدید که پس از سفر اخیر ظریف به فرانسه به راه افتاده و گویا دولت آقای روحانی هم همچون ماجرای برجام نسبت به آن بی میل نیست در حالی است که دلار به کانال 10 هزار تومان بازگشته است و فضای مقاومت فعال در کشور توانسته بود اثرات خود را در مقابل هجوم روانی تحریم ها نشان دهد.

به سخن دیگر اینکه یک ذهن تئوریک نمی تواند تواتر این دو رخداد را اتفاقی تصور کند.

جالب است که آمریکا درست در روزهای مشخص شدن کم اثری تحریم ها بر اقتصاد ایران بود که برجام را روی دست دولت آقای روحانی گذاشت و اکنون نیز گویا شاهد تکرار تاریخ هستیم و در شرایطی که شرکت های دانش بنیان کشور یک به یک پا می گرفتند، التهابات ارزی فروکاسته می شد و از دولت نیز صحبت های خوبی در زمینه توجه به مقاومت و لزوم پایمردی به گوش می رسید؛ به ناگاه شاهد حقه ای جدید؛ این بار از جانب گروه هفت هستیم.

این بازی همان نتیجه ای را خواهد داشت که تماس نابجای تلفنی با اوباما داشت و ترامپ هم از آن رو با ژست عدم تصمیم برای تغییر در ایران سخن می گوید که توان این کار را ندارد و تصمیم گرفته از دری دیگر وارد شود.

لازم به ذکر است که بر اساس آنچه از بایدهای و نبایدهای سیاست های اصولی کشور می دانیم؛ مذاکره با آمریکا در مقطع فعلی و با توجه به تجربه خسارت آمیز برجام ممکن و میسور نخواهد بود اما علت این هم داستانی در داخل و خارج بر کسی آشکار نیست!

خاصّه اینکه تاریخ شیعه و حتی تاریخ انقلاب اسلامی، صحنه هایی را به خاطر دارد که عده ای برای یک اصرار سیاسی، فاز فشار و چانه زنی توده ای را در دستور کار قرار دادند و فجایعی تلخ را رقم زدند...

بدیهیست که در این شرایط، نقش خواص و بصیرت افزایی آنها صدچندان خواهد بود.

***

کاسبان فساد؛ چرا و چگونه؟

«محمدرضا نجفی»، از نمایندگان اصلاح طلب مجلس در مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه همشهری گفته است: فساد از استثنا به قاعده و به موضوعی متعارف تبدیل شده است. این ویژگی‌ها در نوع خود ما را با پدیده جدیدی روبه‌رو کرده است که با فساد با تعاریف سنتی و مصطلح آن متفاوت است. فساد در گذشته رخدادی مذموم، غیرعرفی و استثنا تلقی می‌شد.

او در ادامه و در پاسخ به این سوال که «می‌خواهید بگویید که قبح فساد در کشور ما شکسته شده است؟» می افزاید: تا حدود زیادی همینطور است و متأسفانه سازوکارها و روش‌های معمول در گذشته برای مقابله با فساد دیگر اثربخش نیست. مقابله با چنین پدیده‌ای، حتما سازوکارهای جدیدی می‌طلبد.[4]

*علت اصرار اصلاح طلبان بر بی اثر بودن برخورد با مفسدان در ظاهر امر نامشخص است!

قبل از نجفی، دو تن دیگر از فعالان اصلاح طلب نیز در اظهاراتی جداگانه تأکید کرده بودند که مردم برخوردها با مفاسد را باور نمی کنند و کسی به اختلاس ها توجه نمی کند.[5]

به دلیل برخی اشتباهات دولت و عدم نظارت های لازم، زمینه برای بروز برخی فسادها فراهم شد و فرصت طلبان نیز سوء استفاده کردند اما چرا در دو سوی این جریان کسانی ایستاده اند که از یک طرف بر فاسد بودن سر تا پای نظام تأکید دارند و از سوی دیگر در یک تئاتر غم انگیز مدام اصرار دارند که برخوردها بی تأثیر است و کسی به فکر نیست!

این مسئله حتما بایستی مورد تأملات مدّقانه قرار گیرد و مجهولات این معادله و پاسخ های آنها برای مردم بیان شود.

اصرار بر مفسد بودن ساختار نظام و بی اثر بودن برخوردها در حالی است که اولا مقوله فساد، همیشه و در تمام حکومت های وجود داشته و دارد و ثانیا حکومتها در کنار تلاش برای بستن راه های بینهایت فساد، هیچ راهی جز برخورد قضایی و امنیتی ندارند و ادعای کسانی که از روش های نوین برای برخورد با فساد و یا ریشه کن کردن همیشگی فساد حرف می زنند یک ادعای پوچ است.

گفتنیست، دولت چین چند سال قبل طرحی را مبنی بر مبارزه با فساد اجرا کرد که در پیامد آن بیش از یک هزار نفر اعدام شدند. اما فساد در کشور چین ریشه کن نشد و حاکمیت کمونیستی این کشور در کنار مبارزه با سیاه نمایی علیه حکومت، همچنان اعلام می کند که به دنبال مبارزه با فساد است.

***

1_www.irna.ir/news/83452753/

2_www.irna.ir/news/83452753/

3_www.irna.ir/news/83452641/

4_http://newspaper.hamshahri.org/id/74721

5_mshrgh.ir/986631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 76
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    لازم نکرده شما دلواپسان دم از منافع ایران بزنید
    • بهزاد IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      70 6
      سلام ترامپ هیچ توافق بین المللی مونده که ازش نیومده باشه بیرون؟؟؟ چقدر ساده ای یا خودت رو زدی به سادگی
    • امیر DE ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      69 7
      پس بذاریم شما کدخدا لیسان کشور رو به تاراج ببرید؟ ایندفعه چه خوابی دیدین؟ کور خوندین! پیروزی با ماست. بدون شک.
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      25 21
      برجام2 در راه است.
    • سید IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      47 6
      شما خاطرجمعان تاکنون به جز برباد دادن همه دستاوردهای این ملت در پای میز مذاکره، که حاصل تلاش به تعبیر شما همین دلواپسان بوده است، دیگر چه هنر و دستاوردی برای ملت و کشور داشته اید!؟
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      55 6
      هدف اصلی روحانی امضای برجام موشکی هستش
    • GB ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      12 41
      بعد از مذاکرات جدید و امضای برجام موشکی همه چیز ارزون میشه.
    • GB ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      15 33
      بعد از مذاکرات جدید و امضای برجام موشکی همه چیز ارزون میشه.
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      24 3
      لعنت به کاسبان برجام و مذاکرات خسارت بار که معیشت مردم و اقتصاد را گروگان گرفته اند
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      16 3
      دروغ شما ملعون های وقیح رو در باره ارزونی بعد برجام دیدیم همه چیز حداقل ۱۰۰ درصد گران شد
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      9 4
      لازم نکرده شما ساده لوحان خوشباور دوباره منافع کشوررابه باد دهید درازای هیچ
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      3 3
      فقط مونده مملکت و با جاش حراج کنند.
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      2 2
      کرم اسلاحتلب خودتو جزو مردم شریف به حساب نیار
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      4 2
      منافقای کمپ آلبانی بدجوری دارند از این تکرار اشتباه حمایت میکنند. معلوم شد مزدور و حقوق بگیر کدام جناح هستند.
  • CA ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    29 70
    کاسبان تحریم از مذاکره هراس دارند کاسبان تحریم نانشان در انزوا و جنگ و نا امنی است
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      45 11
      اصلاح طلبان تهوع آور کاسبان برجام!!
    • سهیل بشردوست DE ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      10 14
      اشتباه بزرگی می کنی هموطن گرامی که می اندیشی مردم هنوز خام اصلاح طلب اصولگرا هستند، حکایت اینها حکایت همان حزب رستاخیر زمان شاه است! آنزمان حزب فقط رستاخیز بود مردم شوریدند، اما بعدی ها عبرت نگرفتند و حزب فقط حزب الله کردند! اینها هم عبرت خواهند شد برای آیندگان
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      9 2
      دو حالت داره یا از اون احمقهای تیرانا هستی یا دنباله اونا آخه احمق کی کاسب تحریمه شما یا انقلابیون دیگه حناتون رنگی نداره
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      13 2
      شماهم کاسب مذاکره ووادادگی امتیاز دادن وترکمنچای امضا کردنید
    • خداپرست IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      4 0
      شما لطف کن و برای اینکه فهم و شعورت را نسبت به شرایط کشور در دوره‌ی پسابرجام نشون بدی، نتایج مذاکراتی را که تاکنون صورت گرفته بیان کن. مثلاً سعی کن در بیانِ نتایج حتماً به تورم و افازیش شدید قیمت‌ها، اضافه شدن تحریم‌ها، اضافه شدن توهین‌ها و بی احترامی‌ها به اتباع ایرانی در سایر کشورها، افزایش باج‌خواهی‌ها، افزایش بیکاری، تعطیلی کارخانجات، افزایش سرقت و امثالهم اشاره کنی تا به این ترتیب بتونی در مثمر ثمر نشون دادنِ مذاکره، نقش مؤثری ایفا کرده باشی.
  • امیر IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    21 40
    مشکل دوستان اینه که میخوان امریکا رو نادیده بگیرن. به خدا نمیشه قدرت اول اقتصادی سیاسی و نظامی جهان و نادیده گرفت میخواد خوشت بیاد ازش یا متنفر باشی. کاری که راستی ها در نگاه به امریکا دارن مثل نگاهی هست که عربستان و امارات نسبت به نقش ایران تو منطقه دارن اوناهم تو یه توهم مشابه میخوان ایرانو چون ازش متنفرن در معادلات منطقه نادیده بگیرن که نشدنی ... برادرا خودمونم میخوان امریکا رو که وزن اقتصادی و سیاسیش از مجموع 4 بعلاوه 1 بیشتره نادیده بگیرن چون ازش متنفرن. که نمیشه. اول و اخر باید باهاش کنار بیایم.
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      34 8
      ما چون خدا را در نظر می گیریم امثال آمریکا و یا هر کدخدای دیگر را کوجک و حقیر می بینیم! اما کدخدا پرستان چون خدا را باور ندارند از این ببرهای کاغذی آن قدر واهمه دارند که به یک تشر او نیاز به پوشک پیدا می کنند!
    • سهیل بشردوست DE ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      3 14
      هموطن گرامی که حتی عنوان نام هم از خود نمی گذاری و نگران از آینده و حکومت متزلزل امروز هستی، خدای شما قدرت پاک کردن فضله ی کبوترهای روی سقف خانه ی خود هم ندارد!
    • مهدی DK ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      16 0
      این چه حرفیه اخه امریکا قوی هست براخودش هست این دلیل نمیشه که هرکشوری باامریکا روابط داره پیشرفت کنه پاکستان .مصر لیبی افغانستان وبسیاری دیگرباامریکارابطه دارن ولی بدبختن تامردمه کشوری خودش باصداقت کارنکنن پیشرفتی درکارنیست کارکارکارکارکارفقط رمزپیشرفت
    • حاجی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      12 0
      سلام مجبورم برای صاحبان این اندیشه مثالی بزنم ....جنبنده ای که یکبار پایش رو پلی بلغزد اگر بکشیش بار دوم رو همان پل قدم نمیگذارد ولو پل را اصلاح کرده باشند .سخن عقلا در همین مضمون:عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشود ..حدیث از معصوم {ع} لا یلسع العاقل من حجر مرتین......چرا خودرا تحقییییییییییییییییر .............تحمییییییییق..........؟ عزت .مردانگی. ایران. اسلام این اجازه را به ما نمیدهدگلم.
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      6 0
      نترس 40ساله این حرفارو به خوردمون دادن ولی آمریکا کاری نکرده اون موقع که ما هیچی نداشتیم تو جنگ کاری نکردن حالا عمراکاری کنن
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      4 0
      جناب بشردوستی که فکر کردی در فضای مجازی نام و شناسه چیز معتربیه حقیقت با تقلای امثال تو تغییر نمیکنه امثال توی بی خدا تو تاریخ کم نبوده و نیست که برای دلداری خودشون به این مدل خزعبلات بی منطق متوسل میشن و نهایتا با تردید همیشگی و خورنده اشون با مرگ روبرو میشن
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    38 22
    لعنت خدا و رسول و اولیاء خدا بر کسانی که دنبال مذاکره با آمریکا هستند مگر مقام معظم رهبری نفرمود کشور پیشرفت میکند به شرطی که آمریکا نزدیک نشود و مذاکره با آمریکا سم مهلک است
  • totonchyan IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    47 12
    سلام وقتی کره شمالی تیم مذاکره کننده باآمریکا را که ثمری نداشته اعدام وما از آنها بعنوان قهرمان یادکرده وتقدیر می کنیم نتیجه آن می شود که درکره شمالی دیگر کسی سودای مذاکره با آمریکا به سرش نزند برعکس در کشورما هم یارو هرروز پروتر شده وافاضات جدید می فرمایند.
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    14 61
    تحلیل بد و خلاف نظر مردم
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      6 2
      از طرف مردم نظر نده از طرف کاسبان تحریم و برجام نظر بده
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    49 8
    آقای روحانی ،منافع ملت ایران در کنار رفتن شماست، چون جلوی ضرر را از هرکجا بگیری منفعته
  • ع.ف IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    24 2
    جناب روحانی از شما به ما خیلی رسیده لطف کن این دوسال آخری رو شر نرسان!! شما اگه به فکر ملت و کشور بودی با بیست سال بیشتر سابقه ای که تو گفتگو به اجانب داشتی باید به این نتیجه میرسیدی که مذاکره بااین کدخداهای شما فایده نداره. لطف کن دیگه تموم شو.
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    3 24
    به ناله کار میسر نمیشود مشرق ولیک ناله بیچارگان خوشست بنال پیشاپیش مذاکره ایران و آمریکا را به مشرقیان عزیز تسلیت عرض می کنم دست در دست ترامپ دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد
    • جوادی IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      10 0
      حتما اشتباه چاپی است . منظور شما این است که دست در دست ترامپ دهیم به مهر . تا کشور یانکی ها را کنیم آباد . شما که کشورت ایران نیست .چرا نمی روی آمریکا و در آنجا کشورت را نمی کنی آباد . وای به حال آن کشوری که شهروندی همچون شما دارد .
  • مهران ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    11 0
    با سلام آقای روحانی خیلی خوب می داند که سیاست تعامل و مذاکرده با شیطان یک سیاست شکست خورده است ولی ایشان و وزیر خارجه ایشان همچنان اصرار دارند که این سیاستی که برخلاف منافع کشور و ملت ایران است را مجددا تست کنند. باید از رئیس جمهورسوال شود که چرا ایشان دفاع از منافع ایران را بهانه ایی برای سیاستهای غلط شکست خورده و قبلا تست شده خود قرار می دهند؟
  • منشوش IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    26 8
    بلاخره عربستان شیرش تموم شد عمو ترامپ میخواد ایران را بدوشد خخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    19 1
    مثل روحانی مثل غریقی است که در حال غرق شدن به هر چیزی اعتماد می کند تا نجات پیدا کند----- خدایا کی این دو سال هم تموم بشه ، مردم از شر بی تدبیری ها نجات پیدا کنند
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    14 4
    به چه زبونی بگم یه قرارداد برای اینکه بعدا اعتبار داشته باشه باید بین دو هم قدرت دو کشور بسته شود باز این ترامپ میخواد با روحانی بی اختیار مذاکره کنه
  • افشار IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    4 30
    شما چکاره اید می گویید بخاطر مردم با هر کسی ملاقات نکند حتما منافع میلیاردی کرامتی شما ها به خطر می افتد رءیس جمهور باید با ترامپ مذاکره کند تحریفهای خود را بدون واسطه بزند
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    20 2
    باز هم روحانی خواب سیب و گلابی دیده و مردم را به خوردن آن نوید می دهد
  • جوادی IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    21 3
    نمی دانم چرا بشدت بوی کربلا به مشام می رسد . سپاه ابن زیاد راه را بر مظهر دین خدا بسته و عربده های شمرها و خولی ها گوش ها را آزار می دهد . در این میان تنها امید این است که این بار حربن ریاحی زودتر پشیمان شود و به سپاه فرزند رسول خدا بپیوندد . حسین بن علی ع او را خواهد بخشید . فقط خدا کند دیر نشود که بعد پشیمانی مانع از فجایع عمل یزیدیان نخواهد شد . بخاطر حفظ منافع اسلام هم که شده برگرد و با یزیدیان معامله نکن . حربن ریاحی آیا صدایم را می شنوی صدایی که با التماس می گوید: منافع اسلام حتی برتر از منافع ملی است . مگر حجت خدا را نمی بینی که از منافع خودش در جهت منافع اسلام که در برگیرنده منافع ملی هم هست گذشته و با علی اصغر و علی اکبر و همه هستی اش مقابل سپاه یزیدیان ایستاده است . ترا خدا برگرد و گرنه کربلا باز هم تکرار خواهد شد . راه سپاه حسین بن علی را نبند . ای حر آزاده ما هنوز هم به برگشتت امید داریم .
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    3 35
    شرمنده، وضع خیلی خرابه شمام هی میگید لنگش کن! مذاکره میکنیم تمام.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    1 8
    در دنیا پیشرفته وبا قدرت ارتباطی و اطلاعاتی گسترده دیگر حتی کشور های ابر قدرت نیز نیاز به همکاری با سایر کشور ها دارند. بستن پاها برای نشان دادن شجاعت و مردن مانند یاران عمر مختار حماقت است. لذا باید با دوستان به مقابله با امریکا در بیائیم . چون اکنون ایران در بین لبه منگه ای است که هر روز کمی بیشتر پیچ انرا می بندند و این منگه را تا اخر فشار خواهند داد.
  • مرداب سیاه IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    21 4
    ماه نخوایم مذاکره کنی کی باید ببینیم. آخه چقدر ذلت از دست تو بکشیم فریدون.
  • سلطانی IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    9 1
    با سلام برجام برای جناب روحانی آفتاب و مهتاب بوده و کل مردم ایران خسارت اگر با این جناب رییس جمهور روحانی و دارودسته اش باشد حاضرند بخاطر منافع حزبی نه ملی با هرکس و ناکسی دیدار داشته باشند حتی اگر مقام عظمای ولایت هم راضی نباشند جناب روحانی بخاطر منافع به ظاهر مثبت برجامش برخلاف منافع ملی انجامش میدهد برای اینها منافع ملی معنایی ندارد اصل خودشان هستند و کیسه های که برای ثروت اندوزی دوخته اند مهم است والسلام
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    8 1
    حرف روحانی به شرطی درست است که بتواند در شرایط کنونی منافع ملی را درست تشخیص بدهد. تا حالا که اینطور نبوده. بیخود پاچه خواری بیگانه نکنید. بگو اشتباه کردم خلاص.
  • تاج IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    9 1
    روحانی حسابش را با ملت صاف کند بعد با هرکس دوست داشت مذاکره کند. این اقا اول باید پاسخگوی وضع موجود و خساراتی که بکشور زده باشد
  • سربدار IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    9 0
    آقای روحانی مشخص نکرده‌اند که منظورشان از ملاقات با کسی که احتمال می‌دهند نتیجه آن آبادانی کشور باشد، چه کسی و یا چه کسانی است؟ چرا که ملاقات ایشان غیر از نتانیاهو و ترامپ با هیچکس دیگری منع نشده است و طی ?‌سال گذشته، تقریبا با سران همه کشورها ملاقات داشته‌اند. به یقین منظور آقای روحانی ملاقات با نتانیاهو نیست. اما، اگر نظر آقای روحانی به ملاقات با ترامپ باشد! باید پرسید؛ مگر حضرتعالی در پاسخ به درخواست‌های مکرر ترامپ برای مذاکره، نمی‌فرمودید: «کشورها مگر دیوانه شده‌اند با شما که توافق را نقض می‌کنید، مذاکره کنند»؟! و بازهم جنابعالی بودید که در آبان ماه ?? با اشاره به عهد شکنی‌های پی‌درپی آمریکا گفته بودید؛ «داستان مضحکی اتفاق افتاده؛ می‌گویند تعهدی که قبلا بستیم، فعلا محکم نباشد، درباره موضوع دیگری حرف بزنیم! آمریکا با زبان و عمل می‌گوید که اهل مذاکره و تعهد نیست اما به برخی کشورهای شرق آسیا (کره شمالی) می‌گوید بیا با ما مذاکره کن؛ مگر دیوانه‌اند که با شما مذاکره کنند؟ شما به مذاکره‌ای که به تأیید سازمان ملل رسیده، پایبند نیستید». یعنی بازهم سخن از دیوانه بودن کسانی که دَم از مذاکره با آمریکا می‌زنند! آقای ظریف، وزیر خارجه دولت شما هم به صراحت گفته بود؛ «توافق با آمریکا به‌اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد». باز هم گفته خودتان بود که؛ «تعامل با غرب، اعتبار خود را نزد افکار عمومی ایران از دست داده است» و... این رشته سر دراز دارد! اکنون سؤال این است که اگر منظور جنابعالی ملاقات با ترامپ نیست پس ملاقات با کیست؟! با بقیه سران کشورها که ملاقات داشته و یا منعی برای ملاقات نداشته‌اید تا نیازی به اظهار نظر دوپهلوی مورد ‌اشاره باشد!
  • سربدار IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    9 0
    آقای روحانی فرموده‌اند؛ اگر بدانم با کسی ملاقات کنم که نتیجه آن آبادانی کشور باشد، از ملاقات دریغ نمی‌کنم! خب، اگر منظورتان ملاقات با ترامپ باشد که اولاً به قول خودتان «دیوانگی» است! و ثانیاً بارزترین نتیجه ملاقات‌ها و مذاکرات شما با آمریکا، برجام بوده است که هیچکس- تاکید می‌شود که هیچکس- نمی‌تواند در فاجعه‌آمیز بودن آن کمترین تردیدی داشته باشد. تازه، برجام نتیجه ملاقات‌ها و مذاکرات شما با اوباما بود که او را «رئیس‌جمهور مؤدب»! آمریکا می‌دانستید و تیم هسته‌ای کشورمان در تماس و رابطه با تیم حریف تا آنجا پیش رفته بودند و با هم خاله و خواهرزاده شده بودند که یکدیگر را با نام کوچک صدا می‌کردند و عکس نوه‌های خود را به هم نشان می‌دادند! اما، نتیجه چه بود؟ فاجعه برجام و کلاه گشادی که با دست شما بر سر ملت گذاشتند. حالا بفرمایید کجای آن برای کشور «آبادانی»! درپی ‌داشت که ادامه آن داشته باشد؟!
  • سربدار IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    7 0
    شواهد یاد شده نشان می‌دهد که برجام از اساس فاجعه بوده است و چنانچه منظور آقای روحانی، احتمال ملاقات و مذاکره ایشان با ترامپ باشد، تعجب‌آور است که اصرار دارند از یک سوراخ، نه دو بار و سه بار، بلکه چندین بار گزیده شویم! ۴- به اظهارات دیروز ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه توجه کنید: «امروز در تماس تلفنی از رئیس‌جمهوری ایران خواستم با دونالد ترامپ دیدار کند... با ترامپ به توافق رسیدیم که ایران باید به تعهدات هسته‌ای پایبند باشد. ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و نباید ثبات منطقه را تهدید کند... از ظریف خواستم به فرانسه بیاید تا به طرح نقشه کاری برای پیشرفت در پرونده ایران برسیم و...» حالا به سخنان دیروز ترامپ نظری بیندازید: «ایران دچار محدودیت در منابع مالی خود شده است و یادتان باشد من چیزی به آنها پرداخت نخواهم کرد... آنها به ما نیاز دارند نه ما و اگر قرار ایجاد یک کانال برای فروش محدود نفت تایید شود، این کانال در مدت زمان محدود تعریف خواهد شد و خیلی زود منقضی خواهد شد تا ایران بتواند کمی نفت بفروشد... اما من چیزی به آنها پرداخت نخواهم کرد»! این برخورد با کشوری که بزرگترین قدرت منطقه و پرچمدار قطب قدرتمند و سرنوشت‌ساز مقاومت است و... اهانت‌آمیز و تحقیرکننده نیست؟! و آیا به وضوح نشان نمی‌دهد که حریف درپی باج‌خواهی است؟!
  • سربدار IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    8 0
    و بالاخره باید از جناب روحانی پرسید که اگر خدای نخواسته منظور شما از آنچه فرموده‌اید، مذاکره با ترامپ است لطفا بفرمایید غیر از واگذاری امتیازات دیگری به آمریکا و اروپا، چه نتیجه دیگری می‌تواند مورد نظر باشد و کجای این ملاقات و مذاکره باعث آبادانی کشور خواهد بود؟! مذاکره شما درصورت انجام، از یک‌سو خسارت و فاجعه دیگری نظیر برجام را به ملت تحمیل می‌کند و از سوی دیگر بی‌آنکه بخواهید غیر از هدیه به ترامپ در انتخابات پیش‌روی آمریکا، نتیجه دیگری نخواهد داشت. همانگونه که مکالمه تلفنی جنابعالی با اوباما هدیه بزرگی به او و اهانتی بزرگتر به ملت ایران بود!
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    6 2
    اول هفته خواب دیدم آقای روحانی داره به رهبری میتوپه که چرا اجازه به مذاکره نمیده. الان تعبیر شد!! در روزهای آینده داخل کشور دیدنی خواهد شد. ظاهرا قرار شده به شکلی مذاکره مستقیم با ترامپ در حضور مکرون صورت بگیره که مثلا حساسیت ایرانی ها به مذاکره مستقیم برانگیخته نشه. باز به شفافیت غربی ها، چه مرگتونه همه چیز رو میخواین مخفی کنید؛ قرن ۲۱ ایم.
  • ناشناس IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    9 1
    وقتی برجام امضا شد ..بادلارها در خیابان پایکوبی کردید. .. حالا همین شما به دنبال برجام ۲و۳و۴و۵و۶ ،،، هستید .. رئیستان گفت باید دیوانه باشند که با ترامپ مذاکره کند .. دلاراتونو بردارید برید کانادا
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    11 0
    منظور از منافع ایران همون منافع تیمش و فک و فامیل غارتگرش هست- یعنی دست روحانی باشه کل مملکت را میده اگر اونا پورسانت بدن
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      0 0
      اصلا پور سانت لازم نیست. کد خدا باوران قبله اشان کد خداست نه پورسانت
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    3 0
    اقای روحانی لطفا بخاطر عزت اسلام و سربلندی ایران و حفظ امنیت کشور راه های خطرناک و شکست خورده مکرر خود را تکرار نکنید و به حرامیان خونخوار امریکایی و اروپایی اعتماد نکنید .از سر گذشت تلخ و مذاکرات شکننده و اعتماد قذافی به امریکا عبرت بگیرید و کشور را در مسیر هجوم جلادان و خونریزان ارتش لیبرالیسم جهانی و میلیشیای بلاک واترانان قرار ندهید .
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    7 1
    مذاکره فقط به خاطر انتخابات مجلس میباشد که اصلاح طلبان بتوانند با نقشه دوباره کرسی های مجلس را بدست بگیرند.... ...
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    1 7
    اینجاست که روحانی به نمایندگی از مردم باید توی دهان مشرق و اربابان مفت خورش بزند
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      1 1
      دیکتاتوری بنفش زورش به داخلی ها و نشریات و مطبوعات میرسه البته فعلا باید پاسخگوی خسارتهای این چندسال اخیر به مردم و کشور زده باشد
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    4 1
    دلارها را خودش بالا پایین میکنه . همیشه وقتی میخواهد مذاکره کنه دلارها را میاره پایین . مثل الان چه میخواد با ترامپ دیدار کنه .تا جو روانی جامعه را باخودش همسو کنه و اگر نشد مردم بیان تو خیابونها .مارموز
  • هادی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    3 1
    روی بنی صدر رو سفید کرده ایشون
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    1 5
    آقای روحانی به خاطر منافع ایران با کسی دیدار نکن لطفا فقط به خاطر منافع روسیه با دیگران دیدار کن حرف دل مشرق
  • سید رضا IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    6 1
    ما این به ظاهر منافعی را که با ذلت بدست آید ، نمی خواهیم !!
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    1 5
    دلوابسان نگران منافع خودشون هستن خواست ملت رفاه اقتصادیه نه حرف بدون عمل عده ای خاص
    • احمد IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      1 1
      میدونیم دروغه گرگ بابره آب بخوره وشماکشورتون کجاست که ایران رابازهم میخواهیدبفروشید
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    6 4
    جنگ مافیا کاسبان تحریم و کاسبان برجام قربانی ملت ب بخت خدا لعنتتون کنه
  • اسماعیل IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    3 1
    این شبگرد دیگه کهنه شده. وقتی روحانی دم از مذاکره میزنه. یعنی چپ و راست میخوان مذاکره بشه. سر مردم را هم یه طوری باید گرم کرد. با ایجاد این فضاهای احساسی
  • کژال IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    4 9
    خدایی ما که برای ادامه راه داریم به روسیه و چین باج میدیم اینا هم که تا آمریکا بهشون فشار میاره میرن قایم میشن، خب عزیزم با آمریکا راه بیایم که بهتره، انقد مردم رو از جنگ نرترسونید والا کسی به ما کاری نداره اگه ما با کسی کاری نداشته باشیم
  • سید محسن IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    1 9
    شمارا به خدا قسم، باورکنید،باورکنید،یه چیزی هم شما دارید به نام عقل،نگدارید آکبند در قبر بپوسه،خداوکیلی کی به مذاکره نیاز داره،آمریکا یا ما،ما بمب اتم داریم یا اونا،ما از تحریم جر میخوریم یا اونا ما........!!!!!!!......چی بگم....
  • HAMED SE ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    8 1
    در عجبم که چرا مجلس مهر سکوت بر لب زده و اگر.....می خواست زمین بدهد و زمان بخرد حالا ایشان می خواهند همه نیروی مسلح و قدرت دفاعی و شرف مردم و سرزمین ایران را به دشمنان تقدیم و از آنها زمان و منصب بخرند بنام آبادانی ایران۰
  • رضا IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    1 10
    شاید یه عده ای بخندند،ولی خوب گوش کنید چی میگم،پیشنهاد میکنم به ابوموسی اشعری های کشور و افراطیون دلواپس،برید سریال سرزمین بادها یاهمون جومونگ ۲ را کامل ببینید،و سیاست را لااقل از موهیول یادبگیرید.
  • محمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    1 1
    منافع ایران یعنی منافع یک ملت 83 میلیونی که دولت موظف است با چنگ و دندان از ان حفاظت کند و اگر از دست رفته دوباره انرا برگرداند طف مقابل هر کس که باشد هیچ هر ناکسی هم که باشد این وظیفه دولت است که احقاق حق کند .
  • جلال میاندوآب IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    3 1
    بد بخت مان کردید با این برجام بس است آ قا ی روحانی دشمن دشمن است
  • حسینی IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    3 1
    با سلام چند هفته پیش خدمتتان عرض کردم تحریم ظریف پس از دیدار با یک سناتور امریکایی یک بازی تبلیغاتی است تا با بازسازی چهره او در داخل و جلب حمایتهای داخلی، ظریف را برای بازی جدید آماد کنند و الان همان بازی است.
  • محمد. IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    اینها با شیطان مزاکره و تامل میکنند بخاطربچه ها شون که در امریکا و اروپا راحت و در رفاه خوش یاشن و دلشون بحال مردم و جون های این مملکت نسوخته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس