جاروبرقی را بدون اغراق می­توان عصای دست همه افرادی دانست که نسبت به تمیزی محیط اطراف خود حساس هستند. هر چند ممکن است جاروبرقی یک وسیله کاربردی با تکنولوژی ساده به نظر برسد که می­تواند تا سال­های طولانی بدون ایراد کار کند اما واقعیت چیز دیگری است. در صورتی که جاروبرقی را به صورت دوره ای سرویس نکنیم و یا نسبت به نکات مهم در ارتباط با نگهداری آن بی اعتنا باشیم دستگاه ما بعد از مدتی کارکرد دچار آسیب های جدی خواهد شد. در برخی موارد حتی  امکان تعمیر جاروبرقی وجود نخواهد داشت و شما مجبور به خرید یک جاروبرقی جدید خواهید شد. در ادامه 10 نکته مهم در ارتباط با سرویس و نگهداری جاروبرقی را  برایتان گردآوری کرده ایم. این نکات حاصل پرس و جو از تعمیرکاران مجرب لوازم خانگی است.

1-قبل از هر اقدام جهت سرویس جاروبرقی ، دستگاه را خاموش کنید و دو شاخه را از برق بیرون بکشید. فراموش کردن همین یک نکته ساده می­تواند منجر به وجود آمدن خطرات بزرگی شود.

2-هنگام استفاده از جاروبرقی به هیچ عنوان کابل جاروبرقی را با فشار  نکشید و در صورتی که کابل در جایی گیر کرده است به آرامی آن را رها کنید. به هیچ عنوان شلنگ جاروبرقی را خم نکنید و از قرار دادن اشیا سنگین بر روی آن به شدت پرهیز کنید.

3-در صورتی که هنگام استفاده از جاروبرقی متوجه شدید که دستگاه مانند سابق مکش ندارد باید سریعا نسبت به تخلیه کیسه زباله اقدام کنید. وقتی جاروبرقی با مخزن پر برای مدت طولانی کار کند موتور به علت تحمل بار اضافی ممکن است آسیب ببیند.

4-یکی از مهمترین موارد در سرویس  جاروبرقی، تمیز کردن دوره ای فیلتر موتور است. به عنوان مثال یکی از مشکلات متداول گزارش شده در  نمایندگی تعمیرات جاروبرقی  ال جی عدم کارکرد صحیح دستگاه به علت کثیفی فیلتر موتور دستگاه است. برای تمیز کردن فیلتر ابتدا درپوش مربوط به محفظه آشغال را بردارید و سپس فیلتر را خارج کنید. فیلتر را می­توانید بوسیله آب به آرامی بشویید و پس از خشک شدن در جای خود قرار دهید. در برخی موارد تعمیرجاروبرقی ال جی تنها با تعویض فیلتر امکان پذیر است.

5-جهت تمیز کردن بدنه جاروبرقی از پارچه نرم و مرطوب استفاده نمایید. در صورت مشاهده لکه­های سر سخت به هیچ عنوان از اشیا نوک تیز استفاده نکنید. از شستشوی مستقیم جاروبرقی با آب جدا پرهیز کنید.

6-نگهداری صحیح از فیلتر هوا یکی دیگر از مواردی است که سبب افزایش عمر مفید دستگاه خواهد شد. وظیفه فیلتر هوا جلوگیری از ورود ذرات گردوخاک به داخل موتور است. محل قرار گیری فیلتر هوا با توجه به مدل دستگاه می­تواند متفاوت باشد. برای مثال فیلتر هوا در جاروبرقی های بوش در پشت کیسه جاروبرقی قرار گرفته است. تکنسین های تعمیرگاه مجاز جاروبرقی بوش یکی از علت­های اصلی خرابی موتور را کثیفی فیلتر می­دانند و توصیه می­کنند در صورت کثیف بودن فیلتر هوا سریعا اقدام به تعویض آن کنید تا در آینده نیازمند دریافت خدمات تخصصی تعمیر جاروبرقی بوش نشوید.

7- جاروی کفی جاروبرقی را هر ماه یکبار بررسی کنید . اشیا ریز و یا کرک­های جمع شده در برس با استفاده از یک مسواک خارج کنید.

8- به هیچ عنوان از جاروبرقی برای تمیز کردن اشیا قابل اشتعال مانند سیگار روشن استفاده نکنید. نادیده گرفتن این مورد می­تواند سبب آتش سوزی و یا حتی انفجار شود.

9- جاروبرقی را برای مدت زمان طولانی به صورت پیوسته استفاده نکنید. در صورتی که مساحت منزل و یا محل کار شما بسیار بزرگ است بعد از هر نیم ساعت کارکرد جاروبرقی آن را خاموش کنید.

10-هنگام بروز مشکل در کارکرد جاروبرقی از انجام تعمیرات تخصصی بر روی دستگاه خودداری کنید. در صورتی که تعمیر دستگاه توسط افراد غیر حرفه­ای صورت گیرد احتمال این که آسیب های جدی به دستگاه وارد شود بسیار زیاد است.

در یکی از موارد گزارش شده به نمایندگی تعمیرات جاروبرقی سامسونگ ، علت خاموش شدن موتور در حین کار گرفتگی خرطومی دستگاه بود. اما به علت مداخله افراد غیر مجرب جهت تعمیر جاروبرقی سامسونگ موتور کاملا از کار افتاده بود و دستگاه قابل راه اندازی مجدد نبود. هیچ وقت فراموش نکنید مشکلات بسیار ساده با تعمیرات غیر تخصصی می­تواند به آسیب های جدی غیرقابل رفع تبدیل شود. در صورت نیاز به دریافت خدمات سرویس ، تعمیر و یا تعویض قطعات به آی.پی امداد نمایندگی مجاز تعمیرات جاروبرقی مراجعه کنید.

آی پی امداد با مدیریت مهندس ایمان جهانبانویی سعی در ارتقاء دانش فنی شما عزیزان دارد ، برای اطلاعات بیشتر وارد سایت ipemdad.com شوید تا از مقاله های راهنمای فارسی استفاده ، علت ارورها ، آموزش تعمیرات و کلی دانستنی های جذاب لذت ببرید .

 

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس