کد خبر 987131
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
بیژن مقانلو

بیژن مقانلو سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: در گذشته ما هرچه می‌گفتیم این رقابت‌ها متفاوت است کسی گوش نمیداد و تازه الان همه می‌دانند گرندپری یعنی چه!

به گزارش مشرق، بیژن مقانلو سرمربی سابق تیم ملی تکواندو این روزها بسیار کم خبر شده و دور از هیاهوی همیشگی تکواندو در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری استاژها و کلاس‌های فنی خود در کشورهای مختلف است.

بیشتر بخوانید:

تاریخچه هوگوپوشان ایران در بازی‌های آسیایی +عکس

آنقدر در برزیل استاژ برگزار کردی که بالاخره تکواندوی این کشور پیشرفت کرد.

بالاخره تفکراتم را در تکواندوی این کشور پیاده کردم (با خنده). من در چندین ایالت این کشور کلاس‌های فنی برگزار کردم و خیلی وقت گذاشتم و الان هم از موفقیت‌های برزیل در تکواندو خوشحال هستم.

دوره فنی بعدی را در چه کشوری برگزار می‌کنی؟

از یکم تا ۱۰ سپتامبر در هند استاژ فنی دارم و اگر سرم خلوت شود کلاس‌های مختلفی در کشوهای دیگر هم برگزار می‌کنم.

در اروپا هم برنامه‌ای داری؟

بله با کشور مجارستان صحبت‌هایی داشتیم که فعلا در حد حرف است و هنوز چیزی رسمی نشده که بخواهم در خصوصش اطلاع‌رسانی کنم.

شنیده‌ایم که پیشنهاد مربیگری از تیم‌های خارجی داری؟

بله، یکی دو پیشنهاد سرمربیگری دارم، اما باید شرایط را بسنجم و ببینم می‌توانم با یک کشور کار کنم یا خیر.

پیشنهادهایت اروپایی است؟

خیر از قاره دیگری پیشنهاد کار دارم.

اخبار تکواندو را دنبال می‌کنی؟

بله و خوشحالم که تکواندوی ایران در رده‌های پایه نتایج خوبی کسب کرده، چون این اتفاق باعث خوشحالی تمام خانواده تکواندو است. پس از کسب این موفقیت‌ها مهمترین وظیفه فدراسیون این است که استعدادهای رده پایه را به بهترین نحو به بزرگسالان انتقال دهد.

تکواندوکاران رده‌های پایه می‌توانند در بزرگسالان هم موفق باشند؟

دنیای بزرگسالان با تیم‌های پایه متفاوت است و در تیم ملی بزرگسالان تجربه حرف اول را می‌زند. زمانی من هدایت تیم امید را بر عهده داشتم که هوگوپوشان خوبی را در آن برهه به تیم بزرگسلان فرستادیم و الان هم معتقدم باید از داشته‌های خود محافطت کنیم تا در بهترین زماتن ممکن و با تجربه کافی راهی تیم ملی بزرگسالان شوند.

در خصوص جدول عجیب تکواندو برای کسب سهمیه المپیک چه نظری داری؟

تازه الان همه می‌دانند که گرندپری یعنی چه! در گذشته ما هرچه می‌گفتیم این رقابت‌ها متفاوت است کسی گوش نمیداد. داشتن دو تکواندوکار در یک وزن آن هم در بین ۱۰ نفر برتر خیلی کار دشواری بود و مسائل دیگری هم در دوران ما اتفاق افتاد که نمی‌خواهم زیاد به گذشته برگردم. به هر حال امیدوارم تیم کشورمان هیچ مسابقه‌ای را از دست ندهد، چون تک تک امتیازها برای رسیدن به المپیک حائز اهمیت است.

به نظرت چند سهمیه المپیک کسب می‌کنیم؟

اگر خوشبین باشیم ۳ سهمیه را از طریق رنکینگ کسب می‌کنیم که امیدوارم این اتفاق رخ دهد، اما در بدترین حالت ممکن یک سهمیه از طریق رنکینگ و یک سهمیه از طریق مسابقات قاره‌ای (در مجموع ۲ سهمیه) کسب می‌کنیم. البته کسب سهمیه کامل از طریق رنکینگ سیستم بسیار دشوار است که ما در زمان خودمان انجام دادیم و امیدوارم شاگردان عسکری هم به این مهم دست پیدا کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس