دانشجویان دانشگاه شریف

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف برای نخستین بار به عنوان یک تیم ایرانی مقام اول مسابقات بین‌المللی انجمن هوانوردی و فضانوردی آمریکا AIAA را در شاخه طراحی موتورهای توربین گاز هوایی کسب کردند.

به گزارش مشرق، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، تیم فراس (FARAS) از دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف، پس از موفقیت در مرحله اول مسابقات بین‌المللی هوانوردی و فضانوردی آمریکا AIAA سال 2019 (شاخه طراحی موتورهای توربین گاز هوایی) و قرارگیری در بین سه تیم برتر از 15 تیم شرکت کننده در تیرماه 1398، با حضور در مرحله دوم از این مسابقات در 30 مرداد سال جاری و با ارائه طرح خود در کنفرانس پیشرانش و انرژی آمریکا موفق به کسب مقام اول این مسابقات شد.

بیشتر بخوانید:

سه ماهواره ایرانی امسال پرتاب می شود

گفتنی است که تیم فراس با توجه به عدم امکان حضور در آمریکا، طرح خود را به صورت ویدئوکنفرانس ارائه داد و از طرف هیئت داوران در کنفرانس بین‌المللی پیشرانش و انرژی آمریکا به عنوان تیم برتر انتخاب شد.

اعضای تیم فراس، به سرپرستی کاوه قربانیان، که همگی از دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی شریف هستند عبارتند از محمدرضا امینی مقام (مقطع دکتری) و 9 نفر از دانشجویان ورودی 94 مقطع کارشناسی به نام‌های علیرضا ابراهیمی (سرگروه تیم)، امیر ناظمی، ابوالفضل ذوالفقاری‌نسب، حجت اعتمادیان‌مفرد، وحید دانش، مهدی جمشیدیها، محمدمهدی اثنی‌عشری، امیررضا صافی‌زاده و سعیده کاظم‌بیگی.

تیم فراس از دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف اولین تیم ایرانی است که نه تنها موفق به کسب مقام در مسابقات بین المللی هوانوردی و فضانوردی آمریکا AIAA شاخه طراحی موتورهای توربین گاز هوایی شده است، بلکه رتبه نخست این مسابقات معتبر را به خود اختصاص داده است. 

این تیم، پس از یک سال تلاش و پژوهش و علیرغم مشکلات عدیده مانند عدم اجازه به استفاده از نرم افزارهای تحلیل و طراحی موتور به دلیل تحریم‌های ایران از سوی آمریکا، عدم امکان حضور در آمریکا در مرحله دوم از مسابقات جهت ارائه طرح موتور توربینی پیشنهادی خود، موفق به تدوین کدهای طراحی مورد نیاز، ارسال پیشنهادی فنی خود و دفاع از طرح خود به صورت ویدئو کنفرانس و کسب مقام اول از سوی هیئت داوران کنفرانس بین المللی پیشرانش و انرژی آمریکا شد. شایان ذکر است که تیم فراس به دلیل تحریم های ایران از سوی آمریکا قادر به دریافت جایزه خود نیز نیست.

این مسابقه بین‌المللی در خصوص طراحی نسل آینده موتور یک پهپاد جست‌وجو و نجات با مداومت پروازی بالا بوده است. تیم فراس موفق به طراحی یک موتور جدید با 67 درصد افزایش نسبت توان به وزن، 31درصد کاهش مصرف سوخت ویژه و 35 درصد کاهش وزن موتور نسبت به موتور در حال بهره‌برداری گردید.

پهباد مورد نظر به واسطه موتور توربین گاز هوایی طراحی شده توسط تیم فراس دانشگاه صنعتی شریف، با حفظ وزن پهباد در حین برخاست برابر با ده هزار و پانصد پوند و سقف پروازی پنجاه هزار فوت، مداومت پروازی و برد پروازی خود را به ترتیب به بیش از 25 ساعت و 3700 کیلومتر ارتقاء می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    0 0
    عجب!! دولت روحانی که زبان دنیا رو بلد بود که.... پس چی شد
  • مسعود IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 8
    قشنگ معلومه ایرانیا رو برنده اعلام کردن که عملا جایزه رو به هیشکی ندن. ای آمریکایی پدرسوخ... :))))))))))))
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
    6 0
    دو سال دیگه این همشون جذب دانشگاه های آمریکا شدند !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس