کد خبر 986959
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
موشک فاطر 1 یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن شنبه دوم شهریور از سامانه پدافند هوایی فاطر۱ و ثاقب۱ رونمایی کرد تا قدرت سامانه بومی یمنی‌ها را به رخ متجاوزان سعودی و متحدانشان بکشاند.

به گزارش مشرق، نکته مهم در رونمایی این دو سامانه هوایی مهم آن بود که «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، همه آنچه را می گفت به اسناد و فیلم مستند می کرد این یعنی آنکه شواهدی که سریع به آنها استناد می کرد هم در عمل امتحان خود را با موفقیت پس داده بودند و هم شعار او مبنی بر اینکه سال آینده یمنی ها سال «پدافند هوایی» است را برای همگان و به ویژه سران حاضر در ائتلاف یمنی باور پذیر و ترسناک می‌نمود.

بیشتر بخوانید:

پهپاد ساقط شده در بیروت آماده اجرای عملیات ترور بود

تجمع نیروهای سعودی هدف موشک «نکال»‌ یمن قرار گرفت

حشد الشعبی یک پهپاد را در شمال عراق ساقط کرد

در کلام سریع به انواع سلاح های آمریکایی، سعودی و اماراتی و عجز آن‌ها در مقابل توان پدافندی انصارالله البته با مستندات کافی و وافی اشاره شده بود بر این اساس می‌توان انتظار داشت پس از این و با مشاهده این توانمندی، تلاش‌های امارات و سعودی به منظور برون رفت از باتلاق یمن تشدید شود.

بر اساس گزارش العالم، از کلام یحیی سریع در مراسم روز شنبه می‌توان چنین نتیجه گرفت که «گنبد آهنین واقعی» نه در رژیم صهیونیستی که در یمن در حال عملیاتی شدن است و مراحل پایانی خود را طی می‌کند. این می‌تواند بدترین خبر برای امارات و عربستان باشد، دو کشوری که از یک سو رفته رفته از ابزار تهدید علیه یمنی‌ها تهی می‌شوند و به همان میزان و البته پرسرعت تر از آن منابع حیاتی و زیر ساختی شان در معرض عملیات انصارالله قرار می‌گیرد.

این روزها و پس از عملیات مختلف انصارالله در خاک سعودی به نظر می‌رسد بن سلمان هم ترجیح داده است سکوت پیشه بکند و فتیله تهدیدات گذشته را تا حدی پایین بیاورد. به نظر می‌رسد پیام هجوم به «الشیبه» در مرز سعودی و امارات به خوبی و با دقت از سوی دو ولیعهد دریافت شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    0 0
    درود خدا بر انصار الله ..
  • حمدالله IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    6 0
    یدالله فوق ایدیهم‌ بتازیدای نوادگان اویس قرنی یمنی
  • IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    3 1
    حزب الله لبنان محاصره نیست چندین ساله که ایران داره بهش کمک میرسونه هنوز پدافند نداره رژیم اسد انواع پدافند بنجل روسی داره هنوز داره توسط اف16 های اسرائیل شخم میخوره چرا باید عربستان و امارات نگران باشن؟
  • ناشناس IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 8
    در اینکه عربستان و امارات جنایت جنگی می کنند هیچ جای بحثی نداره اما این ایران است یمن رو به خاک و خون کشیده
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      2 0
      تا صد سال دیگر هم شما ذهن و دلتان با حمهوری اسلامی صاف نمیشه برای درک جمهوری اسلامی کافیست به داعش این مولود امریکا و انگلیس و اسرائیل و عربستان و امارات و ترکیه و .... نگاه کنی جمهوری اسلامی منزه نیست ولی از اکثر کشورها پاک تر هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس