روزنامه نمایه روزنامه های زنجیره ای

رسانه‌های بزک‌کننده توافق با آمریکا، مشغول بزک‌کردن وقت‌کشی‌های دولت فرانسه هستند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

در پی سفر وزیر امور خارجه به پاریس و دیدار با امانوئل ماکرون، نشریات زنجیره‌ای با تیترهای غالباً خلاف واقع، به استقبال از وقت‌کشی 15 ماهه فرانسه و دیگر طرف‌های اروپایی رفتند. از جمله:


- شرق: آزمون فرانسوی؛ به نقش فرانسه می‌توان امیدوار بود.


- آرمان: تلاش برای احیای فرانسوی برجام.


- ایران: تبادل بسته‌های برجامی در پاریس.


- اعتماد: برجام با یا بدون آمریکا، سوژه رایزنی در پاریس.


آنچه در نوع این فضاسازی‌های رسانه ای و همچنین اصلی سفر آقای ظریف به فرانسه مسکوت مانده، این واقعیت است که به تصریح آقایان روحانی و ظریف، برجام کاملاً شفاف است و ایران، مذاکره مجدد درباره برجام را نمی‌پذیرد. در همین حال، دولت و وزارت خارجه 15 ماه است که هم بدعهدی مطلق اروپایی‌ها را تحمل می‌کنند و هم در عمل مذاکره درباره دایمی‌کردن برخی نظارت‌ها و محدودیت‌های موقت برجام را پذیرفته‌اند و مشغول مذاکره با اروپا- و حتی آمریکا در جریان سفر ظریف به نیویورک- هستند.


این محافل باید توضیح دهند فرانسه‌ای که قراردادهای توتال و ایرباس و پژو را یکجا و بدون پرداخت کمترین خسارتی زیرپا گذاشت و مفاد برجام را نقض کرد، چگونه می‌تواند نقش‌آفرینی امیدوارکننده داشته باشد؟ و با کدام قرینه می‌توان گفت فرانسه برای حفظ برجام (البته تعهدات غرب و نه تعهدات طرف ایرانی) تلاش می‌کند؟


وقتی طرف ایرانی تمام و کمال، برجام را اجرا کرده، مفهوم تبادل پیشنهادهای جدید درباره اجرای برجام چیست؟! و آیا مذاکره درباره افزایش تعهدات یا کاهش قدرت موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران، کمترین ربطی به متن برجام دارد؟!


جالب اینجاست که برخی محافل رسانه‌ای با انکار تقسیم کار اروپا و آمریکا (پلیس خوب- پلیس بد)، از این که اروپایی‌ها اجازه داده‌اند آقای ظریف به برخی کشورهای این قاره سفر کند، ابراز ذوق‌زدگی می‌کنند و حال آن که روشن است اگر قرار بود اروپا اینجا هم تحریم‌های آمریکا (درباره ظریف) را به اجرا بگذارد، راه سوءاستفاده از مسیر اجرای یک‌جانبه برجام و وقت‌کشی به خود ایران را می‌بست.


یادآور می‌شود آخرین‌بار آقای ظریف ماه گذشته تصریح کرد اروپایی‌ها 11 تعهد به ایران داده‌اند که هیچ‌کدام را اجرا نکرده‌اند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    14 13
    همین کیهان زمانی که قرارداد با توتال و ایرباس بسته شد نوشت ایجاد شغل برای فرانسوی ها حالا که قراردادها لغو شده میگه چرا لغو شد.مشکل اینا چیز دیگه ایه
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
      23 4
      خب راست میگه.چرا منفی می دید؟مگر غیر از اینه؟
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    3 5
    واضح میباشد که در غرب شرکتها جدا از حکومتها تصمیم میگیرند و مانند اینجا دولتی و شبهه دولتی نمیباشند
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
      1 1
      چرند نگو .
  • ادهمی IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    8 2
    این مسئولین چرا بد عهدی اروپائیها را می بینند ولی ادب نمی شوند خدایا به داد ما برس.
  • سید IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    12 2
    اصلاح طلبان تهوع آور کاسبان برجام و مذاکره!!!!
  • حقگو IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    8 0
    از بنده و برده فکری با و بی جیره و مواجب غربی ها چه انتظاری دارید ؟ از مقاومت سخن بگویند ؟ سجاده انها به سمت پاریس و لندن و تل اویو و واشنگتن پهن است و به این بندگی افتخار می کنند و کفر را لائیک معرفی میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس