کودکان مهاجر

دولت آمریکا با وجود مرگ ۳ کودک در بازداشتگاه‎های مرزی بر اثر ویروس آنفولانزا می‌گوید برنامه‌ای برای دادن واکسن آنفولانزا به خانواده‌های مهاجر ندارد.

به گزارش مشرق، اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده که به طور معمول هیچ واکسنی در بازداشتگاه‌های مرزی به مهاجران تزریق نمی‌شود.

سخنگوی اداره گمرک آمریکا می‌گوید، به طور کلی به دلیل آنکه مهاجران مدت کوتاهی را در بازداشتگاه‌ها سپری کرده و اجرای طرح واکسیناسیون فرآیندی پیچیده است، در نتیجه نه اداره گمرک و نه پزشکان اقدام به اجرای این طرح ‌نمی‎کنند.
 

بیشتر بخوانید:

اقدام غیرانسانی آمریکا درباره کودکان مهاجر


 
اما این در حالی است که مدافعان حقوق مهاجران می‎گویند که توالت‌های سر باز و کمبود آب و صابون در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا به وفور دیده می‌شود.
 
به گفته پزشکان ازدحام زیاد مهاجران و شرایط غیر بهداشتی می‌تواند به راحتی زمینه را برای شیوع انواع بیماری‌های کشنده فراهم کند.
 

به گزارش دیلی میل، آمارها نشان می‌دهد از ماه دسامبر دست کم ۳ کودک مهاجر به دلیل بیماری آنفولانزا در بازداشت مرزی آمریکا و مکزیک جان خود را از دست داده‎اند.

یکی از این کودکان مهاجر، پسری ۸ ساله اهل گواتمالا بود که در سال ۲۰۱۸ در ماه دسامبر به بیماری آنفولانزا و عفونت باکتری دچار شد و در بیمارستان مرزی مکزیک درگذشت. این اتفاق در فاصله کمتر از ۶ روز پس از دستگیری کودک به همراه پدرش رخ داد که توسط افسران اداره گمرک و محافظت مرزی مکزیک دستگیر شده بود.
 
 


 
در اوایل این ماه چندین پزشک در نامه‌ای از بازداشتگاه‌های مرزی مکزیک و آمریکا درخواست کردند تا تحقیقی را در خصوص بررسی شرایط بازداشتگاه‌های مرزی آغاز کنند.
 
به نظر می‌رسد مرگ کودکان مهاجران در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا نشان از آن دارد که این آمار به مراتب بالاتر از آمار مرگ نسبت به کل جمعیت است.
 
 


 
 
دیلی میل در بخش دیگری می‎نویسد در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا شیوع ویروس آنفولانزا و شپش شایع بوده و کودکان مهاجر بدون پتو در سلول‌های سرد نگه‎داری می‎شوند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس