کد خبر 986471
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
عکس/ برد پرسپولیس با گل ترابی

بر اساس آمار متریکا، شاگردان کالدرون در هفته نخست به جز یک گلی که زدند، هیچ شوت در چارچوبی نتوانستند بزنند. دلایل این اتفاق را بررسی می‌کنیم.

به گزارش مشرق، بالاخره از پرسپولیس مدل کالدرون رونمایی شد. تیم کالدرون در اولین مسابقه فصل جدید، به صورت افراطی تهاجمی چیده شده بود. جلوتر از احمد نوراللهی که در راس عقب کمربند میانی پرسپولیس حضور داشت، 5 بازیکن با قابلیت بازی در خط حمله قرار گرفتند. کالدرون بازیسازهای تیمش مانند سروش رفیعی و بشار رسن را کنار گذاشت تا شانس بازی به مهاجم و وینگرهای بیشتری برسد. اتفاقی که طراحی حملات را برای بازیکنان این تیم سخت کرده بود. 
بیشتر بخوانید:

برای درک بهتر ماجرا، کافی است به دقت پاس بازیکنان پرسپولیس در تقابل با پارس‌جنوبی نگاهی بیاندازیم. پرسپولیس در چمن مرغوب آزادی، آماری پایین‌تر از میانگین فصل قبل‌اش ثبت کرد و بیش از 25 درصد از پاس‌های بازیکنان این تیم به مقصد نرسید.

در تصویر زیر مشخص است که عالیشاه با توپ حرکت می‌کند، ولی گزینه پاس زیادی ندارد و بازیکنان پرسپولیس خیلی از او دورند.

حتی وقتی هافبک‌های پرسپولیس هم به بازیکنان صاحب توپ نزدیک می‌شدند، مدافعان پرسپولیس به ندرت آن‌ها را صاحب توپ می‌کردند. در تصویر زیر مشخص است که وحید امیری پیش از پایان نیمه اول، نارضایتی‌اش را از پاس ندادن بازیکنان نشان داده است. 

این سردرگمی بازیکنان پرسپولیس در طراحی حملات، در بازی هفته اول سدی برای این تیم نبود و کالدرون با هنرنمایی ترابی موفق شد سه امتیاز مسابقه را به چنگ بیاورد. هر چند که پرسپولیس سخت حمله می‌کرد و سخت‌تر موقعیت می‌ساخت. بر اساس آمار متریکا، شاگردان کالدرون در هفته نخست به جز یک گلی که زدند، هیچ شوت در چارچوبی نتوانستند بزنند. آماری که احتمالا با پیاده‌سازی کامل تفکرات کالدرون و هماهنگی بیشتر بازیکنان در ادامه فصل، بهبود خواهد یافت.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    3 3
    تحلیل گر کی بودی؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس