کد خبر 986451
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
فیروزجا

تنها سوپر استاد بزرگ تاریخ شطرنج ایران در راه فرانسه بوده و این موضوع حرف و حدیث‌های زیادی را به همراه داشته است.

به گزارش مشرق، علیرضا فیروزجا، سوپر استاد بزرگ شطرنج ایران اخیراً عملکرد بسیار خوبی در تورنمنت‌های مختلف داشته و به شدت مورد توجه اهالی این رشته قرار گرفته است. 

این روزها خبرهایی از توافق علیرضا فیروزجا، نخستین و تنها سوپراستاد بزرگ تاریخ شطرنج ایران با یک تیم فرانسوی برای فصل آینده به گوش می‌رسد. در همین راستا حرف و حدیث‌های دیگری هم شنیده می‌شود که خبر از تغییر احتمالی تابعیت این قهرمان ایرانی دارد.

بیشتر بخوانید:

افتخار بزرگ برای ستاره شطرنج ایران در جهان

این موضوع در شطرنج تقریباً به امری تکراری تبدیل شده و پیش از این هم افرادی همچون الشن مرادی و امیر باقری هم با پرچم کشورهای آمریکا و فرانسه در مسابقات حضور پیدا کرده بودند. 

مهرداد پهلوان‌زاده، رئیس فدراسیون شطرنج ایران با تایید خبر حضور فیروزجا در فرانسه اظهار داشت: صحبت‌هایی مطرح شده است و احتمالاً علیرضا برای فصل آینده در یک تیم فرانسوی حضور داشته باشد. بحث تغییر پرچم مطرح نیست، بلکه فیروزجا احتمالاً به دنبال دریافت اقامت است. این کار همچون اقدامی است که فوتبالیست‌ها و سایر ورزشکاران رشته‌های دیگر انجام می‌دهند و پس از لژیونر شدن اقامت کشور مقصد را دریافت می‌کنند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا ستاره شطرنج ایران به دنبال تغییر تابعیت است یا اینکه تنها به دریافت اقامت بسنده خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    1 13
    شطرنج مگه قماربازی نیست؟!
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
      3 1
      اگر بر سر پول نباشه و صرف سرگرمی و مسابقه نخیر قمار نیست
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
    0 1
    من اشاره ام به شخص خاصی نیست و این بنده خدا رو هم نمیشناسم اما جالبه که خیلی از کسانی که بیخیال ملیتشون میشن جانم فدای ایران و کوروش کوروش کردنشون گوش فلک رو پر کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس