ترامپ نمایه

فعالان حقوق بشر در تگزاس می‌گویند که عامل تیراندازی مرگبار اخیر در این منطقه نخستین سفید پوستی نبوده که با سلاح گرم مردم این شهر را به وحشت انداخته است.

به گزارش مشرق، فعالان حقوق بشر تگزاس سال‎هاست که از در خطر بودن جان شهروندان شهر هراس دارند.
 
با گذشت چندین روز از تیراندازی مرگبار تگزاس که گفته می‌شود مرگبارترین تیراندازی در سال‎های اخیر آمریکا بوده، آنا تیفانی دیوز یکی از فعالان حقوق بشر در این شهر در مرکز انجمن Casa Carmelita در مورد عامل تیراندازی جمعی صحبت کرد.

در این زمینه:

فیلم/ حمله وحشیانه سفیدپوست‌ها به یک سیاه‌پوست!

فیلم/ حمله نژادپرستان آمریکایی به یک اتوبوس

استفاده از کارت نژاد در آمریکا


 
وی می‎گوید عامل تیراندازی جوانی ۲۱ ساله بوده که در اعترافات خود به پلیس گفته بود برای کُشتن این افراد به ویژه شهروندان مکزیکی ۶۵۰ مایل را رانندگی کرده تا بتواند این قصد خود را اجرایی کند.

به گزارش گاردین، رفتار دوستانه "خانم دیوز" در این شهر معروف است، اما کشته شدن ۲۲ نفر از شهروندان اش در عرض چند ثانیه هنوز هم او را در شوک فرو برده و از اینکه تفکر سفید برترپنداری باعث کشته این انسان‌ها شده بسیار خشمگین است.
 


 
او می‌گوید، "تیراندازی ال پاسو بسیار ناراحت کننده است. احساس می‌کنیم درون یک دره فریاد می‌زنیم و هیچ کس صدای ما را نمی‌شوند تا اینکه کسی می‌میرد."

دیوز و سایر همکارانش در Casa Carmelita در مورد تیراندازی مرگبار در ماه آگوست گفته بودند که تفکر سفید برترپنداری درون این شهر نفوذ کرده و هشدار داده بودند که پاسخ جدی جامعه تگزاس در برابر نژادپرستی و تبعیض نژادی آن را به یک هدف برای حملات خارجی تبدیل می‌کند.

در روزی که دونالد ترامپ برای بازدید به شهر ال پاسو تگزاس سفر کرده بود مردی از هوستون با خودروی خود ۱۰ ساعت رانندگی کرده بود تا خود را به این شهر برساند. این مرد در مقابل مرکز Casa Carmelita در حالی که سلاح در دست داشت ایستاده بود. فرد مهاجم از طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود که باعث وحشت مردم شد.
 


این فعال حقوق بشر همچنین می‌گوید، نحوه‌ برخورد با خانواده‌های مهاجر و کودکان در مرز تگزاس، مرگ چندین مهاجر زمانی که در بازداشتگاه مرزی بودند، افزایش لفاظی‌های نژادپرستانه و کینه توزانه ترامپ در برابر مهاجران و نمایندگان رنگین پوست کنگره بسیاری از مهاجران را آواره کرده است.

گاردین در بخش دیگری می‎نویسد در روزی که ترامپ برای بازدید از شهر ال پاسو پس از تیراندازی مرگبار به این شهر سفر کرد بسیاری از شهروندان آمریکایی به نشانه اعتراض به خیابان‌ها رفته تا اعتراض خود را به لفاظی‌های ترامپ فریاد بزنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس