کد خبر 986247
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
1

صهیونیست‌ها که با راهبرد بازدارندگی امنیت خود را حفظ می‌کردند حالا با ابتکارات مقاومت گرفتار، بازدارندگی مقاومت شده اند و دیگر جرأت حمله به مقاومت در هر لحظه‌ای که بخواهند را ندارند.

به گزارش مشرق، سیاست نظامی-امنیتی رژیم صهیونیستی از زمان اشغال فلسطین بر ایجاد بازدارندگی بوده است. آن بازدارندگی خاصی که براساس تعریف خود صهیونیست‌ها به گونه ای باشد که فکر حمله به صهیونیست‌ها را از اذهان دشمنانشان بیرون کند. این بازدارندگی از همان نخستین جنگ‌های کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی با حیله های مختلفی که صهیونیست‌ها به کار گرفتند خود را نشان داد. اما این ظهور مقاومت بود که موجب شد دیگر این بازدارندگی نه تنها کارگر نباشد بلکه مسیری معکوس را بپیماید و سبب شود بازدارندگی به وجود آمده از سوی مقاومت به صهیونیست‌ها اجازه حمله به غزه و لبنان را ندهد.

بیشتر بخوانید:

حمله نظامیان صهیونیست به جوان فلسطینی

۳ ابتکار مقاومت در کمتر از یک هفته

طی یک هفته، سه حادثه به وجود آمده در فلسطین به صهیونیست‌ها نشان داد این مقاومت است که ابتکار عمل را در دست دارد و تعیین کننده میدان مبارزه است و دیگر صهیونیست‌ها نمی توانند هرگاه که بخواهند به مقاومت حمله کرده، مواضع مقاومت را هدف قرار دهند.

اولین حادثه عملیات فردی در نزدیکی مجتمع شهرکی «گوش عتصیون» در کرانه باختری بود. طی این عملیات که گزارش های ضد و نقیضی از آن منتشر شد یک نظامی ارتش رژیم صهیونیستی دقایقی پس از پیاده شدن از اتوبوس هدف عملیات فردی قرار گرفته، به هلاکت می رسد. جنازه این  نظامی صهیونیست در نقطه ای نزدیک به شهرک صهیونیست‌نشین رها می شود که ۱۰۰ متر جلوتر از آن یک ایست بازرسی مربوط به شهرک صهیونیست‌نشین وجود داشته است.

عملیات دوم، تلاش یک فرد مسلح برای عبور فنس های مرزی نوار غزه بود. در این حادثه فرد مزبور که به سلاح های سبک و نیمه سنگین مثل مسلسل مسلح بود، از نقطه مرزی عبور می کند و هنگامی که با گشتی های واحد نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی موسوم به «گولانی» روبرو شد با آنها درگیر می شود. در این درگیری هرچند فردی که از فنس های مرزی عبور کرده بود، کشته می شود اما پس از درگیری بدون آنکه فرار کند، نیروهای ویژه گولانی را هدف قرار داده، سه نفر از آنها- که یکی از آنها درجه افسری داشته – را هدف قرار داده و زخمی می کند.

سومین عملیات ، مربوط به پهپادهای مقاومت بود. براساس خبری که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی تأیید کردند، ۲ پهپاد گروه های مقاومت که از نوار غزه برخاسته بودند اقدام به تصویر برداری و جمع آوری اطلاعات از سرزمین های اشغالی کرده، پس از آن بدون آنکه توسط رادارها و سامانه های رهگیری رژیم صهیونیستی شناسایی شوند یا توسط سامانه های دفاعی آنها مثل گنبد آهنین هدف قرار گیرند در سلامت کامل به نوار غزه بازگشته اند.

و اما جدیدترین عملیات هم روز جمعه اول شهریور در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین «دولِو وی بنیامین» در کرانه باختری رخ داد، ۳  شهرک نشین بر اثر انفجار بمب زخمی شدند.

پیام مقاومت به صهیونیست‌ها

عبدالباری عطوان، سردبیر سایت «رأی الیوم» در این زمینه نوشت کمتر از یک دهه قبل اگر سایتی اعلام می کرد دو پهپاد مقاومت بدون آنکه شکار شود از مواضع صهیونیست ها تصویربرداری کرده و سالم به آشیانه بازگشته است به او اتهام جنون یا دروغگویی و یا هر دو را می زدند.

اما امروز این خبر به راحتی برای همه قابل باور و قابل قبول است و صهیونیست ها هم آن را تأیید می کنند. این به معنای آن است که مقاومت به صهیونیست ها این را تفهیم کرده است که دیگر این صهیونیست ها نیستند که تعیین کننده میدان باشند و در میادین اطلاعاتی و عملیاتی هر گونه که بخواهند عمل کنند. امروز مقاومت است که از یک سو با ابتکاراتی که در دست گرفته صهیونیست ها را اسیر خود کرده است. از سوی دیگر این ابتکارات نوعی بازدارندگی برای صهیونیست ها ایجاد کرده و موجب شده است آنها به راحتی نتوانند علیه مقاومت دست به اقدام بزنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس