کد خبر 985771
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
افزایش ۲ برابری قیمت کیف مدارس/ تولید کیف با طرح‌های غربی کاهش یافته است

رئیس اتحادیه سراجان گفت: علی رغم اینکه قیمت مواد اولیه بیش از دو برابر افزایش داشته، اما به دلیل کشش نداشتن بازار، قیمت کیف بیشتر از دو برابر افزایش پیدا نکرده است.

به گزارش مشرق، محسن خردمند، اظهار کرد: وضعیت تولید کیف خوب است و به اندازه نیاز بازار تولید صورت گرفته است.

رئیس اتحادیه سراجان با بیان اینکه با توجه به افزایش تورم و قیمت ارز و سایر مولفه های تولید، قیمت‌ها افزایش داشته است، افزود: علی رغم اینکه قیمت مواد اولیه بیش از دو برابر افزایش داشته، اما به دلیل کشش نداشتن بازار، قیمت کیف بیشتر از دو برابر افزایش پیدا نکرده است.

بیشتر بخوانید:

وی گفت: به دلیلی اینکه بیشتر خریداران در شهریورماه برای خرید مراجعه می‌کنند و هنوز وقت دارند در حال حاضر بازار رونق زیادی ندارد.

خردمند با بیان اینکه ۶۰ درصد مواد اولیه در این بخش از داخل تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: مابقی مواد اولیه از طریق واردات تامین می‌شود که باید برای قیمت آن تمهیداتی اندیشید تا قیمت تمام شده ارزانتر شود.

رئیس اتحادیه سراجان ادامه داد: با توجه به ممنوعیت واردات، در حال حاضر بازار داخل توسط تولیدات داخلی تامین می‌شود و مشکلی از این بابت نداریم هرچند شاید از گذشته محصولات خارجی در بازار وجود داشته باشد.

وی درباره وجود کالای قاچاق نیز گفت: به دلیل حجیم بودن این کالاها، قاچاق بسیار اندکی صورت می‌گیرد که البته نسبت به گذشته کاهش نیز یافته است.

خردمند درباره وجود طرح‌های غربی بر روی کیف‌های مدارس اظهار کرد: وجود طرح‌های غربی نسبت به گذشته کمتر شده، اما قطع نشده است.

رئیس اتحادیه سراجان با بیان اینکه تولیدکنندگان کالایی را تولید می‌کنند که مشتری پسند است، گفت: اینکار نیاز به فرهنگ سازی دارد تا مردم به سمت خرید این نوع اجناس نروند، زمانی که خریداری نباشد طبعا تولید هم نخواهد شد.

وی گفت: به واحدهای تولیدی درباره رعایت این موارد تذکرات لازم داده شده به همین دلیل با موارد کمتری در بازار مواجه هستیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس