کد خبر 985444
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲
پوتین برای رایزنی درباره برجام به فرانسه می‌رود

ماکرون که پنج روز قبل از آغاز اجلاس گروه هفت در فرانسه با پوتین دیدار می‌کرد از روسیه بابت تظاهرات‌های اخیر در این کشور انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه امروز دوشنبه اظهارات مداخله‌جویانه «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه را با یادآوری تظاهرات‌های «جلیقه‌زردها» پاسخ داد. 

بیشتر بخوانید

  ماکرون که پنج روز قبل از آغاز اجلاس گروه هفت در فرانسه با پوتین دیدار می‌کرد از روسیه بابت تظاهرات‌های اخیر در این کشور انتقاد کرد و گفت: «ما تابستان سال جاری خواستار آزادی تظاهرات، آزادی بیان، آزادی ابراز نظرات و آزادی شرکت در انتخابات شدیم. روسیه هم همانند تمامی دیگر اعضای شورای اروپا باید به این ارزش‌ها احترام بگذارد»

پوتین ابتدا این اظهارات ماکرون را نادیده گرفت اما در پاسخ به سوال یک خبرنگار در این خصوص گفت که مسائل به صورت قانونی در روسیه حل و فصل می‌شوند، اما او نمی‌خواهد که دچار وضعیتی شبیه تظاهرات جلیقه‌زردها در فرانسه شود. 

او گفت: «همه ما از اتفاقاتی که در جریان تظاهرات‌های گروه موسوم به جلیقه‌زردها پیش آمد آگاه هستیم. در این تظاهرات‌ها طبق محاسبات ما ۱۱ نفر کشته و ۲۵۰۰ نفر زخمی شدند.»

وی اضافه کرد: «ما نمی‌خواهیم چنین اتفاقاتی در پایتخت روسیه به وقوع بپیوندند و همه آنچه بتوانیم را انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم اوضاع سیاسی داخلی‌مان دقیقاً مطابق با قانون پیش برود.»

تظاهرات گروه موسوم به جلیقه زردها نوامبر سال گذشته در واکنش به افزایش قیمت سوخت در فرانسه آغاز شد، اما در اثر برخورد خشونت‌آمیز پلیس به خشونت کشیده شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    9 1
    ۱۱ نفر کشته ، ۲۵۰۰ نفر زخمی ! تعریف و تفسیر دموکراسی ۸ ریشتر تکون خورد .
  • رضا IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    5 25
    ایران میتواند در قیمت نفت دستکاری کند تا قیمت سوخت دراروپا بیشتر شود و دولتهای اروپایی تحت فشار قرار بگیرن.ولی تا اونجا که اطلاع داریم دولت حسن روحانی شجاعت این کار را ندارد.
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    9 18
    پوتین خوب زد تو دهن این فرانسوی ایکبیری.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    2 1
    این فرانسویها چقدر پرو و بی حیا هستند
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    1 4
    دموكراسي تو روسيه!!!!ديكتاتوري پوتين و كشورهاي دوست
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    2 2
    یه روزی این افسر کمونیست کا.گ.ب و تمام نوچه هاشو به درک واصل میکنیم به بدترین شکل ممکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس