تلاش «بن سلمان» برای ختم پرونده خاشقجی پیش از انتخابات آمریکا

یک روزنامه آلمانی در مطلبی نوشت که ولیعهد شاه سعودی با وجود قدرت بالایی که در داخل دارد در عرصه سیاست خارجی به ویژه در جنگ یمن و رویارویی با ایران شکست تلخی را تجربه می‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان در گزارشی به شکست‌های "محمد بن سلمان"، ولیعهد شاه سعودی در منطقه و بخصوص در جنگ قدرت با ایران پرداخته و با اشاره به سمت های زیادی که وی در کشورش داشته و قدرت زیادی که در آل سعود دارد نوشت: بن سلمان عربستان را به شدت تحت کنترل دارد و می خواهد این کشور را تحت هر شرایطی به قدرتی با وزنه سنگین در منطقه تبدیل کند.

به نوشته این روزنامه آلمانی البته نه تنها مخالفان وی بلکه بسیاری از اعضای خانواده سلطنتی نگران سیلست های جسورانه و از روی کودکی این جوان 33 ساله هستند.

البته حتی برای یک حاکم مطلق هم همه چیز مطابق میل و برنامه پیش نمی رود. برای ولیعهد شاه سعودی هم در عرصه سیاست خارجی اداره ضعیفی دیده می شود. بخصوص جنگ یمن به شکست سختی برای وی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

آیا حملات دردناکتری علیه عربستان در راه است؟

شلیک 6 موشک بالستیک به سمت مواضع سعودی

دست برتر نیروهای انصارالله و دولت آزاد یمن

در ادامه این مطلب آمده است: بیش از چهار سال و نیم است که عربستان سعودی تلاش می کند بدون موفقیت چشمگیر (اهداف خود در یمن) را پیش ببرد و نوانخانه جهان عرب را به صورت بی امان بمباران می کند. این رویکرد به اعتبار خاندان سلطتی و متحدین آن در منطقه آسیب سختی رسانده است.

امارات متحد عربی به عنوان شریک وفادار عربستان در جنگ یمن اعلام کرده است که می خواهد عقب نشینی منظمی را از این کشور در پیش گرفته و دیگر نمی خواهد در این نبرد شرکت کند. به نظر می رسد که ائتلاف نظامی ایجاد شده توسط بن سلمان در حال فروپاشی است و این برای رهبری نظامی سعودی یک شکست شخصی تلخ محسوب می شود.

در ادامه این مطلب آمده است: عربستان در مناقشات طولانی مدت با ایران هم بیش از پیش عقب افتاده است. بنابراین تهران نسبت به اقدامات آمریکا در منطقه خلیج فارس و رویکردهای دشمنانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خود را بی تفاوت نشان می دهد و بیشتر به فشارهای حداکثری ترامپ با رویکرد مقاومت حداکثری واکنش نشان می دهد.

قطر هم با وجود تحریم هایی که علیه آن به علت مناسبات دوستانه با ایران از طرف عربستان و هم پیمانانش صادر شده است، اما همچنان کار خود را می کند و مرزبندی های خود را به آل سعود نشان می دهد.

اما هیچ کس این را انکار نمی کند که "بن سلمان" در صحنه بین المللی به ندرت توانسته امتیازی کسب کند، اما در خانه وی می تواند از قدرت خود مطمئن باشد. حتی قتل  "جمال خاشقچی"، منتقد رژیم آل سعود که احتمال زیاد به دستور وی انجام شده است تغییری در این اوضاع ایجاد نکرده است. حکومت او حد و مرزی ندارد و آزادی تنها در صورتی که وی آن را تضمین کند به افراد داده می شود. هر کس که این شرایط را زیر سوال قرار داده و یا از آن عصیان کند مشت آهنین ولیعهد را احساس می کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    5 2
    دقیقاً
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
      2 0
      این گاو 9من شیرده،باید منتظر شکست های سنگین تری هم باشه که تو حلقومش فرو خواهد شد.
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    4 2
    روز نامه ای آلمانی بن سلمان. در رویارویی با ایران شکست خورد... نه بن سلمان که بزرگتر از بن سلمان هم درمقابل ایران شکست می خورد. شکست خفت بار آمریکا در رویارویی با رزمندگان اسلام درسقوط پهپاد. غول پیکر یکی از آنهاست
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    2 1
    مرگ بر آل سعود مرگ بر سلمان و بن سلمان
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    3 0
    سعودی احمق داره به پایانش میرسه !بزودی مثل دستمال توالت میندازنش تو سطل آشغال!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس