حکیمی پور

عضو سابق شورای شهر تهران گفته است باید تعدادی از افراد شورای نگهبان از اصلاح طلبان باشند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

نقش رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در شیوع احساس فساد در ایران

«محسن صفایی‌فراهانی»، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال و از دستگیرشدگان فتنه 88 به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد در پاسخ به این سؤال که «به نظر شما دادگاه‌هایی که این روزها در زمینه فساد برگزار می‌شود، نشانه آن عزم جدی –برخورد با فساد- است؟» اظهار می‌کند:

«خیر؛ دادگاه و پلیس و اینها برای فسادهای محدود است. وقتی فساد نهادینه شده است، باید ریشه‌ها را حل کرد. دیگر بگیروببند ریشه برخورد با فساد سیستماتیک نیست. در فساد سیستماتیک اگر ریشه‌ها را اصلاح نکنند، دائما توسعه می‌یابد. این را دستگیر می‌کنند، 10 نفر دیگر از بغلش درمی‌آید. اگر بخواهند مشکل را اساسی حل کنند، باید به علل آن توجه کنند. چرا در کشورهای توسعه‌یافته فسادهای این‌چنینی نمی‌بینید. نمی‌گویم فساد نیست؛ ولی فسادهایی که هست، محدود است و گسترده نیست. فساد باید در کمتر از دو تا سه درصد جامعه دیده شود.»[1]
 

*اظهارات صفایی‌فراهانی اظهارات کسی است که علیرغم سابقه سیاسی و حضور در مناصب مختلف کشور اما نه کتاب می‌خواند و نه اخبار سایر کشورها را با صحّت کافی نقل می‌کند.

باید دانست که فساد یک مقوله مرتبط با نفس انسان‌هاست و ساز و کارهای حکومتی حتی در دولت امام معصوم(ع) هم قادر به جلوگیری 100 درصدی از وقوع فساد نیستند. (کما اینکه در حکومت امام مجتبی نیز شاهد بروز فسادهای کلان هم بوده‌ایم)

در واقع، ضعف و قوت یک حکومت در بحث فساد را بایستی در عزم آن حکومت برای مبارزه با فساد و مفسدین رؤیت کرد. مقوله‌ای که در حکومت امام معصوم و در نظام اسلامی به رأی‌العین مشاهده می‌شود و مثلا امروز هیچ فساد اثبات شده‌ای در ایران نیست که مردم، محکومان آنرا در زندان و یا آویخته بر دار ندیده باشند.

از طرفی بیان این نکته هم ضروریست که مبحث فساد هرگز زیاد و کم ندارد و بایستی با تمام انحاء آن به مبارزه جدی پرداخت.

فساد 2 درصدی و 3 درصدی نیز یک سخن باطل بیشتر نیست. به این دلیل که فساد اساسا قابل اندازه‌گیری نیست. کما اینکه رتبه‌ای که از سوی ان‌جی‌او بین‌المللی شفافیت هم در زمینه رتبه‌بندی فساد در کشورهای اعلام می‌شود رتبه فساد نیست بلکه «شاخص ادراک فساد» است که نوعا بصورت نظرسنجی تلفنی از مردم پرسیده می‌شود. و البته صفایی فراهانی بعنوان کسی که در پست‌های مدیریتی و سیاسی خود مدیون نظام اسلامی بوده اما این نکته را هم به مخاطبان خود نمی‌گوید.

در ادعای نبود فساد در کشورهای توسعه یافته! نیز رخدادهایی مثل رسوایی بزرگ پولشویی در سوئد[2] محاکمه نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور سابق فرانسه به جرم فساد مالی و فرار مالیاتی ترامپ را کمتر کسی در دنیا نمی‌داند.

جالب است که صفایی فراهانی به مخاطبانش نگفته است که چین توسعه یافته چگونه تنها در یک مقطع مجبور شد بیش از 1000 نفر را به جرم وقوع فساد اعدام کند.

اصرار اصلاح‌طلبان بر وجود فساد سیستماتیک در ایران هم اصرار صحیحی نیست. زیرا در یک فساد سیستماتیک، مفسدین مثل کشور آمریکا رئیس‌جمهور می‌شوند و کسی با آنها برخورد نمی‌کند اما مادام که در نظام اسلامی مفسدین شناسایی شده راهی جز زندان و یا چوبه دار ندارند.

ذکر این نکته نیز ضروریست که در پاسخ به سوال فراهانی مبنی بر اینکه چرا در کشورهای دیگر تا این اندازه فساد نمی‌بینید؟ باید گفت که چون آن کشورها یک اپوزسیون داخلی مفسدنما متشکل از برخی مسئولان سابق کشور و رجال سیاسی ندارند که از بام تا شام مشغول بدگویی علیه حاکمیت و سیاه‌نمایی از اوضاع در ذهن مردم باشند.

***

حکیمی‌پور:

تعدادی از اعضای شورای نگهبان باید اصلاح‌طلب باشند

«احمد حکیمی‌پور»، فعال چپ و عضو سابق شورای شهر تهران در اظهاراتی در یک میزگرد خبری گفته است: اصولگراها با مارک و برچسب «ضد ولایت فقیه بودن» اصلاح طلبان را حذف می کنند. آنها انگ ضدیت با ولایت فقیه را به ابزاری برای حذف اصلاح طلبان تبدیل کرده‌اند. درواقع با یک تبر نامرئی نیروهای انقلابی را حذف می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، او می‌افزاید:

«شبکه وسیع شورای نگهبان در سراسر کشور از اصولگرایان هستند و دارند برای اصلاح طلبان پرونده سازی می کنند. برای ایجاد احساس بی‌طرفی در مردم باید تعدادی از افراد درون این شبکه از اصلاح طلبان باشند.»[3]

*ما انتقادات حکیمی‌پور را به قضاوت مخاطبان محترم وامی‌گذاریم اما بخش قابل اشاره این ماجرا آنست که درباره اکثر معاریف جبهه اصلاحات، نیازی به پرونده‌سازی برای آنها نیست.

کیست که در جریان مخالفت‌های علنی اصلاح‌طلبان با «ولایت مطلقه فقیه» نباشد، سخنان آنها درباره لزوم به خیابان آوردن یک ارتش خیابانی در اعتراض به نظام را نشنیده باشد و یا مثلا از فتنه 88 چیزی به خاطر نیاورد.

و یا همینطور یکی از اعضای شورای شهر فعلی تهران به جرم ترویج گناه بازداشت شده است. یا دهها عضو اصلاح طلب شوراهای شهر و روستا در نقاط مختلف کشور که به اتهامات مختلف مالی و اخلاقی بازداشت شده‌اند.

و اکنون سؤال اینجاست که صاحبان این حرف‌ها و مواضع با کدامین منطق و استدلال، خود را محق پاکی پرونده، عبور از فیلترهای نظارتی و حائز صلاحیت برای حضور در مناصب نظام اسلامی می‌دانند؟

***

نمی‌دانم حق با این سیّد بود یا نبود؟!

«محمدجواد حجتی کرمانی»، از فعالان جریان چپ، به تازگی در بخشی از یک مصاحبه مطوّل با شماره یکشنبه گذشته روزنامه اعتماد در پاسخ به این سؤال که «نظر شما در مورد آقای سیدرضا خاتمی که دادگاه ایشان را به دو سال حبس تعزیری محکوم کرده، چیست؟» گفته است: اینکه می‌گویم مردم نمی‌دانند چه شده است، همین است. یک سیدی که برادر رییس‌جمهور پیشین است، ادعا دارد که هشت میلیون رأی اضافه شده و دو سال محکوم شده است. من شخصا به عنوان حجتی کرمانی نمی‌دانم حق با کیست. واقعا نمی‌دانم حق با کیست![4]

*نمی‌دانمِ حجتی کرمانی از آنروست که ایشان حکم قوه قضائیه را قبول‌دار نیست و گرنه قوه قضائیه در این پرونده رأی واجب‌الاطاعه خود را اعلام کرده است.

به سخن دیگر اینکه وقتی اصلاح‌طلبان حکم نافذ قوه قضائیه را قبول ندارند؛ بدیهیست که به مصداق انسانی که خود را به خواب زده؛ با هیچ حکم و قضاوت دیگری هم از خواب بیدار نخواهند شد و نمی‌فهمند که حق با کیست؟

ادعای وقوع تقلّب در سال 88، هرگز در هیچ دادگاهی به اثبات نرسید و حتی اعاظم اصلاح‌طلب نیز چه در دادگاه و چه در تریبون‌های رسانه‌ای اذعان کردند که هرگز تقلّبی رخ نداده است.[5]

ذکر این نکته هم ضروریست که اساسا یکی از نقش‌های خواص در جامعه همین است که نسبت به تقویت حاکمیت اقدام کنند و از احکام ساختارهای قانونی در نزد مردم دفاع کنند.

مقوله‌ای که البته سال‌هاست دیگر جایی در اردوگاه اصلاحات ندارد.

***

1_ https://etemadonline.com/content/331698

2_ https://www.isna.ir/news/98011906428/

3_ www.irna.ir/news/83442097/

4_ http://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/131048

5_ https://tn.ai/114430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    30 1
    جناب حکیمی پور باید به چشم پزشک مراجعه کنند از قدیم گفتن یکی را تو ده راه نمی دانند سراغ خونه کدخدا را می گرفت کجای دنیا برعنداز ها جزو جایی حساب می شوند که شما حساب بشی باید باید برو کشکت را بساب
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      12 2
      بدبختی آن روز است که شورای نگهبان چپ و راست شود .مخصوصا اصلاح طلب فاسد غرب پرست . اصولگرای بی عقل فرصت طلب .
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      11 0
      افساد طلبان احتمالاً نجفی با بالشت صدا خفه کن و کلتش رو میخواهند بفرستند شورای نگهبان
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      3 0
      مطهری گزینه بدی نیست - با کف گرگی و توهین نظرات اصلاح طلبها رو به کرسی می شونه
  • سید IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    24 1
    جناب حکیمی پور شما که مدعی هستی با انگ ضد ولایت فقیه اصلاح طلبان تهوع آور مظلومانه کنار زده می شوند، می توانی لطف کرده و فقط یک نمونه از رفتار شما تهوع آوران را که منجر به احترام و تقویت جایگاه ولایت فقیه بعد از رحلت امام ( چون قبل از وفات امام جرأتش را نداشتید) و نصب مقام معظم رهبری در این سمت، شده است را یادآوری کنید! اما تا دلتان بخواهد در جهت عکس آن دارید که از جمله مشارکت در فتنه های متعدد که حتی منجر به هتک حرمت امام راحل و پاره کردن و لگدمال کردن تصویر ایشان گشت.
    • ایرانی IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
      0 0
      اقا بزار هر چه میخوان بگن از کوزه همان برون تراود که در اوست ابروی خودشان را میبرند
    • عاشق ایران IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
      0 0
      بلی نمونه اش مجلس ششم !!!!
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    3 4
    اکنون که همه اعضای شورای نگهبان منافع آمریکا ، اصلاح طلب هستند و اگر بخواهیم خیلی با احتیاط حرف بزنیم، نتیجه عملکرد کرد و خروجی شورای لجن نگهبان، اصلاح طلبی است! به خدا قسم اگر این مقدار که افراد مؤمن، متدین، انقلابی و ولایتیِ توانمند را رد صلاحیت کرده اند، اصلاح طلبان را رد صلاحیت می کردند، وضع مملکت اینگونه نبود. واقعاً به خدا پناه می برم از شرِّ این شورای نگهبان...
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    18 0
    فقط همينمان مانده كه شوراي نگهبان هم ملوث به وجود نحس سرمايه هاي صهيونيسم در ايران بشود. گرچه دوقطبي سازي راست و چپ و اصولگرا و اصلاح طلب هم جزئي از نقشه هاي جماعت قدرت طلب و سياست باز بوده و بيشترين ضربه هايي كه كشور و نظام خورده از ناحيه همين جناح بازيها و باند بازيها بوده ,اما آنچه كه مسلم است در طول دو سه دهه گذشته بيشترين خيانتها عليه كشور و ضربات وارده به نظام توسط جماعت جمع شده زير بيرق نحس اصلاج طلبي صورت گرفته و مي گيرد.بيجهت نبوده كه مدال افتخار آميز!! سرمايه هاي اسرائيل در ايران بر سينه سرشاخه هاي اين باند حيله گر و خائن مي درخشد.!!!!!!
  • بابک IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    16 0
    جناب جواد حجتی توکه ازهیچی خبر نداری غلط میکنی حرف میزنی راجع به حرف حکیمی پورلازم به اطلاع برسانم همین بزرگوارانی که هستندمواردی اصلاح طلب هستندقرارنیست آنهاهم مثل شما بی عقلا حرف بزنند
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    16 1
    اصلاح طلبان نه دست امینی در بیت المال دارند نه باورهای دینی محکمی دارند در هر منصبی قرار گرفتند مثل نجفی عمل کردند نه بند تمان خودشان را نگهداشتند نه مراعات بیت المال کردند به چه عنوانی باید در شورای نگهبان هم باشند شورای نگهبان باید ادمهای با تقوا باشند تا جلو مجلس بی تقوا و قوانین ذلت بار را بگیرند می خواهید با حضور جریان چپ شورای نگهبان را هم الوده کنید .
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    14 0
    این دیگه از اون حرف ها بود ؟!!! شورای نگهبان اصلا نباید جناهی عمل کنه .... مفهول اصول گرا و اصلاح طلب معنی داره در شورای نگهبان ... مجموعه ای از قوانین و موارد حقوقی است که چند نفر قانون داد و مجتهد باید با فرد را بر اساس آن تایید یا رد کنند و یا تایید نکنند. اصلاح طلبان دوست دارند همه چیز را سیاسی کنند مثل شورای شهر که به لجن کشیدن رفته
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    15 0
    این احمق ها نفهمیدند ضدیت با ولایت فقیه یعنی همین کارهای که چپی ها انجام می دهند بعدش هم تا حالا بیشتر کنیرل و منابع کشور دست چپی ها بوده جز گند کاری کار دیگری برای ملت مظلوم وستمدیده نکردند عوضش خودشان هم از بیت المال خوردند هم سر در اخور بیگانگان کردند.
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    16 1
    اصلاح طلب باشند که مملکت را دو دسته تقدیم دشمن کنند این همه خیانت بس نیست
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      3 0
      کتک خوردن و فشار دادن گلوی دانشجوی معترض در دانشگاه اصفهان در حضور مطهری و با بی تفاوتی نگاه کردن ایشان به این صحنه - یعنی اصلاح طلب خشونت طلب است.
  • بهلول IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    16 1
    جناب حجتی کرمانی تشخیص حق و باطل بصیرت میخواد که جناب مطمئنا ندارید که نمیتوانید حق را تشخیص دهید
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    0 1
    خوب است قبل از گردن نهادن به حکم قاضي را بزرگ کنيد از قاضي القضات بپرسيد مخزن الاسرا يعني چه؟؟؟
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    15 1
    اصلاح طلبان کسانی هستند که در ۱۸ تیر ۷۸ قصد اشغال بیت رهبری را داشتند که سپاه نگذاشت. حالا که به زباله‌دان تاریخ ریخته نشده‌اند و در عوض شورای نگهبان آنها را تایید صلاحید کرده است و مجلس و دولت در اختیار آنهاست چه طرح نویی انداخته‌اند که توقع بیشتر را هم دارند. به این جماعت ناشی کارنابلد پر ادعا یکی ندی دوتا می‌خوان. یکی از سرانشون درست گفت که برنامه‌ای ندارند.
  • CA ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    7 1
    خب آقای صفایی فراهانی شما معنی سیستماتیک اگر درک میکنی به من بگو چرا در کشورهای توسعه یافته سالها هست که بانک های مرکزی پارکینگ پول شده اند و اوراق عرضه را شرکتها و هواپیماها می‌خریدند و سود از دولت می‌گرفتند! آیا بزرگتر از این فساد سیستماتیک هم هست! چرا مالیات برای شرکت ها و هوادینگ ها هر چه بزرگتر بودند کمتر بود! چرا اجازه دادند که سالها اطلاعات خصوصی مردم سرقت شود و بفروش برود و با پول آن اینترنت بسازند! چرا دولتهای غربی افراد استخدام کرده بودند که آمار جعلی و استخدام جعلی در اینترنت برای مردم خود سالها بگذارند! چرا آموزش پلیس را خصوصی کرده بودند بطوری که در این آموزش ها فقط حمله به مردم را در هر حالتی آموزش میدادند! شما جناب صفاهانی یا خودت رو بخوای زدی یا مردم رو چیز دیگری فرض کردی! مگر جریان اصلاح طلبی امروز پشتوانه مردمی دارد که بخواهد نمایندگی در دستگاههای مهم مملکت داشته باشد! فقط شورای نگهبان نیست بلکه مصلحت نظام نیز هست! زمانی که با شوق در حال خراب کردن آسمان روی سر مردم بودید یادت رفته البته دستتان امروز رو شده برای همین درمانده شده آید.‌به من بگو چه کسی بنیان دزدی را پایه گذاری کرد! باز زمان انتخابات شد و کاسه چه کنم چه کنم و دروغ و شارلاتان بازی شروع شد چون اساسا اصلاح طلبی به معنای فاشیسم نئولیبرالی برای برده داری از طریق بازی روانی دزدی و تروریسم اقتصادی هست. من هیچ موقع برای شما دعا نمیکنم که به راه راست بازگردید چون شما هر راهی را بروید آن راهی را به گند میکشید و تنها یک راه هست که شماها را به موزه تاریخ سیاسی ایران بسپاریم.
  • شاهد IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    14 1
    مگر تا بحال جاهائیکه اصلاح طلب ها بودند چ تاجی سرمردم گذاشتند.همش گند زدند به اقتصادکشور ،معیشت مردم.مسکن و . . . . . . . حالا خیال دارند شورای نگهبان رو هم به گند بکشند.اصلا ما اگر نخواهیم ریخت شماها رو ببینیم به کی بگیم.
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    9 0
    حالا از اصلاح طلبان در شورای نگهبان نیست این وضع کشوره اگر باشه چی میشه.؟!
  • سلطانی IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    4 0
    با سلام تا موقعی افکارآقایان و فکر و ذکر درونی آقایان حزبی و جناحی باشد حتی نمیدانند مولی علی علیه السلام هم حق بوده یا نبوده چون افکارشان به انحراف برده شده و در تصرف حزب و گروه در آمده مگرنه علی علیه السلام به حق بوده و خواهد بود حال قوه قضاییه حکمی داده و این حکم نافذ و مشروع میباشد و بارها مقام عظمای ولایت به جریان فتنه سال ۸۸ نگاه ویزه داشته و بانیان فتنه را منحرف دانستند و از شورای نگهبان و ارای مردم دفاع کردند و باز بعضیها که عمامه به سر هستند باز شبهه دارند آیا حق بوده یا نبوده ؟؟/
  • علی IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    2 0
    مگر شورای نگهبان ستاد ائتلاف احزاب است.می فهمی چی میگی ؟ شرم وحیا از ملت نجیب هم خوب چیزی است که در شما اصلا" نیست .بیشتر ین نفر سالها ودوران را در ریاست جمهوری ومجلس ها وشوراهای شهرحضور داشته اید گند روی گند وخسارت جبران ناپذیر به کشور ومردم زده اید. اگر قصد خدمت دارید بعضا"سربه بیابان بگذارید گریه وزاری وتوبه کنیدشاید خدا از تقصیرات شما درحق ملت بگذرد.اگر کاری درکشور شده است به برکت وجود رهبر عزیز ومردم فداکار ونیروهای با اخلاص ومتعهد ومتخصص بی ادعا بوده است .از شما جزء گزافه گویی های بی منطق واراجیف چیزی ندیدیم !
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    3 0
    اصلاح طلبها یک مشت انگل اند که باید از بین بروند وگرنه تمام جامعه را مریض می کنند اینهایی که با این آشغالهای ضد دین خودشون هم دست کمی از اونها ندارند
  • ادهمی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    0 0
    شما که نمی دانی حق باکیست اینو بدان که واقعا هیچ چیز را نمی دانمی خودتو به نفهمی زنزن واقعا نمی دانی حالا میخواهی جلودار باشی ف شما ها برای خودتان نمی تونید راه دباز کنید حالا میخواهید رای ملت مسئول باشید.
  • محسن GB ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    0 3
    کامنتگذارانِ محترمی که نوشته اند شورای نگهبان نباید حزبی و جناحی باشد، خب این شخص (حکیمی پور) هم دقیقاً همین را می گوید. می گوید اعضای شورای نگهبان باید از هر دو جناح باشند تا بیطرفیِ این نهاد رعایت شود و شائبۀ تعلق به یک جناح پیش نیاید. فرقِ اظهار نظرِ حکیمی پور با شما این است که ایشان برای شما هم حق قائل است اما شما حق را منحصر به خودتان می دانید!
    • م IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
      0 0
      ایشان که اصلا ش رای نگهبان رو قبول نداشتن چطور بعد از این همه گندیده که به بار آوردن می خوان تو شورا نماینده داشته باشن.در انتخابات شوراها شهر ومجلس چقدر آغاز دیگر طیف ها جناح ها ی دیگر هم تایید نشدند . چرا اصلاح طلب ها اینقدر بهشون فشار میاد بعد دم از قانون می زنن
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    1 0
    عضو شورای نگهبان بودن صلاحیت میخواهد که افساد طلبان فاقد صلاحیت لازم هستند.
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    1 0
    اصلاح طلبان مشتی افراد خاعن هستند. که باید مجازات بشوند. گرفتاری مردم ازینه که شورای نگهبان. افرادی مثل این اصلاح طلبان.که.کشور به گند گشیده اند..تأیید کرده بود. واین می رساند که وظیفه. شورای نگهبان ازین به بعد .درتأییدافرادسنگین تر است.
  • DE ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    2 0
    برخی اعضای شورای نگهبان باید اصلاح‌طلب باشند!/ اگر شورای نگهبان اصلاح طلبچی بشوند میشه شورای نگهبان منافع امریکا در ایران
  • محمد IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    0 0
    بله اگر شورای نگهبان هم اصلاح طلب باشد شیاطین هم تاییدصلاحیت می شوند ودیگر شما مشکلی نخواهید وراحت کشوررا بدست اربابتان خواهید سپرد که اقای ترامپ از شما ممنون شود . کسی که قدر رهبر ونظام رانداند مرگش بهتر از زندگی اوست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس