کد خبر 985003
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
رهایی گریس ۱ اوج اقتدار ایران بود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رهایی نفتکش ایرانی، اوج اقتدار کشور را نشان می دهد،گفت: تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر از مرز ۶۰ میلیون تن عبور کرده است.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال ۹۸ یکی از سال‌های ماندگار در تاریخ انقلاب است، اظهار داشت: سالی که در ایران در اوج تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی به سر می‌بریم، با این حال در همه شاخص‌ها بخصوص شاخص‌های دریانوردی، رشد و حرکت مثبت داشته‌ایم به گونه‌ای رشد تخلیه و بارگیری ما در بنادر از مرز ۶۰ میلیون تن عبور کرد، صادرات رشد بالای ۶ درصد داشته و واردات ۲۵ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: صنایع دریایی ما در ایجاد ظرفیت تولید شناورهای جدید و همچنین اورهال و تعمیر اساسی ناوگان نفتکش، بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ربایش غیرقانونی نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق تصریح کرد: اوج اقتدار ایران آنجا بود که علی‌رغم این اقدام غیرقانونی و توقیف نفتکش ایرانی، دولت انگلیس با پیگیری‌های حقوقی ما ناگزیر از رهایی این کشتی شد؛ این اقدام در مقایسه با اقداماتی که در سال‌های گذشته و در زمانی که دولت‌های دست‌نشانده پیش از انقلاب در ایران بودند، کاملاً متفاوت است.

اسلامی در خصوص توسعه سواحل مکران گفت: اجرای طرح توسعه سواحل مکران در دستور کار وزارت راه قرار دارد و سند طراحی بلندمدت برای توسعه سرزمینی و جمعیت، در این مناطق برنامه‌ریزی شده که این برنامه‌ها در شورای عالی مکران به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور پیگیری می‌شود.

به گفته وی، بنادر جاسک و چابهار به دو منطقه بزرگ صنعتی تبدیل شده و شهرهای جدید در این منطقه ایجاد می‌شوند. با فعال کردن صنایع نفتی و پایانه نفتی جاسک و ایجاد شهر جدید مکران، شاهد آغاز فعالیت این پروژه‌ها در آینده نزدیک خواهیم بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    0 0
    تا نفتکش در توقیف بود کسی چیزی نمی‌گفت حالا همه صدای حمایتشان در آمده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس