کد خبر 984969
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
اف 35

تلویزیون دولتی ژاپن اعلام کرد وزارت دفاع این کشور تصمیم گرفته است ۴۲ جنگنده پیشرفته رادار گریز F۳۵-B از آمریکا خریداری کند.

به گزارش مشرق، ان. اچ. کی روز یکشنبه گزارش کرد با تکمیل روند انتخاب جنگنده ها که در ماه مارس شروع شد، وزارت دفاع ژاپن تصمیم خود جهت خرید ۴۲ فروند جت جنگنده F۳۵-B لاکهید مارتین به ارزش حدود ۱۳۰ میلیون دلار برای هر جنگنده را اعلام کرد.

این وزارتخانه گفت این جنگنده ها دارای تمامی توانایی های ضروری هستند.

وزارت دفاع ژاپن قصد دارد ناوشکن «آیزومو» متعلق به نیروی دریایی نیروهای دفاع از خود را هم به روز کند و از آن به عنوان ناو هواپیمابر برای جنگنده های F۳۵-B استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا ترکیه را از پروژه ساخت اف-۳۵ کنار گذاشت

دولت ژاپن در شیوه نامه های دفاعی و برنامه دفاعی میان مدت اخیر خود آورده است جنگنده هایی را بکار خواهد گرفت که قادر به بلند شدن در یک مسافت کوتاه و فرود آمدن عمودی باشند.

این اخبار در شرایطی است که ژاپن پیشتر اعلام کرده بود با توجه به تهدیدهای بالقوه از سوی چین و کره شمالی، دستورالعمل های دفاعی جدیدی شامل خرید ۱۴۷ جنگنده «F-۳۵» را برای سال جاری میلادی تصویب کرده است.

ژاپن در حال حاضر حدود ۲۰۰ جنگنده F۳۵ در اختیار دارد که گفته می شود حدود ۱۰۰ فروند آنها فرسوده و هزینه نگهداری آنها بالا است.

جت های جنگنده F-۳۵B می توانند در یک مسافت کوتاه به هوا بلند شوند و قادر به فرود عمودی هستند این جنگنده ها را می توان از کشتی های تدارکاتی چند منظوره اداره کرد.

جنگنده های F-۳۵ توسط پروژه ای تحت رهبری آمریکا و با شرکت ۹ کشور توسعه داده می شود.  

کارشناسان می گویند همانطور که ژاپن تحت فشار «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مجبور به واردت بیشتر کالا از ایالات متحده شده است، خرید سلاح های پر هزینه آمریکایی هم می تواند راهی برای کاهش کسری تجاری ایالات متحده باشد، در حالی که ارتقا همکاری نظامی میان متحدان همچنان ادامه دارد.  

بودجه دفاعی ژاپن در سال ۲۰۱۸ میلادی ۴۷ میلیارد دلار بود.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    14 7
    امریکا با شارلاتان بازی کره شمالی را تحریک میکند تا انها با شلیک موشک ژاپنی ها و کره ای ها بترسانند و از این شلوغ بازار امریکایی ها دو متحد پولدار خود را با فروش سلاح بدوشند. در اصل ژاپن و کره همانند ال سعود هستند ولی ترامپ انرا هنوز اعلام نکرده
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    12 12
    می دونید که بزرگوار فرموده بود زمانه موشک تموم شده الان زمان مذاکره است
    • IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
      1 0
      اون بزرگوار که ریغ رحمتو نوشید
  • بزرگی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    10 1
    این جمله اشتباه است. "ژاپن در حال حاضر حدود ۲۰۰ جنگنده F۳۵ در اختیار دارد که گفته می شود حدود ۱۰۰ فروند آنها فرسوده و هزینه نگهداری آنها بالا است" ژاپن 12 عدد F35 دریافت کرده که یکی ازآنها سقوط کرده است.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    9 2
    مبینید امریکا از قبل لولوخورخوره قرار دادن ایران و کره شمالی چقدر فایده میبره؟ اونهایی که خیال میکنند امریکا با ایران میجنگه خیال خام دارند
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    7 4
    موتور توربو فن سنگین بسازیم . سوخو 57 بخریم .
    • بیکار IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      0 2
      ده درصد قصعات سوخو 57 در آمریکا تولید میشه پس ایران نمیتواند سوخو 57بخرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس