سینما نمایه

با نزدیک ‌شدن به موعد برگزاری مجمع عمومی خانه سینما، تنش و درگیری بین برخی انجمن‌ها و هیئت‌مدیره خانه سینما افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، سال‌ها پس از منحل اعلام‌شدن خانه سینما، این تشکیلات سیاسی- سینمایی، باز هم به اوج تنش و درگیری رسیده است. متأسفانه با وجود ‌اشکالات قانونی مختلف، دولت به اصطلاح تدبیر و امید در آغاز کار، به جای اینکه مسئله خانه سینما را به‌طور ریشه‌ای حل کند و سینماگران را صاحب یک نهاد صنفی و حمایتی سازمان‌یافته و منسجم نمایند، آن را بدون حل مشکلات اساسی، دوباره دایر کردند. هدف دولت یازدهم از بازگشایی مجدد خانه سینما، راه‌انداختن هیاهوی تبلیغاتی بود تا به این وسیله به حمایت از سینماگران تظاهر کنند! اما حرکت صرفاً تبلیغاتی و نمایشی دولت در راه‌اندازی خانه‌ای که از پایه و اساس دچار مشکلات فراوانی بود باعث شده تا با گذشت ۶ سال از بازگشایی، این بار خانه سینما از درون در حال فروپاشی است و این وسط، باز هم هنرمندان قربانی بازی‌های تبلیغاتی جریان حاکم بر دولت شدند!

بیشتر بخوانید:

حمایت تبهکاران سینمایی از یکدیگر


درحالی که تا زمان برگزاری مجمع عمومی سالیانه خانه سینما تنها یک روز دیگر باقی است، اما برخی از گروه‌های داخلی این خانه با مدیریت آن در نزاع و تضاد هستند. تا آنجا که در مجمع عمومی خانه سینما که قرار است فردا، دوشنبه ۲۸ مرداد برگزار شود، برخی از انجمن‌ها و شوراهای زیرمجموعه ‌این تشکیلات به این بهانه که در وزارت کار ثبت نشده‌اند، به مجمع عمومی آن دعوت نشده‌اند! چند روز قبل، کانون آهنگسازان و انجمن کارکنان لابراتوار فیلم با انتشار نامه‌هایی جداگانه، اعتراض خود را به رفتار هیئت‌مدیره خانه سینما در زیر پا گذاشتن حق رأی اعضای این صنوف، اعلام کردند.


در همین حال، روز ۲۵ مرداد نیز شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما با صدور بیانیه‌ای، ضمن اعتراض به عملکرد هیئت‌مدیره خانه سینما اعلام کرد که اعضای این شورا در مجمع عمومی ۲۸ مرداد شرکت نخواهند کرد. در این بیانیه آمده است: عدم دعوت از هرکدام از اصناف حاضر در خانه سینما برای حضور در مجمع عمومی عادی یا فوق‌العاده خانه سینما تخلفی آشکار از اساسنامه خانه سینماست. بدیهی است هیئت‌مدیره درخصوص چنین تخلفی آشکار از اساسنامه خانه سینما می‌بایست پاسخگوی مجمع عمومی خانه سینما باشد.


این شورا در بیانیه خود افزود: شنیده‌ها و شواهد حاکی است عدم دعوت به مجمع عمومی صرفاً شامل تهیه‌کنندگان سینما نبوده و این تخلف با عدم دعوت از تعدادی دیگر از اصناف حاضر در خانه سینما مکرر شده و مسئولیت آن هیئت‌مدیره را در قبال مجمع عمومی مضاعف کرده است.


در پایان بیانیه شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما تصریح شده است: این شورا فرصتی چهل و هشت ساعته به آن هیئت‌مدیره محترم می‌دهد تا تصمیم نهایی خود را در دعوت یا عدم دعوت از اصناف تهیه‌کنندگی سینما به مجمع عمومی بگیرد. در غیر این‌صورت عدم دعوت معنایی جز خروج شورای عالی تهیه‌کنندگان از خانه سینما ندارد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس