کد خبر 984785
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
بندر چابهار - نمایه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان واگذاری بندر چابهار به روس ها را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، بهروز آقایی با بیان این که شایعه واگذاری بندر چابهار به روسیه از اساس کذب محض است، اظهار گرد: هفته گذشته "میلوشکین سرگی" مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی استراخان روسیه صرفا برای بازدید از زیرساختها و ظرفیت های تجاری، ترانزیتی و اقتصادی بندر شهید بهشتی به چابهار سفر کرده بود.

بیشتر بخوانید:

آقای وزیر! اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی به کجا رسید؟

وی ادامه داد: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی آستراخان روسیه در این بازدید به اهمیت و نقش بندر چابهار در اتصال بنادر حاشیه دریای خزر به اقیانوس هند اشاره و گفته بود دولت روسیه و شخص رئیس جمهوری پوتین برای استفاده از این بندر در انتقال کالا به سایر کشورها بویژه شبه قاره هند تمایل دارند و در این بازدید درخواستی مبنی بر واگذاری یا اجاره این بندر به روس ها مطرح نشده است.

وی تصریح کرد: میلوشکین سرگی روز پنجشنبه مورخ 24 مردادماه سال جاری از امکانات و زیرساخت‌های بندر چابهار بازدید و این بندر را در اتصال بنادر حاشیه دریای خزر به اقیانوس هند دارای اهمیت دانست و تاکید کرد روسیه از قابلیت های ترانزیتی در انتقال کالا از این بندر بهره گیری خواهد کرد.

وی افزود: بندر چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن کالا و وجود زیرساخت ها و تجهیزات در زمینه ترانزیت کالا، می‌تواند نقش مهمی در توسعه روابط کشورهای CIS، روسیه، افغانستان با کشور های حوزه دریای عمان و اقیانوس هند داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    2 1
    چه اشکالی داره بیاد سرمایه گذاری کنه از هندی ها مصمم تر هستند که البته اگر لابی غربی بذاره
  • DE ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    7 5
    توده ایهای نفوذی در انقلاب اسلامی ایران، آخر با بهانه مبارزه با غرب به آرزوی پطر کبیر برای رسیدن روسیه به آبهای گرم جامعه عمل پوشاندند.
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      1 5
      جنسش انگار بهت نساخته ساقیای آلبانی جنس بنجول بهت انداختن ! فعلا که ایران بعد 2000 سال به مدیترانه رسیده !
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    5 1
    قراره تنها یه تهران برای اختلاسشون باقی بذارن
  • مهدی.م IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    6 5
    ما فعلا با روسیه تبادل کالا داریم و میتونیم در جهت واردات و صادرات که البته صادرات حرفهای زیادی برای گفتن داریم بزنیم ولی نمیدونم چرا یک مشت غربزده که تمام منافعشون آمریکا و اروپا خلاصه میشه از وجود بعضی از افراد روس در ایران گلمند هستند و حتی نمیخواهند ما صادرات به این کشور داشته باشیم . خدا عقل بده به این بی شرفهای سیاسی
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    10 4
    لعنت برروسیه
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      4 4
      لعنت بر امریکا و انگلیس و اسرائیل و سعودی و نوکرانشون
  • یک جانباز IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    5 5
    سالهاست این جماعت عجول و کج فهم شایعات متعددی را به خورد مردم دادند یک روز گفتند دریای خزر را فروختند یکروز گفتند کیش را و یک روز قشم را واگذار کردند حالا هم برای چابهار شایعه درست کردند دست بردارید از این کارها و انرژی مثبت خود را درست مصرف کنید
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    2 0
    مسئولین محترم اگر با مردم شفاف و روراست باشند هیچ کسی کج خیالی نمی کنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس