وزارت صمت عهده‌دار مسئولیت بازرگانی بخش کشاورزی شد

با تصمیم هیات وزیران مصوبه اصلاحیه آیین‌نامه اجرای قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد لغو و وظایف و اختیارات وزیر و وزارت صمت در شرکت بازرگانی دولتی ایران مجدداً برقرار می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از دفتر هیات دولت، با تصمیم هیات وزیران مصوبه «اصلاحیه آیین‌نامه اجرای قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهادکشاورزی» لغو و وظایف و اختیارات وزیر و وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکت‌های زیرمجموعه آن مجدداً برقرار می‌شود.

با تصمیم هیئت وزیران در جلسه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در اجرای قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی - مصوب ۱۳۶۸ - و اصلاحات بعدی آن، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران مکلف است به عنوان مباشر خرید تضمینی محصولات کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی، برنج و خرید توافقی شکر، مطابق مصوبات شورای اقتصاد و دستورالعمل‌های مربوط اقدام کند.

بیشتر بخوانید:

هم‌چنین، مسئولیت ذخایر راهبردی کالاهای نهایی شامل گندم، برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ و همچنین تنظیم بازار این کالاها به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل می‌شود و در مورد نهاده‌های دامی شامل ذرت، انواع کنجاله و جو بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

بر اساس این تصمیم شرکت پشتیبانی امور دام کشور موظف است، در اجرای سیاست‌ها و مصوبات کارگروه تنظیم بازار، همکاری و هماهنگی لازم را انجام دهد.

گفتنی است، سازمان برنامه و بودجه کشور می‌بایست نسبت به ابلاغ و تخصیص منابع و ردیف‌های اعتباری و متفرقه امور مرتبط به بند (الف) ماده (۱) قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی  در وزارت جهاد کشاورزی - مصوب ۱۳۹۱ - به وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام کند.

سازمان اداری و استخدامی کشور نیز نسبت به انجام اصلاحات ساختاری لازم برای تقویت بخش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با پیشنهاد آن وزارتخانه و متناسب با مفاد این تصویب‌نامه اقدام نماید.

برای مشاهده این مرقومه اینجا را مشاهده کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    0 0
    چقدر از این تصمیم بد نوشته بودی مشرق مرغ و گوشت که زیر نظر وزارت جهاد سر به فلک کشید ببینیم اینا چکار میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس