کد خبر 984572
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
بازگشت شیخ زکزاکی به نیجریه؛ دستگیری مجدد شیخ و آغاز اعتراض‌ها

دستگیری و بازداشت مجدد شیخ زکزاکی و همراهانش در فرودگاه ابوجا به محض ورود به کشور در پی سفر به هند سبب شد هواداران جنبش اسلامی اعلام کنند اعتراض‌های خیابانی هر روزه را از سر خواهند گرفت.

به گزارش مشرق، پلیس مخفی نیجریه با حضور در فرودگاه «ننامدی آزیکیوه» «ابوجا» پایتخت نیجریه، «شیخ زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همراهانش را به محض ورود به خاک این کشور به بازداشتگاه منتقل کردند.

به گزارش رسانه‌های نزدیک به جنبش اسلامی نیجریه، پلیس مخفی این کشور موسوم به DSS شیخ زکزاکی و همراهانش را به محض ورود به فرودگاه بین المللی ابوجا دستگیر و به بازداشتگاهی درایالت «کادونا» که پیشتر در آن زندانی بودند، منتقل کردند.

بیشتر بخوانید:


شیخ زکزاکی که در پی برگزاری اعتراض‌های گسترده مردمی برای درمان به هند سفر کرده بود، با انتشار ویدئویی در توئیتر توضیح داده بود که بیمارستان هندی محل درمان وی به دلیل گزارش‌های نادرست دولت نیجریه و همچنین محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت قادر به درمان وی و همسرش نبوده و به همین دلیل با درخواستش برای بازگشت به نیجریه موافقت کرده‎اند.

در یک کلیپ صوتی شیخ ابراهیم زکزاکی از حضور نیروهای امنیتی در اطراف تخت او در بیمارستان و همچنین امتناع مدیریت آن مرکز درمانی برای بررسی جراحی‌های ایشان ابراز تاسف کرد.

سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه نیز خبر بازگشت زکزاکی را تایید کرد.

با انتشار خبر بازگشت و بازداشت مجدد شیخ زکزاکی، شیعیان نیجریه اعلام کردند اعتراض‌های خیابانی هر روزه را در این کشور از سر خواهند گرفت.

ایالت کادونای نیجریه به جمع زیادی خبرنگارانی که ساعت‌ها منتظر ورود شیخ زکزاکی به کشور بودند، اجازه مصاحبه نداد.

جنبش اسلامی با انتشار بیانیه‌ای دلیل بازگشت شیخ زکزاکی و همسرش از سفر درمانی به هند را عدم همکاری دولت نیجریه برای سهولت درمان و نیز ممانعت از حضور پزشک شیخ زکزاکی در روند درمان به دستور دولت نیجریه اعلام کردند.

شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه از سال ۲۰۱۵ تاکنون توسط دولت این کشور در زندان به سر می‌برد. این در حالی است که دیوان عالی نیجریه حکم آزادی این رهبر مذهبی نیجریه و همسرش را در سال ۲۰۱۶ صادر کرده است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    24 19
    یه جوونمرد می خوام تا برای ابراهیم زمان دعای جوشن صغیر بخونه فلک الحمد من مقتدر لا یغلب و ذی انات لا یعجل صل علی محمد و آل محمد و اجعلنی لنعمائک من الشاکرین و لئالائک من الذاکرین
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
      3 1
      خدا شفات بده
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    15 16
    وزارت خارجه ما هم کلا بی خیال این بنده خدا شده
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
      0 8
      به وزارت خارجه ما چه ربطی داره اسکل؟ اصلا کلا ربطش به ما چیه؟
    • SE ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      2 0
      وزارت خارجه شما؟ شما بشین تو آلبانی منفی بزن و سیاه کاری کن وزارت خارجه تون هم پمپئو و عمو سیبیل تون هستن. اگه دشمن نبودی خوب می فهمیدی شیخ بزرگوار با چه مجاهدتهایی یک تنه از صفر ۱۰ میلیون به جمعیت شیعه جهان اضافه کرده و اینه که اربابان شما صرفا از وجودش مریض الاحوالشون هم وحشت دارند نمی تونید هم شهیدش کنید چون میدونید دهها شیخ زاکزاکی دیگه جاشون سبز میشه برای همین اربابان وهابی تون دارند سعی میکنن یه جوری لز سر راه بردارنش که انقلابی حرکتی چیزی توی قاره سیاه اتفاق نیوفته گرفتی منافق جان؟
    • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      0 0
      خودت پیگیری کن ازکجا میدونی ؟
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    20 17
    دولت هند هم افسارش را داده دست دیگران؟ عجیب است!!!.
  • سید موسی TJ ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    10 2
    بی خیال سید قیام الدین غازی تاجیکستانی سدید اخرش سرشو گوش تا گوش بریده بودن و شهیدش کردن کافی نبود که بیخال این شیخ هم شدید. جمهوری اسلامی باید دنبال کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس