کد خبر 984355
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
چالش همیشگی بی‌بی‌سی با مخاطبان

بیش از ده سال از راه‌اندازی بخش فارسی رسانه دولتی انگلیس می‌گذرد. در طول این سالها، بی بی سی همواره سعی کرده است که خود را بیرون از گود و روایت‌گری بیطرف نشان دهد.

به گزارش مشرق، بی بی سی خلاصه شده عبارت British Broadcasting Corporation به معنای بنگاه خبرپراکنی بریتانیا است که تحت یک منشور سلطنتی تأسیس شده و زیر نظر دولت انگلیس، با شعار "بی‌طرفی" فعالیت می‌کند.

بیش از ده سال از راه‌اندازی بخش فارسی این رسانه می‌گذرد. در طول این سالها، بی بی سی همواره سعی کرده است که خود را بیرون از گود و روایت‌گری بیطرف نشان دهد.

در ادامه به بررسی شعار این رسانه می‌پردازیم.

* استفاده بی‌بی‌سی از عبارت خاص به نفع اهداف خود

 برای نام بردن گروه تروریستی داعش از عنوان"پیکارجویان داعش" و گاهی به جای داعش از اسم مفصل این گروه "دولت اسلامی عراق وشام" استفاده می‌کند.

برای نام بردن از نیروهای یمنی "انصارالله" که علیه دیکتاتور سابق این کشور به اعتراض برآمده و مورد حمله ائتلاف سعودی قرار گرفته اند، از عبارت " شورشیان حوثی" استفاده می‌کند.

و جالب اینکه برای تروریست‌های مسلح مخالف دولت سوریه که سر بریدن نوجوان فلسطینی و خوردن جگر انسان را در کارنامه خود دارند، عنوان" مخالفان میانه رو دولت سوریه" را به کار می‌برد.

گفتنی است تعدادی از کارشناسان بی بی سی از حضور در برنامه های این شبکه به دلیل عدم رعایت اصل بی طرفی، خودداری کرده‌اند. (اینجا ببینید)

نمونه هایی از نقض شعار بی‌طرفی توسط بی بی سی را که کاربران شبکه های اجتماعی درباره آن‌ها سخن گفته‌اند، با هم مرور می‌کنیم:

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    از حرامزادگان بی بی سی نشین بیشتر از این توقع نمی شه
  • کامران IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    30 36
    به نظرم مطالعه موردی مناسبی برای تدریس در دانشگاه و تشریح بحث "جهت گیری در رسانه" است.
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    10 32
    بازهم جولان منافقین آلبانی نشین...
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    15 33
    رسانه هایی که به زبان فارسی هستند و تحت لوای کشورهای انگلیس و آمریکا و عربستان و ... تاسیس شده اند هدفی به جز جنگ روانی ندارند و کلمات آنها مانند تیرهایی است که بر اندیشه و افکار فارسی زبانان مینشیند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس