کد خبر 984341
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱
فروش سلاح

نشریه نیوزویک در گزارشی نوشته که نمایندگان آمریکایی از کنگره درخواست کردند تا بار دیگر دسترسی سلاح‌های نظامی برای عموم مردم این کشور را ممنوع کند.

به گزارش مشرق، "میکی شرل" نماینده دمکرات نیوجرسی و "جیسون کرو" از کلرادو از کنگره درخواست کردند تا فروش سلاح‌های نظامی همانند AR-۱۵ و سایر تسلیحاتی که در جنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما به مردم فروخته می‌شود ممنوع شود.
 
آنها می‎گویند شاید از این طریق بتوان جلوی گسترش تیراندازی‌های جمعی و مرگبار همانند ۲ تیراندازی اخیر که ۳۱ شهروند آمریکایی را به کام مرکشاند، گرفته شود.

بیشتر بخوانید:

رکوردهای آمریکا در فروش سلاح و کشتار + نمودار

به گزارش نیوزویک، عاملان تیراندازی‌های مرگبار اخیر در ال پاسو تگزاس و دیتون اوهایو در اوایل این ماه از سلاح جنگی استفاده کردند که خشاب آن‌ها ظرفیت بالایی برای تیراندازی داشته است.

این دو نماینده معتقدند یکی از بهترین راهکردها برای مقابله با افزایش تیراندازی‌های جمعی آمریکا در سال‌های اخیر برگرداندن قانون ممنوعیت سلاح‌های جنگی ۱۹۹۴ است.
 
درخواست مقامات نظامی از کنگره آمریکا برای ممنوعیت حمل تسلیحات نظامی توسط مردم
این نمایندگان در ادامه گزارش می‌گویند، وقوع تیراندازی‌های جمعی در آمریکا به سطح هشدار رسیده و مادامی که دسترسی به تسلیحات جنگی متوقف نشود این روند همچنان ادامه خواهد یافت و شهروندان بسیاری را قربانی می‌کند. ممنوعیت حمل این نوع تسلیحات راهکاری آشکار است چرا که در گذشته کاربرد داشته است.
 

از سال ۱۹۹۴ تا سال ۲۰۰۴ خرید سلاح‌هایی که خشاب آن‌ها ظرفیت بالایی برای شلیک گلوله داشت و همچنین تسلیحات جنگی ممنوع شد. آمارهای اعلام شده نشان می‌دهد طی این یک دهه شمار تیراندازی‌های جمعی ۳۷ درصد و شمار قربانیان این نوع حوادث ۴۳ درصد کاهش یافت.

این در حالی است که یک دهه پس از برداشتن این قانون، تیراندازی‌های جمعی ۱۸۳ درصد رشد صعودی و شمار قربانیان تقریباً ۲۴۰ درصد افزایش یافت.

در کلرادو پس از تیراندازی جمعی در یک سالن سینما در سال ۲۰۱۲ قانون بررسی سوء پیشینه خریدار سلاح  به تصویب رسید. در نیوجرسی قوانین سختگیرانه‌ای برای حمل سلاح اعمال شده است.


هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حمایت خود را از طرح بررسی سوء پیشینه خریدار سلاح  ابراز کرد، این در حالی است که وقتی صحبت از طرح ممنوعیت تسلیحات جنگی برای استفاده عموم به میان می‌آید، ترامپ هیچ رغبتی نشان نمی‌دهد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس