کد خبر 984336
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
گریس ۱

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای بعد از آزادی نفتکش گریس-۱ گفت که لندن اجازه نخواهد داد ایران یا کشوری دیگر قوانین تحریمی اتحادیه اروپا علیه سوریه را نقض کند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه انگلیس امروز پنجشنبه به تصمیم جبل طارق برای آزادی نفت‌کش حامل نفت ایران واکنش نشان داد و گفت که لندن اجازه نمی‌دهد ایران یا کشوری دیگر، قوانین تحریمی اتحادیه اروپا علیه سوریه را نقض کند. 

بیشتر بخوانید:

 

دیوان عالی جبل طارق ساعاتی قبل‌تر آزادی نفتکش گریس-۱ را تأیید کرد. این اتفاق بعد از آن رخ داد که مقام‌های جبل طارق اعلام کردند قصد ادامه بازداشت این نفتکش را ندارند. 

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده ایران باید به تعهدات خود مبنی بر اینکه مقصد این نفتکش سوریه نخواهد بود عمل کند. لندن مدعی است ارسال محموله این نفتکش به سوریه نقض قوانین اتحادیه اروپا علیه سوریه به شمار می‌رود. 

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است: «متوجه شده‌ایم که دولت جبل طارق اطمینان خاطرهایی دریافت کرده که گریس-۱ روانه سوریه نخواهد شد. ایران باید به ضمانت‌هایی که ارائه کرده پایبند باشد.

کارشناسان حقوق بین‌الملل می‌گویند براساس اصل «استقلال دولت‌ها» و اصل «نسبی بودن معاهدات»، اعضای اتحادیه اروپا نمی‌توانند بدون رضایت دولت‌های ثالث یا غیرعضو، مقررات و مصوبات اتحادیه را بر آنها اعمال کنند.         

«داریوش اشرافی» کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل گفته است: « دلیلی که انگلیس آورده، تطابقی با قواعد لازم الاجرای حقوق بین‌الملل ندارد و تنها چیزی که می‌تواند قواعد خود را بر همه دولت‌ها اعمال کند، قطعنامه‌هایی است که توسط شورای امنیت سازمان ملل و آن هم در چارچوب فصل هفتم منشور ملل متحد صادر شده باشد»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دوست IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
    18 80
    ذلت یعنی این ... اونا باید برا ما تعیین تکلیف کنن!! هر چند اوضاعمون از ذلت 80 سال پیش بهتره...
  • قریشی IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
    60 61
    هزاران وانت شرکت تویوتا و هزاران موشک تاو امریکایی و میلان اروپا و امثالهم اشکالی نداره دست داعش بیفته، نفت ایران فقط نباید به دست دولت قانونی سوریه و ملت زخم خورده سوریه برسه!
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    1 6
    آیاآمریکا یا ابرقدرتهای شرق وغرب یک اشتباهی میکنند،ما هم باید همان اشنباه را نرتکب بشویم!،
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    85 45
    هنوز این پیر کفتار ادب نشده. ب والله نباید کشتی مجرم انگلیسی رو بدون محاکمه آزاد کنن.
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    19 16
    سنگ پا
  • اذربایجانی IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    19 30
    خب کاملا مشخصه انگلیس میخواد ننگی که در خلیج فارس از ایران چشید رو جبران بکنه با این نوع لفظ حرف زدن خب طبیعیه امریکا هم ادعا کرد پهباد ایران رو زده از طرفی ایران چرا باد به قوانین اروپا پایبند باشه؟سازمان ملل و شورای امنی سازمان ملل قطعنامه باید بدهند در ضمن بخاطر قرار گرفنن جبل الطارق در خاک اروپا مگه موجب مشه اروپا قوانین خودشو به عبوریها نحمیل بکنه؟ مگه ایران در هرمز اینکارو مکنه؟ ازهمه اینها بگذریم انگلیس مگه از انحادیه اروپا خارج نمیشه؟
  • IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    24 32
    مرگ بر بریتانیا صغیر
  • DE ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    7 43
    اقایون وزارت خارجه کجایین البته نه همون ساکت باشین بهتره میزنین خراب تر میکنین بابا
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    0 0
    چرا ایران اتحادیه اروپا و کره وژاپن (تحریم کنندگان نفتی ایران) را تحریم نفتی نمیکنه تا خروج نفت از به مقاصد را توقیف کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس